På riktig side av 70-tallet? Klarte jeg det?

 

De hadde liksom bare sneket seg på…

…gradvis og nesten umerkelig!

 

Jeg snakker om kilogrammene…

 

Buksa var blitt trang…

…beltet gnog seg inn i magen.

Hekta på bhen måtte flyttes ett hakk ut…

 

Men:

Badevekta hadde jo sagt takk for seg ved juletider i fjor, så jeg levde relativt lykkelig uvitende om hvordan ståa var.

 

17. mai var det tid for å prøve kjole før jeg gikk ut i vårsola med 17. mai flagget i sekken…

Jeg fant raskt ut at jeg ikke kunne ha den ettersittende kjolen jeg kjøpte i anledning eldste sønns bryllup for to år siden.

Jo, jeg fikk den på meg, men først etter en nokså strabasiøs kamp med glidelåsen.

Jeg måtte dytte lausskinn og sideflesk til side, lirke og lure…

Kjolen var så trang at jeg ikke orket å ha den på meg.

Jeg skulle jo ha plass til en is i magen…

…i løpet av nasjonaldagen!

 

En elastisk kjole med strikk i livet føltes mye mer behagelig…

 

Men…jeg tok ikke rev i seila…

Det er jo så godt med gulost, kokosbolle, og blåbærmuffins!

Man skal jo kose seg, ikke sant?

 

Joda, man skal det; men man skal ikke kose seg ut av klærne sine!!

 

For ca seks uker siden kjøpte jeg ny badevekt.

Jeg turte ikke å veie meg den første uka…

Først måtte jeg være “flink” ei ukes tid!

 

Jeg fikk litt sjokk da jeg omsider gikk på vekta.

Den viste nemlig at jeg hadde gått opp 5 kg siden i fjor sommer.

Antagelig var det snakk om ett sted mellom 6-7 kg da jeg var på det tyngste; altså før jeg begynte å skjerpe meg!

 

Her er to innlegg jeg skrev om temaet for noen uker siden:

Det er ikke min skyld at jeg er tjukk

No more Aunt Mabel Blueberry Muffin

 

Målet mitt var å “komme på den riktige siden av 70-tallet” i løpet av fire uker, altså i midten av oktober.

Klarte jeg det?

 

Svaret er…

 

…NEI!

 

Men…

…tre kg er borte!

Det merkes godt på klærne.

 

Kjolen prøvde jeg igjen i dag.

Nå gikk det relativt greit å få opp glidelåsen i siden.

Jeg kunne ha brukt den uten å føle at jeg var innestengt i et tettsittende hylster.

 

 

Beltereima kan strammes på den innerste hullet igjen…

Den innerste hekta på bhen er tatt i bruk…

 

Strømpebuksa ruller seg ikke lenger så lett nedover magen når jeg sitter…

Nå er jeg er topp motivert til å fortsette med sunnere kost og færre utskeielser!

Det føles jo så mye bedre nå når en del av det som hadde samlet seg rundt magen er borte.

 

I det siste har jeg fått utvidet horisonten min.

Jeg har nemlig blitt kjent med noen som har en del utfordringer…

Det dreier seg om ting som jeg normalt ikke trenger å ofre en tanke i min hverdag.

 

Hvem har mest grunn til å kjenne på frustrasjon: 

Den som må forsake kokosboller og blåbærmuffins …

…og tenke seg om to ganger før h*n gir etter for manglende impulskontroll med hensyn til matinntak…

…eller h*n som på grunn av konstante, ufrivillige bevegelser  stadig er nødt til å tenke på å få i seg nok næring…

…fordi alle de ukontrollerte bevegelsene medfører et ekstra stort kaloribehov??

 

Noe å tenke over…kanskje?

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har kun erfaring med det stadig å måtte sørge for inntak av nok kallorier (for å holde vekten ‘oppe’) pga at jeg er svært spedbygd med en forbrenning fra helvete. Hva som eventuelt måtte være den største ulempen, er dermed umulig å si siden jeg kun har befunnet meg i denne enden. Men ikke desto mindre er jeg svært takknemmelig for å ha det som faktisk betyr noe; Nemmelig helsen 😉

      1. Jeg synes det er enklere å ta av noen kg når DET trengs enn å gå opp når matlysta er elendig. Deilig å kunne nyte maten. Det gjelder bare å huske å nyte, og stoppe før jeg blir stappmett.😊

    2. Perspektiv er alltid greit å ha øye for. Det kan være så mange grunner til veldig mye av det vi styrer med. En annen ting, kjolen var i hvert fall nydelig på deg og en riktig fin kjole.
      Jeg styrer også med vekta om dagen, eller….det går greit. Må bare passe på ballansen.
      Lykke til med det videre arbeidet :).

    3. Har 3-4 kilo som jeg går litt opp og ned..slanker meg ikke men prøver å ha litt magrere “fokus” en periode om jeg syns det drar seg på.. Heldige vi /di som kan være med å påvirke kiloene selv..selv om det krever litt disiplin.. Du kler den kjolen såååå godt <3<3

      1. Tusen takk!😊 Er veldig glad i den kjolen! Det handler jo mest om å styre impulssuget når det er snakk om å gå noen kg opp eller ned. Jeg lar være å kjøpe inn fristelser når jeg bestemmer meg for å gå ned litt. Har jeg det lett tilgjengelig, er det vanskeligere å stå i mot!😉

    4. Det var ikke noe problem å se at du hadde tatt av flere kilo i nå vi så hverandre sist. Flink er du. Godt å føle at man blir sånn at man føler ting går lettere 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg