“Unnskyld, hen er Plaza hen?”

 

 

Jeg skulle møte Matchmaker Greta på Plaza hotell.

(Innlegget jeg skrev i går.)

“Armkroken.no”?

 

Før jeg dro til Oslo, var jeg inne på google og så på kart.

Da fant jeg ut at hotellet ikke var så langt fra sentralstasjonen.

 

Jeg gikk ut gjennom Byporten, og begynte å speide…

 

(Etterpå fant jeg jo ut at jeg kunne ha gått en snarvei ut fra sentralstasjonen…

…og kommet dit på null komma niks!)

 

Plutselig gikk det opp et lys:

 

“Åååååå…er det DETTA som er Plaza!”

 

Det er i slike “opplyste øyeblikk”…

…at man priser seg lykkelig over…

…at man IKKE har stoppet og spurt NOEN…

 

…om hvor Plaza er!!

 

For:

 

Hvis man HADDE gjort det, så ville det ha vært nesten like “Bonde i By’n” som om man hadde spurt om… 

 

…hvor Sonja og Harald bodde!!

 

 

Selvfølgelig hadde jeg sett denne skyskraperen før!

Jeg hadde bare ikke tenkt på at det har vært…

…PLAZA!!

 

 

Jeg har surret rundt i Oslo sentrum mange ganger, men nå har jeg bestemt meg for å bli litt mer…

…BEVISST, liksom!!

 

Dette var en TANKEVEKKER for meg!!

 

 

For øvrig BLE det tur til Botanisk Hage i dag. 

Det var bare ti minutter å gå fra hotellet jeg bodde på. (Anker hotell).

 

Jeg fant igjen hagen UTEN problemer, faktisk!!

Og…DET sjøl om jeg bare har vært der EN gang før!!

 

Sola var SÅÅÅÅ skarp! (Fine fioler i bakgrunnen, ikke sant?)

 

 

Jeg måtte en tur innom her…

 

Her sitter jeg foran dammen med Victoria – rosene som huset er oppkalt etter.

 

Det blir fantastisk flotte selfier når sola skinner på mobilskjermen, slik at man ikke ser hva man tar bilde av!

 

Så lurer du kanskje på hvorfor jeg på død og liv skal være med på bildene?

 

Jo…

…fordi jeg liker å ha bevis på at jeg VAR der, nemlig!

 

Dessuten er det mange som har bilder av denne dammen med Victoria – roser, men det er bare JEG som har bilder av Victoria – dammen MED Karidansen som forgrunnsfigur!

 

Litt OR’GINALT skar’re værra!!!

 

 

Det var fullt av folk der i dag, og det var så varmt at jeg knyttet jakka rundt livet!

Deilig!!

 

 

Før jeg hentet kofferten,(som jeg fikk oppbevare på hotellet) gikk jeg ned til Akerselva.

 

Her ser du hotellet jeg bodde på.

 

 

Jeg liker bedre og bedre å være i Oslo.

Bygdingen har for alvor begynt å utvikle den urbane siden av seg.

 

Jeg synes det er litt skummelt i Tigerstaden, for det er så mye jeg ikke er vant til.

For eksempel å kjøre trikk og T-bane…

…og finne ut av hvordan jeg skal komme meg hit og dit.

 

Denne gangen kjørte jeg verken trikk, buss eller T-bane, for det var så fint å gå, og avstandene var ikke store!

 

Jeg skal tilbake til Oslo i midten av mai.

 

Da har jeg, blant annet, avtalt å møte Frodith igjen!!

 

Det er ikke lenge siden sist, men jeg tror så absolutt at vi tåler et gjensyn om noen uker!

 

Her kan du lese om sist vi møttes:

 

Så traff jeg Frodithen igjen…

 

 

Og den 2. juni:

 

DA blir det bloggertreff!!

 

Det vil komme mer informasjon om det etter hvert.

 

Frodith og jeg må bare snakke litt mer sammen først!!

 

 

 

18 kommentarer
    1. Se der ja 😀 Det er jo på Plaza vi skal bo den “bloggetreffhelga”, siden det ligger rett ved Spektrum der vi skal på Elvis konsert. 🙂 Har ikke vært i Botanisk Hage på hundre år.. så takk for titten 😀

    2. Så ut som en veldig veldig fin dag :)) Oslo har mye fint å by på, men je syns det er liddeli godt å reise utatt tel bygda når ærendene er utført 😉 Kos deg masse videre.

    3. Plaza har jeg bodd på mange ganger, så akkurat det vet jeg nøyaktig hvor er hen. Såpass kjent er jeg, men sånn ellers er jeg nok litt bonde i byn jeg også når jeg er i Oslo 🙂
      Jeg er urban jeg. Selvutnevnt urban dame 🙂 Jeg vil helst bo så nært sentrum som det går. Men nå er jo ikke Sandnes så stor by som Oslo da 🙂 Jeg liker å ha ting tilgjengelig, og å slippe å ta bilen ut for å gjøre hver aller minste lille ting. Og med helseproblemer og det hele, er det mest bekvemmelig å bo i byen. Men liker godt en tur på landet også. Det er god hvile for den mentale helsen 🙂
      Jeg er enig med deg, selfiene er bevis på at man faktisk HAR vært der 😉 😀 Og ja, den sola ødelegger mye, med å blende både det ene og det andre, men aldri om jeg skal klage. Jeg elsker sola <3
      Ser fin ut den botaniske hagen. Tror jammen jeg også må oppsøke den i "nær fremtid" 🙂

    4. Eva: Jeg har jo bodd på bygda støtt. Mitt neste bosted skal være mer sentralt, det er jeg ganske bestemt på! Nei, klage på sola skal man ikke gjøre, for jammen er det godt at den kommer fram! Du får ta med deg anleggsgartneren til botanisk hage, da vet du! 😉

    5. Jernbanefrua..: Før har jeg tenkt slik – at det er godt å komme ut av heksegryta, men en skal jo ikke langt ut av byen før det er fine naturområder! 🙂

    6. Jeg er ikke mye kjent i byen selv jeg..sånn er det å være fra bygda..hihih..Så bra du kom deg i botanisk hage..og koste deg! Ha en god søndag i tigerstaden! Eller…kanskje du er hjemme igjen…. Flotte bilder!

    7. Så bra at du begynner å like byen våres, for den er faktisk fin hvis man glemmer at den er litt stor. Før om årene var jeg aldri med på et eneste bilde, hvis jeg gikk alene. Etter at mobilen kom med vendbar skjerm, blir det kanskje for mange, hihi!!
      Jeg skulle ønske jeg kunne være med på bloggtreffen, men akkurat den dagen har jeg billetter til Fast and Furious car show i Telenor arena!

    8. Vera Lynn: Ja, byen er stor, men etter hvert som man blir mer kjent i den, virker den mindre og mer oversiktlig! Synd du ikke kan bli med på bloggertreff, men det byr seg nok flere anledninger.:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg