“Armkroken.no”?

 

Karidansen har tatt seg en tur til Tigerstaden…

…igjen!

 

Hun skal nemlig treffe…

…noen…

…som hun aldri har møtt før…

 

 

Litt sjenert kanskje…?

 

Det er rart med det…

…når det er FØRSTE gang man treffer noen, liksom…

 

Og så tenker vel muligens du:

 

“Jaså, gitt, så nå har a’ rote seg bort i…

 

…et MANNFOLK att!”

 

Var det itte ho som skulle ta ei pause i frå denna DEITING – TRAFIKKEN, a’??”

 

Nå skal du få se hvem Karidansen har “datet” i dag:

 

 

 

Dette er Greta (Høiland).

 

Hun jobber som Matchmaker. 

En matchmaker er en person som har spesialisert seg på å hjelpe folk med å “finne hverandre”.

Karidansen er nok ikke akkurat den enkleste kunden i verden…

 

“Je har itte lyst tel å treffe noen som vil at det skar skje så fort…

Je har itte dåli ti’…

Han må væra slik han å’…

At’n itte vil stupe ut i no’ og planlegga så langt fram.

 

Je har så mye je vil drive me’ og det er viktig at je får fortsætta me’ det!

Je vil at HAN skar fortsætta me SINE ting og!

 

Træffe kompiser som’n finn på ting me’…

… NESTEN like mye som’n har gjort før…

…og så kan han og je finna på no’ sammen en gong i blant…

…men itte støtt og stadig…

 

I hvert fall itte omtrent HØR ENESTE hælj!’

 

Je vil itte bli sittandes fast ti’ en armkrok på heltid!

Skjønner du å je mener, hell???

 

 

Da smiler Greta sitt store, varme smil:

“Ikke noe sånn “Armkrok.no”,  altså?”.

Kardansen:

“Hahahahahahaha…nei …itte akkurat…

(Det er koselig å krype inn i en armkrok i ny og ne, altså!)

 

“Men…

…det er viktig at’n er “røddig” –  og slik noenlunde tel å stole på da!”

 

Karidansen og Greta finner i alle fall tonen!

Greta tar sjansen på å stille opp på selfie med bloggskriver’n…

 

Karidansen (med det samme hun fikk se bildet) :

“Je syns det vart litt mye pupp’sprekk, her!”

Og DET enda Karidansen har ganske så små pupper…

… men vattert BH med litt push-up – effekt gjør jo sitt!

Med andre ord : JUKS Og BEDRAG fra A(cup) til Å!

 

Greta : “Det gjør vel ikke’no?”

(Kunne jo ha redigert bort det “verste”, men som Greta sa:

Det GJØR jo ikke så mye, og utringinga er jo slik, men generelt synes jeg ikke noe om at puppestellet er så veldig mye på utstilling!)

 

 

Greta jobber forresten også som klarsynt.

 

Hun har blant annet deltatt i “Den 6. sans”. 

En ekstra godt utviklet intuisjon må vel komme godt med når man jobber som matchmaker?

 

Hun virker forresten velsignet jordnær og bunnsolid…

…så Karidansen har lyst til å bestille en time med generell veiledning hos henne etter hvert…

 

 

Det med å investere noe mer i match-making kan eventuelt komme senere.

Karidansen tror at det er best slik!

 

 

Greta er i en oppstartfase med hensyn til å lage et matchmaking-firma. 

Hun samarbeider med en kar som heter Gunnar(Albrigtsen)

Konseptet er altså i en startfase, men de er i gang med kartleggingssamtaler og veiledning.

 

Det er lærerikt og bevisstgjørende å være med på en slik kartleggingssamtale!

 

For Karidansen er egentlig ikke det med å finne en kjæreste det primære akkurat nå…

Hun er egentlig ikke helt klar for det. 

(Sjøl om hun TRODDE det for noen måneder siden).

 

Det er prosessen og sjølutviklinga…

…bli klar over egne “mekanismer”…

…og ikke minst eget forbedringspotensiale, blant annet når det gjelder “tilnærmingsstil”..

…som er aller viktigst for henne nå!

 

Det må få modnes og ta sin tid…

…og trygghet og god sjølfølelse er noe som kan opparbeides!

 

Dessuten handler det om å finne ut hva man EGENTLIG ønsker seg i et parforhold og hva som er ALLER viktigst.

 

Drømmeprinser eksisterer bare i eventyr, og det samme gjelder for Drømmeprinsesser.

Vi har vår “Issues” –  alle som en!

 

 

Når det gjelder et mulig forhold en gang i framtida…

…så KAN et vennskap være en god start!

 

Stormforelskelser er berusende…

…men rusen går over etter hvert.

 

Det kan bli slitsomme abstinenser av sånt!

 

DET har Karidansen i alle fall innsett!

 

(Innlegget er ikke sponset, men Greta har gitt sin tillatelse til at jeg skriver om henne og konseptet!)

 

I natt skal jeg overnatte på hotell i Oslo.

Fra hotellrommet i 6. etasje har jeg utsikt over Akerselva.

 

 

 

I morgen har jeg tenkt meg en tur til botanisk hage, så fremt været tillater det.

Sola har i alle fall tittet fram nå i kveldingen, så det lover godt!

 

Jeg var i botanisk hage for første gang i vinter. 

Nå har jeg lyst til å se hvordan det er der, mens våren er i anmarsj!

 

Så gjelder det å FINNE den igjen da…

(hagen altså)

 

….men jeg har jo kart! 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Du verden så spennende 🙂 Husker faktisk fra de første gangene jeg var innom bloggen din,, Artig å følge”, om man kan si det sånn.. en historie fra da og til nå 🙂 Lykke til,, håper virkelig at dette blir en vakker og herlig opplevelse for deg 😀

    2. Du er stadig vekk ute på noe spennende, og det er kjekt å følge med på 😀 Og ja, jeg vil tro en klarsynt kanskje har bedre forutsetning for å matche folk enn andre. Så det har jeg troen på 🙂
      Jeg gleder meg til et kjekt treff jeg, i Tigerstaden 🙂 Ikke så enormt lenge til nå, tiden går fort fremover 🙂
      Kos deg i botanisk hage. Der har jeg ikke vært, men kanskje en dag…. 🙂 Er jo sammen med en anleggsgartner, med en forkjærlighet for trær, så av en eller annen grunn har jeg begynt å legge merke til trær, om ikke annet 😉
      Nyt Osloturen <3

    3. fruensvilje.blogg .no: Takk! Ja, dette er moro. Jeg skal antagelig hjem i kveld, for jeg har bare bestilt ei overnatting, og det er rådyrt å bestille noe når det meste er booket. Men : Jeg skal til Oslo igjen både i mai og juni! 🙂

    4. Eva: Takk! Jeg gleder meg også til treffet. Frodithen og jeg må snakke mer sammen snart, men hun er veldig travel i helga så vi får ikke gjort det nå. Gleder meg til å å utforske området, og satser på at jeg finner fram! 😀

    5. Etdiktomdagen: Ja, akkurat dette med kjæreste er noe som må ta tid. Kanskje skjer det aldri, men jeg har uansett fått en læring! Jeg skal kose meg, jeg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg