Det STORE truse-innlegget!!

 

For en stund siden la Frodith ut et innlegg der hun skriver om sitt store dilemma vedrørende valg av TRUSER….

Det kan du lese om her :  De hersens trusene… 

 

Her i huset har det vært en viss utvikling på trusefronten :

Etter mitt flammende innlegg om menn som frister med tilbud om framsyning av både det ene og det andre….. Menn/gutter, hva er det dere tenker…. med?

…..bør jeg vel være litt forsiktig….

……men dette innlegget har en litt annen vinkling….

…tør jeg våge å påstå!

Som ung voksen sverget jeg til “Sloggi-trusa”.

 Jeg kjøpte gjerne Maxi-varianten………


 Greit med truser som går nesten opp til armhulen…..

 

 

Så gikk jeg over til hvite Pierre Robert – truser……… De var ikke så verst da de var nye, men etter noen litt uheldige runder i vaskemaskinen….så ble de litt….

………ja, hva skal jeg egentlig si…? Ikke så veldig festlige i grunnen!

Jeg trodde liksom at truser MÅTTE være hvite….

For det var slike truser kjerrringen’ brukte før i tia….

…….i all’fall  på Øksna – der JE kjæm i frå! 

(For dere som ikke vet det – Øksna er ei lita grend – et stykke nord for Elverum.)

 

Etter at jeg fylte 45, begynte det å SKJE noe……. Jeg ble nesten litt REBELSK, faktisk…….

Så da fant jeg ut at det gikk an å kjøpe truser med farge…….

Først………

…….svarte…..

Deretter….

Turkise…….

…….som er en av mine yndlingsfarger i klesveien……….

 

 

Etter at jeg fylte femti….DA begynte jeg å kjøpe SÅNNE truser!  :

(For de spesielt interesserte : Trusene er kjøpt på Motehuset Kiwi i Brumunddal…!)

 

 Da Junior fikk se meg i trusa til venstre, kom det tørt :

– Har du fått deg REFLEKSTRUSE mor??

Ja, den er litt sjøllysende av seg…..

….men jeg får jo ikke utnyttet effekten med mindre jeg begynner med Zæggebukser…og DET føler jeg ikke noe for…..

Hvis jeg bruker fotoredigeringsprogram, kan jeg gjøre trusene enda festligere :

DET ble “Trusa hennar mor”  det, tenker jeg! De hvite, gammeldagse, utvaskede veterantrusene blir nå kun tatt i bruk hvis alle de fancy trusene er på vask!

Nå mangler det vel bare at jeg tar en selfie på badet iført stasen…..

….men nei, DER går grensen……

Jeg kan vise fram trusene ….

…….men ikke med MEG inni!!

 

Hvis du lurer på hva slags truse jeg sprang rundt i butikken med i DETTE innlegget : 

Panikk i Prøverommet……Verdens Frekkeste Tyv!

Så er svaret :

Ei FARGERIK ei!!!!!

 

(Private bilder og bilde fra google)

 

 

28 kommentarer
    1. Jeg brukte også mer sloggi før ..nå har jeg ulike varianter gjerne noen med friske farger også…jeg MÅ ha behagelige truser..det er viktigere enn at de er lekre …men helst begge deler :)..artig innlegg…leste det forrige også …anbefaler unge å ta utdanning jeg også..men kan få jobb en trives med uten om en jobber for det :)))) Natta…..

    2. annebe: Ja til et fargerikt trusefellesskap! 😉 Ja, trusene må være behagelige. Innpåslitne truser, eller Stringtruse,skal INGEN få meg til å gå med! 😛

    3. Herlige farger 😉 Hadde de bare gjort jobben sin så 😀 Men det ser jeg på lang vei at de ikke gjør Ha-ha 😀 Disse løfter ikke særlig vil jeg tro? Her er det nemlig ikke nødvendig med sagge -bukser…Har innebygget sagge -rumpe 😉

    4. frodith: Antyder du liksom at JEG trenger truser som LØFTER , eller???? I så fall : Go’natta me’ deg! 😀 😀 😀 Du skar får en nattaklæm læll! <3

    5. Ha-ha 😀 neeei, ikke DU.. Jeg tenkte det var et trusetips å hente ut her, for meg, for du har jo lest mine truseproblemer 😀 Men DISSE ville ikke hjulpet MEG mei… JEG får fortsette jakten jeg…med den saggerumpa 😉

    6. Du herligheta så mye man lærer med å være på blogg. Men for å si det litt sånn anonymt så er det et fargerikt fellesskap av Pierre Robert i skuffa mi.. men om de løfter på noe er jeg mer usikker på 😛

    7. Jeg har truse i alle mulige farger, i modellene hotpants og hipster. Og stort sett kun Pierre Robert 😀
      Jeg har noen gamle “bestemor-mensen truser”, som jeg så fint kaller de, som jeg en sjeldent gang har på hvis jeg tilfeldigvis tar feil i fra skuffen og ikke orker å bytte- men da må det være en søndag, eller lørdag hvor jeg ikke er utenfor dørene annet enn tur med hundene :p Ha ha.. Dette er helt vanlige svarte, og hvite, truser i merket La Mote, eller noe sånt 😛

    8. Haha! Herlig innlegg! Truser er best hvert fall! Mer behagelige ! Og det er vel bare kult med litt farger:) artig kommentar! ” refleksvest!” Hahaha!! Kul blogg du har og jeg blir glad om du vil følge meg:)

    9. Ha, ha , ha, så bra innlegg og kommentarer.( Bare jeg ikke vekker han over gangen nå….)
      Jeg liker å ha fint tøy innerst uansett , for tenk om man plutselig ble syk og måtte ha hjelp…
      Tenker det er mange som drømmer om truser i natt etter å ha lest bloggen din…..:)

    10. Hihihi…Reflekstruse 😀 Noe så fantastisk herlig 😀
      Her i gården er alt av truser til utskifting. Jeg har jo krympet ut av det meste. Men jeg kan ikke fordra å handle undertøy, for jeg synes det er så vanskelig. Og noe av det nye jeg har kjøpt, er jeg ikke helt fornøyd med. Jeg finner ikke helt det jeg vil ha.
      Og jeg vil ha litt variert. Men kan røpe at de fleste trusene BØR ha blonder i en eller annen variant. Jeg er veldig blondete. Men jeg har også truser kjøpt på matvarebutikken. De er jo gode de også, som du sier, frem til man har vasket dem noen ganger 😉
      Så her er trusejakten i full gang. Og kommer sikkert til å være det en stund til. Jeg får se om jeg finner noe pent i det store utland om noen uker 😉

    11. Jeanette: Takk! Jeg skal ta en titt på bloggen din, og hvis du skriver om mener jeg synes er interessante…ja, så kanskje jeg vil følge deg! 🙂

    12. Eva: For meg er det viktigste at rusene er behagelige å ha på. Og så like jeg gjerne litt farger! Gjerne blonder, så fremt det ikke medfører noe ubehag! Det er litt viktig å føle seg fin innerst også – sjøl om vi normalt ikke skal vise trusa til så mange! 😉

    13. Bryuker selv ofte dametruser da jeg synes de er mer behagelige på. Mes tai da i hvit men også blomstret.
      Kjøper mest på cubus og lindex. Butikkdamen spurte en gang om jeg ville prøve den og sa ok. Mens jeg står der går forhenget tik side og en dame er på vei inn men stopper og kikker og sier åj og snur og går. Fikk seg en latter hun sikkert

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg