“Vi’ru ha kaffe og havrekjeks med brunost?”

 

Det er ikke ofte jeg får servert kaffe av en “kavaler” rett etter at jeg har kommet meg ut av senga om morgenen. 

I dag var ett av ytterst få unntak.

 

Mannen til Den eldste Nisse-kusinen må kunne kalles “morgenfugl”.

Nisse-kusinen og jeg er tilhengere av å drunte litt lenger…

…i alle fall når vi har ferie…

 

Da jeg kom opp fra den nyinnredede gjesteværelset her på hytta (rundt halv ni i dag)…

…var morgenfuglen allerede i full sving på kjøkkenet. 

 

Om jeg hadde lyst på litt kaffe og kjeks?

 

 

Dagens første frokost:

Nytrukket kaffe og hjemmelaget havrekjeks med brunost…

…servert på en blomsterformet asjett…

 

Nissekusinen fikk kaffeservering på senga.

Hun er visstnok blitt vant til å få slik service i helgene.

 

Forresten var det en som antydet at Frua hadde blitt en smule bortskjemt…

…når det kom til servering på senga…

 

Da klarte jeg jo ikke å dy meg:

” I så fall: Åkken er det som har skjæmt a’ bort?”

 

Verandagulvet er så og si ferdig oppusset.

 

Det er hytteverten som har utført oppdraget; (med litt assistanse fra hyttenabo/kompis.)

Dette gulvet risikerer man ikke å få fliser i føttene av!

Det ser ut som treverk, men det er flisfritt.

Dessuten nokså vedlikeholdsfritt.

Godt å gå på og pent å se på!

Verandagulvet har vært sommerens vedlikeholdsprosjekt etter at gjesterommet ble ferdigstilt.

 

Nå er det snart tid for hjemreise…

 

Det har vært ekstra godt å kunne dra på hytteferie til familie i år.

Jeg har vært både i Arendal og i Drøbak den siste uka.

 

Fortsatt har jeg ei ferieuke igjen, men jeg føler meg verken fristet til å ta inn på hotell…

…eller reise med Hurtigruta…

…slik situasjonen er nå.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Godt med litt servering på mårran, både ved frokostbordet og på senga. Jeg er oppe for tidlig for å kunne få noe servering på senga. Av noen som helst 😀 Kos deg videre med dagen 🙂

      1. Kunsten er å ligge lenge nok slik at andre står opp før deg! 😉 Jeg er ikke så glad i kaffe/mat på senga, men jeg liker godt å få den servert når jeg har kommet meg i go’stolen eller i sofaen.

    2. Så herlig å være på tur. Og enda herligere å få så god bevertning.
      Men jeg lurer litt på det verandagulvet…. Hvilket materiale er det, siden det ikke er treverk? Høres absolutt ut som noe jeg kunne ha tenkt meg å hatt her hjemme 🙂

    3. Deilig å bli litt bortskjemt – eller tatt vare på som man også kan si! Verandagolvet blei fint…. der har jeg en jobb å gjøre grunn… klemmer <3

      1. Ja, deilig med litt “Bortskjemming”. Jeg kan like å skjemme bort litt sjøl også. Jeg har bare balkong. Ikke eier jeg den heller, så jeg trenger ikke gjøre annet vedlikehold enn å koste /vaske i ny og ne. 🙂

    4. havrekjeks med brunost og kaffe til frokost hørtes godt ut,selv får jeg kaffe hver dag men ikke i helgene da er det mannen som får kaffen ferdigkokt :=) synes det er helt innafor å skjemme hverandre vekk litt eg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg