Scrolle-Skrulle!

 

Jeg scroller alt for mye på nettet – og særlig på sosiale medier!

 

 

 

Det er mange som påpeker at man skal bruke nettet bevisst –

altså ikke bare som “tidtrøyte” og adspredelse.

Det har de rett i!

 

Jeg har kuttet ut en del.

Jeg har ikke delt innlegg på facebook på flere måneder.

Instagram-kontoen min har også fått ligge brakk…

Den ble bare påbegynt en gang, uten at jeg gjorde noe mer ut av det.

 

Jeg blogger heller ikke hver dag lenger, men blogginga gir meg mye på flere vis.

Derfor skal det mye til at jeg vil kutte ut den biten, sjøl om jeg tar noen dagers pause innimellom.

 

Jeg har bestemt meg for at dagen, stort sett, ikke skal starte

…med at jeg griper telefonen og sjekker sosiale medier/scroller på nettet.

Jeg må visst dele den delen av livet opp i sektorer også…

…på samme måte som med ryddinga og sjauinga jeg skrev om nå nylig.

 

Rett og slett la være å gi etter for innskytelsen om å gripe til mobilen…

…eller pcen…

…og sitte der å glo støtt og stadig når jeg har fri.

Da er det bedre å “unne seg” en halvtime med Scrolling&Sløving som en “belønning”…

…for at jeg for det meste har brukt dagen til noe mer konstruktivt.

 

Mitt mål er at jeg, gradvis, skal få til å gjøre nesten hver dag minneverdig

…i stedet for at jeg veldig ofte legger meg og står opp med den samme følelsen…

…av at det har gått enda en dag…

…som har vært nesten identisk med den forrige…

 

Det trenger ikke handle om noe “Stort og Fantastisk” – sett fra utsiden.

Mer det å ha en følelse av at jeg har gjort noe som har vært nyttig, lærerikt eller givende.

Rett og slett brukt tida mi på en god måte!

 

I dag har jeg hatt en god og lang telefonprat med bestevenninna!

Vi har ikke møttes i 2020.

I sommer, da smittetallene var lave, skjedde det andre ting som gjorde at det ikke var rom for å sees.

Det var meningen at jeg skulle ta en tur til Toten denne helga.

Det ble avlyst, hovedsakelig på grunn av smitteoppblomstringa her i Oslo.

Litt leit, men uansett koselig å skravle i telefonen i stedet for!

 

Faktisk gir det uendelig mye mer å skravle om løst og fast (med en god venn) enn å sitte alene og scrolle!

 

3 kommentarer
    1. Ja det kan nok bli for mye scrolling i løpet av en dag, og jeg er den første til å innrømme at mobilen er limt fadt til hånden. Jeg prøver å ikke sjekke så ofte, men klarer dessverre ikke å legge den bort. Det skal sies, sitter jeg med en venninne iver kopp kaffe får mobilen ligge i fred 😉

    2. Hmmm – det der har jeg tenkt veldig mye på i helga! Når man sitter aleine, er det veldig fort gjort å ta telefonen og skrolle ivei….! Det skal det nemlig bli slutt på nå, for fram skal strikketøy og broderi komme! Men bloggen – gullungen min – skal fortsette! Det er jo bare såååå moro! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg