Jeg velger meg sitron (Fargeutfordring: gul)

 

I følge mor “maulet” jeg sitron da jeg var lita.

Det er jo skikkelig surt, men det kiler godt oppover mot øra når jeg tygger på ei sitronskive!

Jeg liker godt det som smaker syrlig.

 

Visste du forresten, at sjøl om sitron er syrlig, så virker det basisk i kroppen?

En basisk kropp er mindre mottagelig for virus og basselusker.

“Slemme” celler trives også dårligere i et basisk miljø!

 

Så derfor:  Jeg velger meg sitron! 

 

Nei, jeg har ikke tenkt å nyte sitronen omtrent som et egg! 

Jeg brukte bare eggeglasset for å få den til å holde seg oppreist!

Dessuten synes jeg den gule fargen passet så fint til både eggeglasset og duken min!

 

For noen år siden skrev jeg innlegget: “Jeg velger meg Sobril…”

Det er mange år siden jeg valgte den løsningen for å døyve angst.

(Nærmere bestemt ni år, så til neste år har jeg tiårsjubileum som pillefri!)

Jeg valgte imidlertid det framfor lykkepiller…

…både fordi det hadde rask virkning…

…og fordi det gikk relativt raskt ut av kroppen.

 

Jeg føler heldigvis ikke noe behov for å velge meg Sobril mer.

Jeg kan absolutt kjenne på frykt. Noen ganger også panikk. Min styrke er at jeg flere ganger har opplevd at jeg har klart å omstille meg ganske raskt.

 

Det er alltid viktig å ta en dag av gangen…

…gi slipp på mest mulig av bekymringene for hvordan framtida vil bli.

 

I såkalte krisesituasjoner er det ekstra viktig.

Bekymring og frykt er lite konstruktivt, sjøl om det er høyst menneskelig å kjenne på slike følelser og tanker. Lar vi det ta overhånd, så blir jo det en lidelse i seg sjøl.

Jo mer vi klarer å “Ta det som det kommer, om det kommer”, jo bedre er det.

 

 

 

4 kommentarer
    1. “kos deg” med sitronen 😀 Det er så bra at du har funnet løsning på hvordan “snu”. Vi kan alle kjenne på de ekle følelsene innimellom, men snuinga er cluet 🙂 En dag av gangen 🙂

    2. skikkelig fint bilde,jeg elsker også smaken av sitron,kjøper jeg laks ute spiser jeg alltid hele sitronen som følger med,inkludert skallet,det smaker godt :=) og godt for imunforsvaret vårt

    3. Man tager en sitron – og masse ingefær…. koker ingefæren og presser sitron oppi…. så litt honning – og vipps en hjelp til immunforsvaret…….! Sitron kiler i kinna ja, men er litt godt også! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg