Jeg synes det holder nå…

 

For et par uker siden la jeg ut dette innlegget:

På go’fot med Vår Herre?

 

Jeg står for det jeg skrev den gangen.

Etter mitt syn er innlegget et nokså uskyldig spark

til han som hadde “bodd på gutterommet”

en god del lenger enn det som er vanlig.

 

Siden da har denne saken fått et mye større omfang.

 

I dag har barne- og familieministeren kunngjort at han går av.

Han går også av som partileder i Krf.

I likhet med mange andre, mener jeg at det var uunngåelig.

 

Nå er trolig de fleste kortene lagt på bordet.

Han må gjøre opp for seg, og ta den straffen han blir idømt.

 

Jeg forsvarer ikke på noen måte det han har gjort.

Nå synes jeg imidlertid at “Folkets Røst” bør stilne.

Jeg tenker særlig på noe av det som blir lagt ut i sosiale medier.

Enkelte kommentarer er til å få bakoversveis av.

 

Det holder nå…

 

Poenget mitt er:

Vi kan alle havne i gapestokken på ett eller annet vis,

sjøl om de færreste opplever at det vi foretar oss

blir til hovedoppslag i nyhetsbildet.

 

Derfor kan vi tenke oss om før vi velger

å sende saftige spyttklyser

(blant annet i form av sarkasme og ironi)

i fleisen på den som står der.

 

Bildet under viser langt fra noen gapestokk.

Det er bare et eksempel på naturens finurlige måte

å dekorere en murvegg på…

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeger enig, det er nok nå. Han har fortjent litt ironi og noen satiriske kommentarer. Man bor ikke på gutterommet, man snyter ikke på skatten osv. Men nå er det opp til økokrim og skattevesenet og ta det videre. Han er et menneske. Det er tøft å være Han nå.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg