Je fekk sammarsfugg’la mine læll!

 

Det ordner seg for snille piker…

 

Eller:

Det fungerer langt fra alltid å bare sette seg på rompa

og vente på at det skal ordne seg.

En må som regel gjøre noe sjøl.

 

Nylig skrev jeg dette innlegget:

“Jeg har kjøpt katta i sekken”.

 

Med det samme jeg hadde konstatert at jeg hadde fått et mobildeksel

med både feil farge og størrelse, ble jeg litt mismodig.

Omtrent sånn tenkte jeg:

Dætta er sikkert et skikk’li’ useriøst firma.

Je orker itte å krangle me’ døm!”

 

Jeg bannet på at dette var første og siste gang

jeg bestilte mobildeksel på nett!

 

Men…

…så fant jeg ut at jeg ikke hadde noe å tape

på å forsøke å rydde opp i dette.

 

Derfor sendte jeg en mail med bilder

av både det mobildekselet jeg ville ha,

og av det som jeg hadde mottatt i posten.

Jeg fortalte også at størrelsen på det jeg hadde mottatt var feil.

 

Jeg fikk rask tilbakemelding fra firmaet.

Etter noen mailer frem og tilbake,

fikk jeg beskjed om at et nytt deksel var på vei.

 

I dag lå dekselet i postkassa!

 

Nå er det bare sol og glede her:

Sammarsfugler i September!

 

Knallfint er det, og det passer nøyaktig til mobilen min!

 

Så må jeg komme med en aldri så liten innrømmelse:

At jeg fikk tilsendt et mobildeksel med feil størrelse den første gangen

var min egen skyld.

Jeg skjønte nemlig ikke at  + – tegnet

som sto etter typenavnet på mobilen min måtte være med.

Nå har jeg lært det også!!

 

Firmaet ville ikke ha tilbake

det grønnturkise mobildekselet som var feilsendt,

så jeg slapp å sende pakke i retur til Sverige!

 

Alt i alt ble dette altså en positiv opplevelse

og ingen dyrekjøpt lærdom!

 

4 kommentarer
    1. Jeg har også bommet på størrelser når jeg har kjøpt noe på nett. Men øvelse gir mester heldigvis.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg