Intuisjonen: Den Rene Innskytelsen…

 

Den følelsen…

…når jeg plutselig får en innskytelse som ser ut til å komme fra Det Store Intet…

 

Noe som ikke virker logisk

langt fra rasjonelt…?

Det er nok bare min sprelske fantasi om har spilt meg et puss!?

 

Den såkalte “fornuften” plaprer febrilsk oppe i hodet mitt…

“Du må da vel skjønne at dette bare er tull!? Du har nå så mye rart for deg!”

 

En “Ren innskytelse” er nettopp ren

…før den blir rasjonalisert bort (og forurenset) av tankespinn og iherdig analyse!

 

 

Noen ganger kan jeg faktisk innbille meg ting, fordi jeg så gjerne vil at det skal være slik…

Da er jeg lite mottagelig for “informasjonen” som ikke harmonerer med det egoet mitt vil!

 

Nylig var jeg på en samling, der vi som deltok fikk oppgaver for å trene oss i stole på intuisjonen, eller den rene innskytelsen(Det er jeg som velger å bruke uttrykket “Den rene innskytelsen”).

Det var helt “ufarlig”; bare interessant. Kurslederen var Greta, som jeg har skrevet om i to innlegg tidligere:

Videointervju med klarsynte Greta: “Let The Flow Lift You”.

“The Shift” – ei bok med en uvanlig bakgrunn.

 

 

Da jeg satt på toget på vei til samlinga, fant jeg ut at jeg skulle “leke” litt.

Jeg bestemte meg for at jeg skulle prøve å se for meg huset vi skulle være i.

Hvordan så det ut, mon tro?

 

I videoen under forteller jeg om hva som skjedde:

 

 

Det er ikke noe “mystisk”, rart eller “okkult” med dette!

 

Jeg “bare” lekte meg, for jeg skulle ikke prestere noe som helst.

Det var heller ikke nøye om det ikke stemte.

For: Hvilken rolle spilte det i denne sammenhengen?

Jeg kunne bare boltre meg, droppe å være rasjonell og fornuftig…

 

Så ble resultatet av “leken” at det faktisk stemte veldig !

 

Jeg er overbevist om at intuisjonen kan trenes opp.

Den fungerer nesten som en muskel.

Blir den fullstendig ignorert og overkjørt av det rasjonelle sinnet, går den i dvale…

Å våge å stole på intuisjonen kan være bra i mange sammenhenger.

Det er ikke alltid vi liker det som “Den Indre Veilederen” prøver å si oss.

Da er det i hvert fall lett å overkjøre denne stemmen.

 

Nylig ble en dør lukket for meg…

Eller:

Jeg kan vel heller si at jeg lukket den sjøl…

…fordi jeg ikke slapp inn i akkurat det “rommet” jeg ønsket meg.

 

Det hadde føltes som å si ja til det nest beste.

Innerst inne vet jeg imidlertid godt…

…at det som er til det beste for meg…

…er at det ble som det ble… 

 

 

6 kommentarer
    1. Intuisjon er definitivt både svært interessant og svært merkverdig fenomen.. For mitt vedkommende, har denne ‘spesialisert seg’ på ting som vil skje, -eller ikkle vil skje for den saks skyld..
      Det hevdes at den er utkommet av lynraske sanseinntrykk som ikke når frem til bevisstheten, men jeg tør faktisk påstå at dette ikke kan være tilfelle for det meste av det som skjer i min. Her kan jeg f.eks få en beskjed om at den/det kommer da og da, for så at det bare slår inn i hodet at det vil det av en eller annen grunn bare ikke gjøre. Det samme må jo sies om din treffsikkerhet ang. dette lokalet. Du kan jo umulig ha snappet opp noe med øynene fra et sted du aldri før har vært!..

      1. Nei, jeg hadde ingen anelse om hvordan dette huset så ut. Dette med intuisjon er spennende, synes jeg. Som du nevner kan det arte seg ulikt fra person til person.

    2. Flotte betraktninger 🙂 Artig å følge deg på veien innom utrolig mye spennende. 🙂 “Hva e’re a’ Kari har finni på nå da…” 😀 Nå har jo jeg hørt mest om den kvinnelige intuisjonen, så den mannlige er antagelig på svært lavt utviklet nivå. Men å ta ting på sparket, eller som du sier, en ren innskytelse… det kjenner jeg faktisk ganske godt til. 😀 Keep on 😀

      1. Takk! Jeg tror ikke god intuisjon er “forbeholdt” kvinner, sjøl om det kanskje er mest snakk om “Kvinnelig intuisjon”. Ja, jeg tror så absolutt at du kan ta ting på sparket – kaste deg litt ut i det – om du må eller får lyst! 🙂

    3. Intuisjonen har hjulpet meg menge ganger,også i farlige/alvorlige situasjoner, men oftest i litt ufarlige små ting.
      Ved store avgjørelser så vingler jeg alltid…
      Er godt å se i ettertid at det var riktig at ting ble som det ble…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg