Helt På Topp…?

 

Det er ikke alltid så lett å være “På topp”…

…eller føle seg “Helt på høyden” hele tida…

…men noen ganger er det både enkelt og raskt!

 

Det gjelder å ha konkrete mål…

…og en klar strategi…

 

Tar man et grepa tak i stakken…

…og forserer to trinn om gangen, så går det enda fortere…

Så får det ikke hjelpe så mye at “elegansen” ble igjen etter stykke lenger ned…

 

“Da klokka klang så fort jeg sprang…”

 

 

Vi kan nok ha lett for å forbinde det med å “være på topp” med å høste anerkjennelse og beundring fra omverdenen.

Å “gjøre en god figur”, “skape seg en karriere”,  være “vellykket” og “flink”…

Da er det fort gjort at det blir de ytre faktorene som avgjør motivasjonen.

 

Så gjelder det å kjenne på hva som gir indre glede. Hva er det som får meg til å føle fryd og/eller engasjement?

“Ja, dette har jeg lyst til å gjøre/være. Dette brenner jeg virkelig for!”

Hva jeg blir motivert av/engasjert i kan jo variere. Det trenger slett ikke å være det samme hele tida; men kanskje er det en slags rød tråd i det?

Ikke behøver det å være så “store” ting heller!

For å kunne nyte det med å føle meg “Helt på topp”, så må jeg faktisk også ha kjent på det motsatte.

I noen sammenhenger er kontraster helt nødvendige.

 

Frodith og jeg lekte oss litt i denne trappa i parken rett ved hotellet i Fredrikstad.

Trykk på linken her:  “Helt på bånn” ,så kan du lese hennes innlegg!

 

8 kommentarer
    1. Ja, viktig å kjenne på hva man brenner for. Jeg kjenner at det er litt vanskelig akkurat det om dagen, for jeg BRENNER jo for jobben min på et vis, men føler jeg ikke får plassen til å brenne skikkelig.. Men jeg skal snu meg å løpe opp den trappa der snart 😉

    2. Oppover gikk det, men fikk du melkesyre tro? Jeg gikk opp en stupdratt bakke i formiddag og jeg skal si deg hjertet banket. Men jeg ga meg ikke. Litt strev er det for å komme seg oppover både i bakker og i livet! 🙂 Festlig film! 🙂 Klokka klang!

    3. Enig, viktig å finne det en brenner for. Men den trappa var fryktelig lang. På topp kan en aldri alltid være, men det kan være mye fint på veien…og mye lærdom :))).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg