Gjensyn med Vidunderkjolen!

 

“Hei!”

Hun kommer syklende opp på siden av meg der jeg rusler gatelangs i Oslo.

Så begynner hun å snakke…

…med umiskjennelig, dansk aksent.

 

Det er Trine!

 

Hun hjalp meg med å få sydd inn noe som så ut til å være et “bomkjøp” av en kjole i fjor sommer!

Trine er nemlig utdannet dameskredder. Hun holder sykurs både “live” og på nett.

I fjor skrev jeg et par innlegg om virksomheten hennes:

 

“Jeg finner aldri klær som passer!”

 

Trines Vid(-)Underkjole

 

I dag har hun på seg en sommerlig og romantisk kjole i hvitt.

“Så flott kjole du har” utbryter jeg.

“Det er DEN”, sier Trine.

Ja, visst er det “Vid(-)underkjolen”…

…med et bredt, svart belte som markerer Trines smale midje.

 

Mer svalt og sommerlig blir det ikke…

(Litt flaks at denne veggen var rett ved!)

 

Hvis du trykker på lenken øverst i dette innlegget, kan du se bilder av Vid(-)underkjolen i andre varianter. Det er vanskelig å se at det er samme mønster som er utgangspunkt for alle kjolene!

Prisen for denne kjole-varianten er i underkant av 300 kr.

 

Det lønner seg å sy sjøl…

…om man er litt fingernem og tålmodig.

 

Her er kjolen som Trine fikset på for meg i fjor:

 

Tenkte jeg fikk “Ta en Trine” og markere midjen med et belte jeg også…

…for variasjonens skyld…

…men beltet er egentlig for langt, så det ble ikke optimalt, gitt! 

 

 

2 kommentarer
    1. Se der ja,, der fant jeg deg 😀 Har lurt litt på om du har slutta å blogge ? Du må dele innlegga dine på den fb siden som ble laget 🙂 Eller, det bestemmer du jo selv 🙂 “Vi fra blloggblokka”, var det visst 🙂 Men i dag dukket du opp 😀 Kjempehyggelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg