“Jeg finner aldri klær som passer!” (Karidansen hos skredderen.)

 

Du står inne i prøverommet…

Kjolen du falt så pladask for der den sto utstilt i butikkvinduet…

…ser plutselig ikke så lekker ut lenger!

 

Det er din skyld.

For: Kroppen din er nemlig ikke slik den skal være.

Brystene dine er for små, midjen for bred og rumpa for stor.

(Bare for å nevne noe av alt det vi kvinner kan finne på å si til oss sjøl der vi står foran speilet inne i prøverommet!)

 

I Gamle Dager gikk jo folk til skredderen for å få sydd seg et klesplagg. Da ble klærne nøyaktig tilpasset den enkelte.

Det er langt fra enkelt å finne et plagg som sitter optimalt når vi handler i en av kjedebutikkene.

Ofte kjøper vi et plagg “på tross av”…

 

Trine Malene Lauridsen er dameskredder.

Hun har lang erfaring i å hjelpe kvinner med å finne klær med riktig passform.

 

Symaskinen er et viktig verktøy når man jobber som skredder.

 

Det heter seg at “klær skaper folk”. Det er mye sannhet i det!

 

Trine har sett kvinner lyse opp…

…når de ser speilbildet sitt etter at de har fått på seg et plagg som er nøyaktig tilpasset dem og deres kroppsfasong.

Hele holdningen og utstrålingen endres hos kvinner, når de får på seg et plagg som både sitter perfekt og som føles behagelig.

 

Jeg kom til Trine for å få hjelp til å fikse på en kjole som jeg ikke er helt fornøyd med. 

Med enkle grep vil denne kjolen bli mye finere!

 

 

Jeg skal vise kjolen i et nytt innlegg når Trine har gjort ferdig de små justeringene.

 

Stilig og praktisk “Armbånd”!

 

 

“Jeg simpelthen elsker blomster!”

Denne planten henger i “systuen” Trine har innredet hjemme i leiligheten sin.

I tillegg har hun et atelier.

 

Trine er ei dame med mange jern i ilden.

Hun holder på med flere spennende prosjekter.

 

Vi har gjort en ny avtale, så her kommer det flere innlegg etter hvert! 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg er ikke så altfor opptatt av klær, men en gang falt jeg så pladask og totalt for et sett bestående av strikket skjørt og genser. Litt dyrt, men overkommelig med personalrabatten. Jeg jobbet i annen avdeling på varehuset, men var stadig bortom og nesten siklet på settet. Kjærlighet ved første, andre, tredje og fjerde blikk. Det endte med hjemlån, og da jeg fikk dette på meg og sjekket i speilet, fikk jeg tidenes nedtur. Snakker om å se ut som ei kjerring ( jeg var 20-21 år….). Settet var helt supert, men bare ikke på meg. Fargen ble litt feil, men lengden min var det som var mest feil. Jeg burde vært minst 10-15 cm høyere. Og akkurat det er det vrient å gjøre noe med. Så, det var bare å levere tilbake. Men surt var det..siden jeg ikke har glemt det der 40 år senere, må det ha vært nesten traumatisk.

      1. Ja, det var nok litt traumatisk når du hadde “Siklet” så lenge! Men : vi er ikke “Feil” – vi er bare ikke “standard størrelse”. Det er det ikke mange som er.;)

    2. dette likner en kjole på lindex som jeg har lyst på :=) ser den på reklame på tv .Vi har en slik skredder i Ørsta også,veldig kjekt å ha en som kan gjøre om på et plagg en egentlig liker godt,han syr klær fra bunnen av også ,liker at det kommer tilbake igjen det som en gang var

      1. Ja, jeg har kjøpt den på Lindex. Grei pris var det på den også: 299,- Så koster jeg på den litt for at den skal bli sånn som jeg vil ha den! 🙂 Ja, flott at det fortsatt finnes skreddere! Det er noe spesielt med det som er godt tilpasset! 🙂

    3. Dette er jo kjente toner, for jeg syntes det er veldig vanskelig å finne klær til min store kropp. Så bra at det finnes dameskreddere som kan hjelpe til, sånn at man kan føle seg vel i klærne. Lekker kjole du hadde der forresten 😉

      1. Takk! Ja, og nå blir en nok enda finere! Det finnes jo klær for alle, men ikke støtt så enkelt å gå inn i “standard” – modellene: jeg bruker str L elelr str 42. Variererlitt etter hvilken fasong det er.Denne kjolen var str M og enda var den litt for vid. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg