En skikkelig kalddusj!

 

Det kan føles temmelig ubehagelig…

…både om den kommer i direkte og i overført betydning!

 

Jeg liker å ta meg en varm dusj.

Særlig når jeg kommer hjem etter kveldsjobbing.

 

På denne årstida kan det jo være nokså hustrete.

Når jeg er litt småfrossen og våt, etter en spasertur i regn og vind, så synes jeg det er deilig å stå under det varme vannet i dusjen. 

Etterpå jeg setter meg gjerne i sofaen med tekruset og pleddet.

Jeg blir avslappet og litt døsig av det varme vannet.

 

På morgenen i dag, tok jeg imidlertid en høyst frivillig kalddusj!

Det har jeg blitt anbefalt av “Helseguruen” Wim Hof.

 

Nå var det ingen personlig anbefaling, men jeg kan jo følge den likevel.

 

Jeg var på langt nær så tøff som Wim.

Han går bare rett i kalddusjen.

Ikke noe “pyseri” eller gradvis tilvenning der i gården!

Han er også en ihuga isbader!

 

Jeg tok det litt mer piano, og startet med en anelse kaldere enn lunkent.

Ikke skrudde jeg krana helt over på det kaldeste heller…

…men nok til at jeg sa “BRRRRRR!” mens jeg hoppet og spratt litt!

 

Fra før av gjør jeg pusteøvelsene til Wim hver morgen:

“Morgenmøte med Wim – et skikkelig energi-boozt”

 

Nå har jeg altså planer om å utvide repertoaret, og gi meg sjøl en kalddusj med jevne mellomrom!

 

Jeg fikk meg en skikkelig oppvåkning i dag!

 

Det blir trolig ikke snakk om å droppe de varme dusj-stundene…

…men alt til sitt bruk! 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Litt “hustre”, men en våkner ut av det. Ble nysgjerrig på han Wim-. For lenge siden praktiserte jeg kalddusj som avslutning på en dusj.

    2. Her blir det ikke kalddusj før til sommeren tror jeg 😀 Jeg var kald og våt da jeg kom hjem i dag, og DA var det bare tørre klær som hjalp 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg