Bukser må bestå “Sitte-testen”!

 

Forfengeligheten har tatt fullstendig overhånd…

…når det blir slik at vi går med klær som er direkte ubehagelige å ha på seg!

 

Det hjelper ikke at jeg ser fin ut i ei bukse, dersom jeg kjenner at den strammer på steder der den absolutt ikke bør stramme.

Dårlig blodsirkulasjon er en ting!

I tillegg kan jeg fort oppleve ubehag i form av kløe og svie…

…dersom buksa gnager i skrittet.

Når det blir klamt og tett, så blir det gode forhold for sopp og slemme bakterier.

 

Jeg pleier alltid å sjekke at bukser er bekvemme å sitte med før jeg kjøper dem!

Som regel er det en stol i prøverommet, eller i butikken, slik at det er mulig å “prøvesitte” buksa.

Jeg glemte å “prøvesitte” før jeg kjøpte buksedressene hos Urban Gipsy. 

 

Men heldigvis besto de testen da jeg kom hjem!

Dette er den andre buksedressen jeg kjøpte da Frodith og jeg

var på Urban Gipsy i går: Jumpsuit fra Urban Gipsy

 

Jeg er glad i bunaden min…

Slike plagg skal imidlertid sitte stramt.

 

En bunad blir tettsittende på en helt annen måte enn ei bukse, for det er jo luftig og godt oppunder stakken!

 

Problemet ligger i det å få knept igjen vesten, og liv-linningen…

…og å få puste godt når en først har klart å få knept igjen!

 

Heldigvis er det slutt på den tida da damer “måtte” bruke korsett for å følge moten!

Litt jobb å få knept igjen…

 

 

…men det gikk da greit!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Ja, den sittetesten burde nok jeg tatt for jumpsuiten min. Men TRANG er den ikke, bare litt kort i livet.. Og når jeg GÅR så er den HELT fin og løs. MÅ vel ikke sitte så mye vel!! 😀 Ha-ha

    2. Jeg tar erme-testen på jakker, bluser og sånt. På med plagget, strekke begge armene frem som om jeg skal demonstrere svømmetak. Da bør ikke ermene skli langt oppover håndleddene. Jeg har armer som er litt lange, og jeg hater ermer som er for korte. I tillegg skal plagget ikke stramme ubehagelig i ryggen når man holder armene frem.
      Jo, vi liker det behagelig med alderen.
      I min ungdom skulle jeeans være så trange at folk lå på gulvet i butikken og fikk hjelp av betjeningen til å få igjen knappen før glidelåsen skulle opp. Jeg var selv vitne til at en ung gutt lå slik. Stakkars hans edlere deler, – tro om han ble “tante” etterhvert av den moten? 😁 Kjøpte jo trange dongeribukser selv, men ikke SÅ trange. Min søster skulle ha dem åletrange. Hun sydde dem inn etter noen tids bruk. Dongeri strekker seg jo litt, og det tålte hun ikke. Ganglaget hennes i den trange tiden var merkelig..jeg ser det fremdeles for meg.

      1. Ja, det med å legge seg ned på gulvet for å få opp glidelåsen kjenner jeg igjen. Det nevner jeg også i videoen. Ikke akkurat sunn mote… Lange ermer skal være lange – ikke krype oppover håndleddet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg