Elsk som et pinnsvin – ikke som en kanin!

 

I boka :  “Det kvinner vil ha , det menn vil ha”.

 

 

……..er det et kapittel som omhandler sex.

Blant annet står det litt om pinnsvin-sex!

 

Pinnsvinhannen er en HELT, står det!

For …………….

…….. han løper nemlig en ganske stor risiko ved å ha sex!

 

Sørger han ikke for et skikkelig forspill (der han steller med hunnen etter alle kunstens regler) så står han i fare for å bli………

…….SPIDDET!!!

Dette vet pinnsvinhannen……….

……helt instinktivt!

 

Derfor stiller han seg foran hunnen, og stryker henne i fjeset med forlabbene, til han ser at piggene hennes har lagt seg…..

 

Først når DET skjer………

…….er det klart for……….

…….TRYGG PINNSVIN  – SEX!!!!

 

Bilderesultat for ludvig i flåklypa

Han “Ludvig” er jo et pinnsvin………

…..men han er så forskremt og unnselig……..at det har nok aldri “Blitt no'” på’n….

Den slags blir for fali for’n……!

(Bilde fra google)

 

 

 

Jeg vil nå gå ca 40 år tilbake i tid…….

Karidansen har sin egen, vesle “kanin – farm”, hun!!

En av hunnene i kanin – farmen heter Sofie! Hun er den ene av de to første kaninene Karidansen gikk til anskaffelse av!

 

Sofie lever opp til navnet sitt!

Hun er litt morsk, og kan faktisk komme til å bite litt hvis hun er i DET humøret!

 

Hannkaninen “Bjarne” er Sofies rake motsetning!

I begynnelsen av sin tid på Karidansens kanin – farm, er han en veldig engstelig og sky kanin.

Han springer inn i kassa si så fort noen nærmer seg!

 

Men…….etter noen uker med MASSE kos……………

……….mye godt og saftig høy, salat og gulrøtter, har Bjarne og Karidansen blitt………

 

……….BESTISER!!

 

Han er ofte med henne inn i huset der hun bor, og han ELSKER å ligge ved siden av henne på et pledd på gulvet…….

……….mens hun leser bøker eller ukeblader!

Synes han at han får for lite oppmerksomhet, så borer han snuten oppunder armhulen hennes.

Hjelper ikke DET,……….

……… så SKITER han på ukebladet……..

(Bare EN bærsj av gangen – helt til hun legger vekk bladet og KOSER med ham!)

 


Jeg har dessverre ingen bilder av “Bjarne”……..

…..men dette er Baldrian – muligens en av Bjarne og Sofies etterkommere!


 

Dyrekjær har jeg alltid vært………

Jeg har vokst opp med elghunder!

 


Her er et bilde fra jula 1982  – med hunden “Prins”,

som tilhørte familien til ei venninne av meg.

 

 

En dag bestemmer Karidansen seg for at det er på tide å utvide kaninfarmen…….

…….med et kaninkull!!

 

Sofie blir utpekt som mor…………

……… og Bjarne får det ærefulle oppdraget med å besvangre Sofie!

 

Før det kommer SÅ langt, leser Karidansen om kaninparring.

Det står at det er hunnen som må flyttes til hannens bur – ellers kan hun bli for sjefete og bisk!

Med tanke på Sofies heftige lynne, er det nok ganske påkrevd å “følge boka”……….

……..tenker Karidansen!

 

Det er best at kaninene får unger om våren og forsommeren.

 

En dag i slutten av februar klarer imidlertid ikke Karidansen å vente lenger………

 

En små-amper og knurrende Sofie blir derfor løftet ut av buret sitt, og flyttet over i Bjarnes bur.

Umiddelbart skjer det noe aldeles merkelig. (Synes Karidansen).

 

Den ellers så godmodige Bjarne forvandles nemlig til……….

……en………..

 

…..BRUNSTBOMBE!!!

 

Ur – instinktene tar fullstendig overhånd………..

……….og den ustyrlige parringsjakten er i gang!!

 

En fresende Sofie raser rundt i buret –  med Bjarne hakk i hæl!

Etter et par minutter stopper hun opp, og stiller seg i et hjørne av buret.

Bjarne er ikke sen om å kaste seg over henne!!!

 

Har du sett og hørt en kanin – parring noen gang??

Du må være VELDIG observant, for HER går det unna!!!

 

“TRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR………….

……BANG!!!!!”

 

“TR – lyden” kommer av at den vesle rumpa til kanin – hannen smeller mot nettingen i en rasende fart!

“BANG – et” er lyden som oppstår når kaninhannen deiser på ryggen –  så fort akten er vel(?) overstått!!

 

 

Da oppdraget er utført, virker Bjarne veldig forvirret…..

Han hopper rundt uten mål og mening………

Interessen for den Surmulende Sofie er som blåst bort……..

 

Karidansen er derfor rask med å flytte Dronning Sofie tilbake til hennes egen “Residens”.

 

En måned senere kommer resultatet av opptrinnet :


Sofie og Bjarne blir foreldre til sju kaninunger!!


Akkurat DET lever Bjarne lykkelig uvitende om…….

Sofie må ta det hele og fulle ansvaret for avkommet…….

Kanskje ikke så rart at hun løp for livet før Bjarne klarte å kaste seg over henne??

 

 

Jeg vet ikke om pinnsvinhannen er kjærlig og øm også ETTER at sjølve parringsakten er over!

Ei heller vet jeg om pinnsvinhannen er med på å ta ansvar for avkommet…..

 

Men :


Han har i alle fall skjønt at et godt “forspill” er temmelig avgjørende……………..

………..for at “slekt skal følge slekters gang” i pinnsvinverdenen!!

 

Her skal jeg liksom forestille en PUSEKATT, (her UTEN kattesminken!)

da jeg skulle delta i forestillingen “Cats” mens jeg gikk på lærerskolen.

 

Jeg ser vel mer ut som en HAREpus………

…….eller kanskje til og med en……………

…….KANIN!

 

 

 

 

 

32 kommentarer
    1. Hehe .. har ikke verken sett eller hørt kaniner parre seg. Selv om vi har hatt to kaniner a ungene var mindre. Men jeg har både sett og hørt et pinnsvinpar i full sving, og der var det mange rare lyder! :o))

    2. Hahaha…levde meg helt inn i akten jeg..hihih.. ja ja.. det kan ikke være lett å være han i dyrelivet..eller i menneskelivet sier jeg..hihih. Så søt du var kanin, hare eller katt…også i dusjen..;-)

    3. Kunne i grunnen ikke noe om verken pinnsvin eller kaninparring før jeg leste innlegget her…så da lærte jeg litt også i tillegg til at det var artig skrevet :)) Litt kjærlighet bør være med, om det ikke bare er for å få “avkom” :)) Koselige/artige bilder av deg <3

    4. hahahah så morsomt, lo jeg til tårer nå :)))))) stakkars Sofie :)))))
      og hva menner du, på hvilken måte har skilpadder sex, de er hvert i sitt huset men ennå de har sex :))))))))

    5. annebe: Tusen takk! Jeg lærte om “Pinnsvin-metoden” da jeg leste boka. Kanin – parring har jeg sett flere ganger, og det er litt underholdende! 😉

    6. Hehe…ja, det er mange slags problemer, og heldigvis har dyrene instinkter. Vi mennesker har jo våre instinkter. Jeg har aldri sett kaniner holde på. Men kan se for meg iveren ja 🙂
      Du var jo en riktig søt kattepus da <3 Eller harepus/kanin 😉 Var sikkert kjekt å være med i "Cats" 😀

    7. Jeg tenker mer på å slutte å elske. Eller, jeg har allerede sluttet.
      Kvinner har vært menns økonomiske slaver. Nå er de frie.
      Skal vi menn gjøre 1-0 om til 1-1 så må vi fri oss fra dette behovet. For slik som stillingen står nå så er det dere som leder. Nå er det vi som er elskovsslaver og dere har makten. Slik vi en gang hadde makten over dere med lommeboka.

    8. snuskelasken: Ja, mange kvinner ble i parforholdene sine fordi de var økonomisk avhengige av mennene. Nå har ikke menn i Norge dette “grepet” lenger, og da må de gjøre andre grep for at kvinnene skal ønske å leve sammen med dem! De må rett og slett jobbe for å utvikle seg til å bli mer attraktive partnere! Menn går sjelden fra kvinner uten å ha “noe nytt” å gå til, mens kvinner kan velge å gå uansett. Det er en grunn til at det er flere kvinner enn menn som ønsker særboerskap. Allerede nå ser jeg en tendens til at menn som tar kontakt med meg trekker seg unna når jeg sier at jeg ikke er sikker på om jeg ønsker å bli samboende/gift.

    9. Skjønner. Men hva om vi menn klarer å komme ut av denne “hypnosen”? Og oppdager at vi ikke trenger dere lenger?
      Jeg har “avprogrammert” meg selv seksuelt og det går helt fint!
      Det hadde vært noe helt nytt og fint. At mannen og kvinnen kommer til et slags tredje nivå hvor de evt. møtes som likemenn. Ingen av dem “trenger” den andre.

    10. snuskelasken: DA stiller menn og kvinner likt! 😉 Kanskje DET er det er det beste? Det tror jeg jammen, for da kan man elske et annet menneske uten å forveksle “å elske” med “å trenge”! Da er man ikke styrt av egoisme men av oppriktig interesse, nysgjerrighet og vilje til å samhandle! 😀

      Skjønner? 🙂

    11. snuskelasken: Nå tenkte jeg at jeg kunne sende deg en mld på bakrommet i stedet – og begynne å følge bloggen din……Jeg har valgt ikke å gjøre det så langt fordi jeg har sett at du skriver så veldig mange innlegg pr dag. Da blir hele “feeden” min full…Du har hoppet av og på som følger på min blogg flere ganger…og nå er du visst “av” igjen. Jeg blir litt skeptisk til slik oppførsel, sjøl om jeg synes at kommentarene dine er interessante og at det er spennende å diskutere med deg! 🙂

    12. Hehe ok. Skjønner det. Kvinner liker forutsigbarhet! Stemmer med mine teorier det. Men jeg er uforutsigbar og springende. Fordi jeg er mann.
      Det gjør ingenting at du ikke vil bli FB-venn. Du går ikke glipp av så mange innlegg. Det meste havner både her og der. Fortsatt fin dag videre! 🙂

    13. Haha ok! 😀
      Og uansett. Helt enig. Gøyalt å diskutere med deg også. Det virker som du har et “åpent sinn”. Og det gjør deg og diskusjonene interessante. Og bloggen din.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg