“Det kvinner vil ha , det menn vil ha”.

 

Jeg tror det er slik at kvinner (ubevisst) søker en form for beskyttelse i en mann……

Det handler om ur – instinkter.

Når vi skal etablere oss og kanskje skaffe barn, ser vi derfor etter en som vi tror har et visst potensiale til å kunne beskytte oss og avkommet.

 

HVA ser vi etter?

 

En mann som er høy og litt kraftig bygd kan ha et fortrinn.

For : Er han sterk, så er han trolig i stand til å beskytte oss?

 

Men : En spinklere mann behøver ikke nødvendigvis fortvile og tro at han er “Sjanseløs”.

Har han en god inntekt, kan han kompensere for manglende muskelmasse. Da representerer statusen og den solide lommeboka hans en form for “Beskyttelse”!

Han er nemlig i stand til å sørge for at kvinnen og avkommet ikke lider noen nød når det gjelder det materielle………

 

Hva så med de mennene som verken kan skilte med muskler eller fet lommebok?

Er DE “sjanseløse”………?

 

Nei, langt i fra!

 Sjøl om muskler og fet lommebok kan være gode fortrinn i kampen om Damens Gunst er det noe som er ENDA viktigere:

 

Nemlig………..

……..at mannen viser seg å være……

 

PÅLITELIG!

 

Han følger opp det han lover.

Han viser omsorg og empati.

Han lytter – uten å komme med haugevis av gode råd og “løsninger”.

Han står ved siden av sin kvinne når hun trenger støtte.

Samtidig er han en mann som kan sette grenser og si fra når han synes noen (inkludert hans utkårede) gjør/sier noe han slett ikke synes om!

 

Den mannen som er i besittelse av slike egenskaper…….

……..har kanskje minst like store forutsetninger for å ha det godt i parforholdet sitt……

……..som BÅDE han med musklene og han med lommeboka??

 

Ei rettskaffen og klok dame vil trolig verdsette en slik kar i så stor utstrekning at hun ikke vil forlate ham!

Er det en mann som (i alle fall til dels) er i besittelse av ALLE kvalitetene, så stiller han jo ekstra sterkt!

 

Hva vil menn ha, da?????

 

Enkelt fortalt :

MINDRE kritikk og krangling!

MER sex!

 

(Det er itte JE som har fønni på dætta, altså!)

 

 

Og da er det slik :

At hvis en mann i hovedsak er pålitelig, omsorgsfull og empatisk, så FÅR han trolig det!

………og alt er såre vel!

 

Jeg har nylig lest denne boka :

 

 

Den er hovedsakelig rettet mot menn!

 

Forfatterne hevder altså at det er MANNEN som sitter med nøkkelen til det gode parforholdet.

 

Klarer han å trygge sin kvinne slik at hun blir fornøyd og glad………

………slik at han får MINIMALT med kritikk og MASSE sex……..

………da kan paret høyst sannsynlig ………

 

………Leve Lykkelige Alle Sine Dager!!!

Så om du er mann og leser dette……….

……..og har lyst til å finne ut mer om hva kvinner VIRKELIG vil ha…….

 

 

Løp, kjøp………

…..og LES!!!!!!!

 

(Boka er også interessant å lese for kvinner………………

…………..som er litt usikre på hva de EGENTLIG ønsker seg av en mann!)
 

 

18 kommentarer
    1. Hehe .. her i huset var det viktig at MANNEN var minst 190 høy og gjerne breiskuldret, han måtte ha en jobb så han i det minste var istand til å forsørge seg selv og være ferdig med tidligere forhold. Dessuten måtte han ha hår på hodet! ;o) Jeg fant han på Møteplassen, ei chatteside på VG tror jeg det var. Det er ti år siden, og nå ha vi snart vært gift i 9 av dem!

    2. Ja, det er jo ofte en gåte hva den andre tenker, så kanskje jeg også må kjøpe boka for å finne nøkkelen til mannens tanker! 🙂 Det sier jeg etter 40 års ekteskap! 🙂

    3. Hmm….en bok alle menn burde lese, kan det virke som 😉
      Men jeg tror uansett det er vanskelig å gjøre alle til lags. Begge må jo jobbe for at forholdet skal fungere. Selv om det nok er visse uskrevne kjøreregler ja 🙂

    4. Eva: Sjølsagt må BEGGE jobbe for at forholdet skal fungere. Men – menn takler dårligere å leve alene, og de finner seg derfor gjerne en ny dame FØR de går ut av det forholdet de har. Kvinner velger oftere å leve alene hvis de føler at et forhold bare “suger”. Derfor må mennene mer på banen for å lære hvordan de skal få et forhold til å vare! 🙂

    5. Marit: Gratulerer! Jeg er ikke så opptatt av utseende – i alle fall ikke så detaljert som hår på hodet eller ei. Men – sjølsagt har det en viss betydning. At han er stødig og solid og samtidig utpreget humoristisk (Og LITT rampete og leken) er noe av det viktigste for meg!;)

    6. haha interessant boka, men jeg må si at jeg er helt uenig med hoved delen 🙂
      ok kanskje jeg er ikke en god eksempel av ” en vanlig mann”, men jeg først og fremst forventer fra en person som er det meste tid ved meg en venn, en ekte venn.
      De kritikk og krangling er bare resultater av noen ting som har tidligere skjedd, og en løsning for det kan bli… først snakke og da prøver å løse årsaker av de problemer. Fornuftige mennesker skal alltid finne en løsning for alt. Også hvis vi hele tid setter våre problemer under teppe, en dag de skal komme ut og da skal begynne begynnelsen av slutten av vår forhold 🙂

    7. Ja det tror jeg er mye sannhet i dette ja..hihih..men tror også det med å vise følelser har mye å si..begge veier..for da føler man seg trygg..

    8. Supert innlegg! Vedder på at ingen mann leser den boken….:)
      Jeg falt først for brune øyner og en lommebok med hull i, hi hi, ikke rart jeg har endt opp alene:)
      Jeg er så hjertelig enig med svar på kommentaren din til Eva

    9. milan: Helt sant – det nytter ikke å feie noe under teppet over lang tid…….Og ja, det må være et godt vennskap i bunnen – også i et parforhold. 🙂

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Menn og kvinner har nok ganske ulikt følelsesliv, men begge parter har behov for å bli sett og hørt på sine premisser. 🙂

    11. maiken: Jeg tror nok at noen menn leser den boken, og flere vil det bli etter hvert, tror jeg. Men : Kanskje de som aller mest hadde trengt å lese den IKKE gjør det! 🙂

    12. Snuskelasken: Jeg tror også det er noe i det, sjøl om begge parter sjølsagt har et ansvar for at det skal fungere! Slik er det i de fleste relasjoner mellom normalt, friske mennesker. 🙂

    13. “If you love somebody, set them free ..” heter det i sangen.
      Den filosofien er det lite spor av i denne boka, som jeg har lest, ja.
      Rimelig amerikansk, det hele.
      Fyren forteller meg meg åssen jeg skal forholde meg til “min kvinne”.
      Men så vidt meg bekjent er slaveriet, i det minste på papiret, opphevet her i verden.
      Ingen kan eie en annen.
      H.C. Andersen for eksempel, skrev vakkert om dette i fortellinga om keiseren og nattergalen. Vår egen Henrik Ibsen likeså i skuespillet “Fruen fra havet”.
      Fortsatt god sommer! Mvh Ola Bog, Oslo

    14. Ola Bog: Enig i at ingen kan “eie” et annet menneske – men jeg tar det ikke så bokstavelig om noen bruker ordet “min” i denne sammenhengen. Det er vel mer en uttrykksform. Vi sier jo “Kona mi” eller “Mannen min” – uten at vi med det mener at vi EIER vedkommende? Fortsatt god sommer til deg også!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg