Om å våge kjenne på smerte…….. i stedet for å flykte fra egne følelser……..

 

Jeg skrev en gang et innlegg om :

Å Dvele ved gammal Dritt……..

 

Det er ikke positivt Å Dvele ved Gammal Dritt……..

……..men det er viktig å kjenne på vonde følelser i blant – i stedet for å flykte fra dem!

 

Onsdag i forrige uke fikk jeg altså “Kurven” av en mann som jeg egentlig skulle ha møtt for første gang nå i helga.

Selvfølgelig ble jeg lei meg!

Jeg hadde gått og kjent på en liten forventning……..

Jeg hadde sett bilder, fått noen sms’er og hørt på en behagelig stemme i telefonen.

Jeg hadde kjent på en god prate-kjemi!!

 

Jeg hadde også bydd mye på meg sjøl…… 

………blant annet fortalt ham om bloggen min……..

……..og delt mange tanker og følelser.

 

Samtidig vet jeg at jeg OGSÅ har vært litt tilbakeholden.


Da han
(under en telefonsamtale for noen uker siden) antydet at han kunne tenke seg å treffe meg, holdt jeg litt tilbake. Jeg måtte summe meg litt, for jeg var redd for at det skulle gå for fort i svingene!

Først for et par uker siden følte jeg meg klar…….

…….og vi gjorde en avtale!

 

Så skjedde det altså ting på en annen front, som gjorde at han valgte å gå videre med en annen.

Han gjorde det på en veldig ryddig måte, og det er godt å føle på nå!

Det gode inntrykket jeg fikk av ham har ikke blitt dårligere etter dette!

 

Men : Onsdag kveld var vond for Karidansen……

Jeg gikk med et press i brystet……….

Jeg prøvde å flykte fra følelsen ved å holde meg beskjeftiget med ett eller annet hele tida.

Det FUNKET bare ikke!!

 

“Greit!! Nå har je det HELT JÆVLI’!! Nå sætt je meg ner og hører på grinemusikk!”

 

Og DET gjorde jeg!!

Klassisk musikk og felegnikk er tingen i en sådan stund!!!

UÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!! SNUFS, SNØRR OG………

 

……….  ENDA MERE SNØRR!

 

I dagene etterpå har jeg kjent på mye rart:

Blant annet et lønnlig håp om at det skal komme en sms om at han har snudd på flisa og vil treffe meg likevel……..

…..fordi han innser at han har gjort noe DUMT!!

 

FJOMPEN!!!

 

JADDA!!! (Jeg ler mens jeg skriver!)

 

Men : VIL jeg egentlig det?

Nei!!!

Han må få finne ut av dette på sitt vis og JEG kan ikke påvirke NOE.

 

Det er kun EN ting som gjelder akkurat nå :

Fingrene av fatet og NULL kontakt!!

 

Derfor :


Til uka drar Karidansen til Oslo!

Jeg skal møte en dame i et Matchmaking-firma!

 

Jeg meldte meg på dette opplegget i romjula.

 

Dessverre fikk jeg veldig slett oppfølging av den personen jeg fikk å forholde meg til!

Avtaler ble stadig endret på………

……….og ting ble glemt……..

……….gang på gang!

 

Denne personen skulle også “klarere” han som jeg egentlig skulle ha datet i helga…….

(Han som jeg altså “fant” på egenhånd på Elitesingles!)

Han hadde gått med på å bli “klarert”, men Matchmakeren glemte å kontakte ham!

 

Det ble bare surr!!! 

 

Sånn skal det ikke være, når man har betalt nesten en månedslønn for å bli fulgt opp og veiledet i prosessen med å ta ett av de viktigste valgene i livet!

Nemlig : Valg av partner!

Jeg forbannet meg sjøl fordi jeg hadde stolt på Matchmakeren!

Men samtidig :

Ingen ting er tilfeldig, og det ble slik det ble………

…….og skulle bli!!

 

Torsdag sendte jeg en mail til lederen i  Match-making -firmaet.

Der ga jeg uttrykk for min frustrasjon og min (etter hvert) SVÆRT så manglende tillit!

 

Det ble SPORENSTREKS tatt tak i!

Jeg fikk en ny veileder, og jeg skal altså møte henne til uka!

Dette gleder jeg meg til!!

 

Jeg synes PROSESSEN framover er veldig spennende!!

Får jeg god oppfølging nå, skal jeg dele litt om dette – i den grad jeg føler det er riktig!

 

Jeg trekker stadig kort om dagen……..

(Jeg ELSKER jo Tarot-kort og Orakelkort og har flere kortstokker av det slaget!)

 

Jeg har fått DETTE kortet mange ganger i det siste :

 

DETTE lover vel bra!!!

 

21 kommentarer
    1. frodith: DET kan jeg ikke regne med, så jeg må uansett gå videre! Jeg er vel allerede i ferd med det! Kanskje venter det noe bedre! jeg velger å tro det!:D

    2. Dette blir bra, bare husk at tidsperspektivet er ofte annerledes for oss, vi er av og til for utålmodig. Jeg tenker at de erfaringene du gjør deg med skuffelsene du jobber deg gjennom, er viktig før du treffer den rette 🙂

    3. Mariann: Ja, jeg tenker slik jeg også. Det har ingen bråhast for meg. Jeg trenger tid, og særlig hvis mennene sier at de på sikt ønsker en samboer/ektefelle! Det er bra at de er ærlige om at det er målet, men da må man ta seg god tid i prosessen! 🙂

    4. Ja de kortene viser jo at du kommer til å finne deg en kar…hihih..Lykke til! og håper den nye veilederen er bedre en den du hadde! 🙂

    5. Vi lever. Og det er viktig å tørre å leve. Sjøl om det kan være skummelt.
      Nå syns jeg du har tatt “rev i seila”….her går det så sjøspruten står. Jeg heier på deg :)).
      Så klart er det mange følelser når veien ikke går dit en trodde og håpte, men det er erfaring og det er faktisk energi. Sorg er en energi.
      Håper møtet ditt i Oslo retter opp inntrykket og at kontakten du nå får gjør det som skal gjøres.
      Du har nok en aldeles fantastisk, herlig vår i vente. Mest så en kjenner kribling :).

    6. BforB: Tusen takk! Jeg skal ha en fantastisk vår, SJØL om det ikke dukker opp noen mann med det første. Jeg har meldt meg på flere gudinnekurs, og skal unne meg å blomstre litt i vår, uavhengig av hva som skjer på kjærestefronten! Ja, jeg håper og tror den nye veilederen er en ryddigere type enn den forrige! 😀

    7. Så spennende! Det skal ikke være lett, dette!
      Men jeg tror veldig mye på å klarere med seg selv hva man vil. Hva SKAL man egentlig med en partner i vår alder? Hva er det man egentlig er ute etter?
      Kvinner tror at dette “sier seg selv”. Men ikke for oss menn. Ihvertfall ikke for meg!
      Man skal jo ikke ha barn. Så hvorfor skal man være sammen? For å ha spennende sex? Kos? Samtaler? Skal man bo sammen? Skal man ha et avstandsforhold?
      Jeg tror det er veldig viktig å avklare slikt. Jo mer konkret man blir på slike ting jo enklere tror jeg det går. Tror jeg da. Uansett, lykke til! Og finner du ikke mannen så finner du kanskje iallefall deg selv. Ved å få svar på slike spørsmål. Lykke til!

    8. snuskelasken: Her er jeg veldig enig med deg! For meg er det ikke “for enhver pris”. Når man ikke har et oppdrag sammen som for eksempel å ta seg av felles barn så blir man enda mer avhengig av at man fungerer VELDIG godt sammen med partneren. Ellers er det liksom ingen vits. Jeg vil ikke bo sammen med noen for å ha “noen å dele utgiftene med”, eller for å ha noen å kose med /ha sex med. Begge deler er jo en del av pakka, men det er ikke nok hvis det mentale og følelsesmessige ikke er på plass!:)

    9. jones: Takk! Det handler om å bearbeide, og bloggen er min “ventil”. Alt kan ikke deles på en blogg, men mine egne følelser og reaksjoner kan jeg dele! 🙂

    10. Hvorfor KORT?
      Hvorfor ikke heller GODT? 😉
      Håper at det ordner seg, det hele – kort og godt!
      (Uten at man er/blir desperat, så gjør det dèt. Når det er meninga 🙂

    11. nå, etter denne teksten, faktisk jeg tenker hva ville bli best måten til å treffe noen, men i det hele tatt jeg aner ikke. i det fleste tilfeller slike ting skjer tilfeldigvis, da vi minst forventer de, men selvfølgelig, hvis du aktiv gjør på noe, du har mye mer sjanser for suksess. i dette tilfellet du åpner følelsene dine og dessverre, du kommer til å bli mer sårbar. dette bruker mye energi, mye mye forskjellige tanker går gjennom et hode. ikke ta for mye personlig situasjoner hvor noen har ikke lyst til å bli med deg, altid ble og altid skal bli mennesker som elsker oss og som ikke. kanskje beste som jeg kan si nå er, stå på … tro i deg selv, fordi denne kampen er den viktigste 😉

    12. milan: Tusen takk, Milan! Vi må våge å bli avvist, så enkelt er det! Den som intet våger intet vinner, sies det jo! Akkurat nå synes jeg det er greit å overlate jobben til Matchmakingfirmaet. Det koster for mye å innlede kontakt med den ene etter den andre, og “Bli kjent”. Jeg er et menneske som raskt byr på tanker og følelser hvis jeg føler at det er en slags kjemi. Derfor blir det for belastende for meg å starte på “Scratch” akkurat nå! Jeg håper den nye matchmakeren viser seg å være seriøs og samvittighetsfull. Selvfølgelig kan de ikke garantere noe, for det må jo finnes en person som “matcher” meg slik at det kan fungere. Jeg har det ikke travelt akkurat nå! Jeg skal leve et liv ved siden av “Kjærlighetsjakten” også! Ta vare på meg sjøl og gjøre hyggelige ting uavhengig av når en mulig kjæreste dukker opp! 🙂

    13. Leo: Helt enig! Er man desperat støter man bare en potensiell kjæreste fra seg! 🙂 Det som blir gjort i desperasjon fører sjelden til noe godt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg