Å Dvele ved gammal Dritt……..

 

Ja, noen gonger så gjør je det……. fortsatt….

Da sætt je meg ner og går i gjennom alt (hell i all’fall det mæste) tå alt som har gått gæli og som har vøri kjett i livet mitt!

 Og det er itte akkurat småtterier vi talar om da, altså!

 

A’ mor og’n far kunne væra umulige og urettferdige i blant………

På skola var det både håpløse lærere og slæmme medelever……

Venninner kunne vise seg å vara svikefulle…..

Mannfolka har itte behandle meg pent!!!

Je har vøri bort i mange hurp’kjærringer gjennom livet…..

Baktalt og misforstått har je å vørti!!

Je har sleti med både helsa og økonomi’n  –  mer hell en gong……..

Je har måtte’ ta så mye ansvar at je nesten har DRUKNE’ ti det!!!!

Når je tenkjer riktig væl ætter – så vil je nesten si at livet mitt kan sammenlignes mæ’ :

 En MARATON I MOTBAKKE!!

 

DER fekk je jammen sagt det!!

 

 – Mor, dætta er slik musikk du hører på når du VIL væra lei deg!!


Det var dattera mi som sa dætta åt meg en gong je hadde sætt meg tell i stol’n for å grava meg ner i sjølmedlidenhet og ellendi’het! Ja, ho hadde nok helt rætt i det, gitt!

 I slike tilfelle hører je gjenne på : 

 

“Time to say goodbye,” med’n Andrea Bocelli og a’ Sarah Brightman.

Hell :

“Jag kan inta skilja på,” mæ a’ Melissa Horn.

Hell :

“Tears in Heaven” med Eric Clapton

DET er grinemusikken sin, det!!!!

 

Noen gonger  – men bæ’re noen gonger er det helt greit å syns’ synd på seg sjøl. Grine litt….. og rasa litt…… Jamre og bæra seg………..

 

Og så får’n pusse nasan…………. og komma seg videre!!!

 

Je vet AKKURAT åssen ‘n har det!!!

 

(Bildet er lånt fra Google)

 


10 kommentarer
    1. Skjønner akkurat hvordan det er. Det er sånn alle er dumme når jeg er sur!! det er min greie. Da er det lov å sprute ut litt ,og bli ferdig med ting. For jammen er det dumt av og til…Jeg er glad det går fort over, for mitt vedkommende hvertfall 🙂

    2. Jepp, det der var veldig klokt.Jeg tar meg en dag som jeg kaller “denstoresynessyndpåmegselvdagen” innimellom. Det er min dag og bare min, men så går jeg videre. Spill din musikk du og grin litt, så blir neste dag bedre tenker jeg! 🙂

    3. natheless: Ja, slik er det. Det er ok med Den Store Synes Synd på meg selv dagen av og til. Jeg har ikke hatt en sånn dag i dag, men det hender seg at jeg har det……. 🙂

    4. frodith: Ja, det kan være litt terapi i å sutre litt for seg sjøl i blant. Det som er viktig å huske på er : På sånne dager skal man unngå å ta store avgjørelser!!

    5. dedicat: Tusen takk! Litt humor er krydder i hverdagen. Jeg har ikke behov for Kleenex akkurat nå, men jeg vet det kan komme dager……….. Jeg ønsker dem velkommen ….og føler meg som et nytt og bedre menneske etterpå! 😉

    6. Det er en tid for alt.
      Av og til er det helt på sin plass med en skikkelig dose medlidenhet, og tårer er sunt. De tar med seg masse spenning ut av systemet. Og det dummeste er å få kommentar om å ta seg sammen – nei, ut må det, all gørra. Men et blivende sted er det ikke å være. Så når en har fått ut det en hadde behov for er tida til å gå videre. Og heldigvis kan det være sol i motbakkene også.
      Ønsker deg riktig fine dager :))).

    7. BforB: Takk for det! Jeg har ikke spesielt vanskelige dager nå, men noen ganger er det som om alt går på tverke…. og da kan en grave seg litt ned…… Det viktigste er at en ikke blir sittende fast der i lengre perioder! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg