“Dating”……? Jeg har møtt meg sjøl i døra…………

 

……og det er ikke første gang!

 

Jeg har flere ganger sagt at jeg aldri skal melde meg inn på ei “Datingside” igjen…………

……men nå har jeg altså møtt meg sjøl i døra…..

 

Og det VERSTE av alt :

Jeg har meldt meg inn på ei side……..

…….som jeg tidligere har skrevet et “sinna” blogginnlegg om!!!

 

Er jeg kvalifisert til å kalle meg………”Elitesingle”……….?

 

FLAUT……..!!

Men :

 “Je er da i værtfall en ganske ærlig sjel i å me’ at je INNRØMMER det!” (sier Karidansen!)

 

Nå er det faktisk ikke slik at det bare er dem med såkalt “høyere” utdannelse” som har profil på Elitesingles.

Her er nok de fleste yrkesgrupper representert.

Jeg holder fast ved at jeg ikke synes noe om navnet “Elite”…………

Det smaker litt av “Snobb” i denne sammenhengen synes jeg……….

 

Like barn leker imidlertid best, og sjøl om en “høyere” utdannelse absolutt ikke er noe “kvalitetsstempel” i seg sjøl…….

……. så tror jeg at det kan være en fordel for balansen i et forhold at man har noen fellestrekk…….

……. også med hensyn til utdannelsesbakgrunn………

……..enten den er slik eller sånn! 

 

Det jeg, så langt, liker ved siden, er at man ikke kan “shoppe” rundt omkring og kikke på haugevis av profiler.

Man tar en personlighets – test, og skriver noen søkekriterier. Ut fra dette blir man så jevnlig presentert for noen få profiler av gangen…….

 

 

Sist jeg var medlem på ei “dating – side” var jeg temmelig “grønn”. (Det er en del år siden nå).

Da åpenbarte det seg en ny og spennende verden for meg…….

Jeg var rimelig naiv.

Dessuten var jeg svært hungrig etter oppmerksomhet og bekreftelser!

DET fikk jeg!!

 

De første dagene fikk jeg mange henvendelser fra ivrige beilere!

Jeg følte rett og slett at jeg var “Litt i vinden”! 
(Jeg la aldri ut bilde på denne siden, for det turte jeg ikke!)

 

Allerede den første kvelden jeg var inne på nettstedet “traff” jeg en mann som jeg ganske fort fikk god kontakt med.

Dette resulterte i et lengre “helgeforhold”.

 

Den samme kvelden fikk jeg OGSÅ et tilbud fra en kar som var helt ærlig på at han ville ha seg ei elskerinne.

I og med at jeg ikke hadde lagt ut bilde av meg, så han var altså villig til å “Ta meg usett”!

For ordens skyld : Jeg avslo høflig, men bestemt!

 

 

Det er EN ting som har slått meg de siste dagene:

 Jeg tar meg i å kikke fort over profilene jeg har fått forslag om…..

Så tiltaler kanskje ikke profilbildet meg så veldig…….

 

Og så leser jeg at mannen er under 1,70 høy……. (Jeg er 1,71)

“Je vil da fell itte ha en som er MINDRE enn meg a’ve”, tenker Karidansen.

 

Jeg diskuterte fenomenet med dattera mi her om dagen…… 

Hun antydet at det er URINSTINKTENE til oss damene som slår inn i slike sammenhenger.

Enda så sjølstendig og “liksom så tøff i trynet” jeg prøver å være………

……så må det vel handle om at jeg søker en “beskytter”???

 

Kanskje jeg går glipp av en mann med et varmt vesen, og en vakker sjel, ved å tenke slik?

(En SÅ bra kar vil vel kanskje heller ikke ha et kranglevorent, forutinntatt, langsint, vrangt og vrient kvinnfolk?)

 

Dessuten : Når jeg sjøl sitter her og “sorterer” menn med hard hånd : 

Hvilken rett har jeg til å forvente at mennene skal behandle MIN profil noe annerledes??

 

Så kan jeg sitte her da……..

…….. surmule og komme med gulp som :

“Mannfolk er bære ute ætter å få seg ei kombinert husmor og elskerinne!”

 

 


Profilbildet mitt!

 

Ja DENNE gangen la jeg ut et bilde med en gang.

Det er ingen grunn til å “Feige” unna av frykt for å bli gjenkjent.

Jeg kan like gjerne vedkjenne meg at jeg er på leting! (Om enn litt nølende….)

Så får andre tenke det de vil om den saken…..

……hvis det da er noen som gidder å tenke noe om det i det hele tatt.

Vi har så sørgelig lett for å tro at vi er mer interessante for omverdenen enn det som er tilfelle!


Det sto i veiledningen at man IKKE burde ta selfie med mobilen…….

….men hva gjorde Karidansen??? 

 

Mobilselfie på morrakvisten, med trøtt morratryne og poser under øynene, DET gjør susen! 

(Bra det ble LITT uskarpt!)

Syntes jeg måtte ha et HELT ferskt bilde, sjøl om jeg skal innrømme at det var fristende og ta et litt “lekrere” et fra arkivet!

 

Det finnes garantert en del useriøse aktører som bare er ute etter å flørte og leke…..

…….eller kanskje til og med lure/svindle!

Derfor er man nødt til å være forsiktig!

Jeg oppgir verken telefonnummer eller e-post til de som er raske med å be om det……..

(Så langt har det ikke vært noen kødannelse!)

Det sitter laaaaangt inne for meg å oppgi sånne opplysninger i en slik sammenheng!

 

Er det noen som virker som om de har veldig hastverk, ringer alarmbjellene mine med en gang……..

……….sjøl om hastverket ikke nødvendigvis betyr at de er noen “Skumle skurker”…….

………..men bare litt “på” og kanskje en smule små – desperate……?

 

 

Uttrykksformen er ulik, og noen ganger “Kløner” vi det til med å ordlegge oss uheldig…….

“Kjekkasen” som kommer med dårlig skjulte hentydninger om “manndommen” sin, behøver slett ikke å være en reinspikka dr…sekk (sjøl om det ikke frister å ta kontakt med ham.)

 

Bak fasadene er det trolig også mange sårbare sjeler……..

……..som har prøvd og feilet en del ganger……

……..men som likevel ikke har oppgitt håpet……..

……..helt……….

 

 

Historie er historie…….

……men om en har tatt lærdom av det som har skjedd, og unngår å gå i ALLE de sammen grøftene……

…. så har det ikke vært forgjeves.

 

Jeg har bearbeidet en del gjennom å skrive blogg.

Hensikten med det jeg har delt har hovedsakelig vært å belyse MIN EGEN ROLLE i de små og store dramaene som har utspilt seg i mitt liv!

 

Uansett om jeg skulle bli kjent med “noen” i løpet av året som kommer……..

……så er det EN ting som er sikkert :

 

Det kommer ingen jevnlige “oppdateringer” på bloggen om hvordan ståa er på kjæreste-fronten………….

…….om jeg virkelig skulle treffe en trivelig kar som jeg føler det er noe helt spesielt ved……

DET hører “privaten” til!

 

EN ting er å innrømme at man har møtt seg sjøl i døra……….

 

En helt ANNEN ting er det å åpne døra på vid vegg for “Hele verden”…….

 

En eventuell ny kjæreste skal kunne føle seg trygg på at han slipper å bli en del bloggen til Karidansen hvis han ikke vil …….

 

Jeg har satt døra på gløtt…….

……og håper at jeg ikke BARE møter meg sjøl i døra!

 

24 kommentarer
    1. Hehe. Vi må nå få oppdateringer underveis:) du trenger jo ikke henge ut noen fordi. 🙂 Og ja, kan være at drømmemannen faktisk er 1,70 🙂

    2. Mariann: Jeg må være så ærlig å si at jeg liker at menn er høyere enn meg – enda så “dumt” det er å henge seg opp i slikt. Ellers er jeg lite opptatt av utseende. Det holder lenge med glimt i øyet og et varmt smil – rett og slett at jeg liker utstrålinga til (menn)eskene! Når det gjelder oppdatering, så er jeg veldig var på dette feltet. Jeg har gjort mine feilskjær, og trenger å holde kortene inntil brystet om det skulle skje noe på denne fronten. Det er så skjørt i starten av et forhold og det er så mye som skal klaffe for at det skal bli “Klaff”. Jeg har ikke store forventninger og jeg har god tid! Dessuten handler det jo ikke bare om meg. En ting er å dele episoder fra langt tilbake, når det gjelder personer man ikke har noen som helst tilknytning til lenger. Noe annet er det å dele det som faktisk ER. Det er viktig å trø varsomt, og det er fort gjort å trø over! 🙂

    3. Så artig, jeg håper du treffer en koselig en, en Perdansen eller Kåredansen eller en annen dans som er perfekt til deg 🙂 Og vi skal nok grave og spørre litt må du regne med ;-D He-he

    4. Jeg beundrer deg virkelig for å ta “steget ut i det ukjente”!
      Enn så lenge er det bare i tankene mine, men jeg tenker nå på det…:)
      Er i alle fall veldig spennende. Jeg fant to av mine partnere på nett, og selv om jeg er singel nå og har vært det i noen år, så har ikke nettdating skremt meg….
      men man blir litt sårbar da…
      Håper nå vi får noen små drypp, for jeg synes det er spennende….
      Bildet var oppriktig talt fint og ingen spor i det av noe vrangt og vrient…..:)

    5. Så spennende! og håper virkelig du måter noen andre en deg selv i døra ja….:-) Greit å ha døra på gløtt..så er det lettere å åpne den.. Lykke til! og ikke noe å skjule det vel..alle single nå til dags er på sånne sider tror jeg..Jeg heier på deg!! 😉

    6. jeg ønsker deg lykke til,håper faktisk att du finner deg en kjekk kar ) jeg synes også att du skal få lov å la det være privat,så får tiden vise om du finner en og han selv synes det er ok å bli omtalt på blogg ))

    7. fruensvilje: Ja, OM jeg etter hvert finner en, så blir han nok ikke en del av bloggen, men det kan jo hende at jeg med tida avslører om det er noen endring i min sivilstatus – uten å røpe så mye mer 😉

    8. maiken: Takk! Jeg er jo vanligvis åpen, og synes det er helt greit å dele at jeg så smått har begynt å lete. Om det blir noe RESULTAT av letinga, så vil jeg nok være svært forsiktig med å dele noe om det på sosiale medier. Det kan hende at dere jeg har mest kontakt med får et lite “hint” på “Bakrommet” i stedet! 😀

    9. frodith: OM det blir en Perdansen eller Kåredansen etter hvert, så forteller jeg det i tilfelle på “Bakrommet”! Det er ikke noe jeg vil dele med “Hvermannsen”. Sånt er så skjørt og sårbart – særlig i starten. Det er godt å ha NOEN hemmeligheter! 😉 Jeg er veldig forsiktig med å fortelle det videre om jeg får vite at andre har funnet kjæreste.også. Jeg sier i alle fall ingen ting før jeg er sikker på at det er “Offisielt”.:)

    10. Jeg ønsker deg lykke til, Karidansen 😀 Spennende!!!
      Jeg meldte meg inn på match.com men fikk panikk…………………. betalte hele 800 kroner for å komme skikkelig inn i systemet og syntes det var så ubehagelig med menn som krevde og satte spørsmål om DE IKKE VAR BRANOK når jeg høflig takket nei…………. så det blir en stund til JEG går inn på en slik side igjen 😀 Men man må jo ikke GI OPP, så dette blir spennende.
      Bare hold prosessen for deg selv du, så blir det spennende for oss som følger deg, lengre fremme i løypa 🙂 Kanskje jeg havner igjen selv på enn slik side…………. for man vil jo forsøke finne en kjekk kar 🙂
      klem

    11. suttung: Takk! 🙂 Jeg er både enig og uenig. Panisk leting fungerer ikke. Da har man tidsnød og kan fort komme til å “Kaste seg over den første og beste”. Sjøl om jeg ønsker en kjæreste, har jeg det ikke slik. Jeg har god tid, og tror jeg ha tatt en viss lærdom av tidligere erfaringer. Det er slett ikke sikkert at dette fører til at jeg får en kjæreste, men det er en læring i det uansett. Om jeg sitter hjemme i min egen stue uten å foreta meg noe som helst, så har jeg i alle fall ingen tro på at det skjer noe. Jeg har heller ikke lyst til å springe på “sjekke-steder”. Jeg føler at jeg er blitt for gammel til sånt! Jeg leste for øvrig et innlegg på bloggen din. Tror jeg kommer til å lese mer! 🙂

    12. Du høres så sympatisk ut at det går helt sikkert bra. Takk for at du leste, kanskje ikke lystig lesing, men det er slik jeg har det nå. En måneds rundtur i helvete, men jeg lærer etter hvert og håper gjennom bloggen min å vise andre som kommer i samme situasjon at det går å greie det selv med lange tung nedturer.

    13. suttung: Jeg har lest noen innlegg til. Har tenkt å lese de fleste etter hvert, for det er mye lærdom i det. Skjønner at du står i en nærmest umenneskelig tøff situasjon akkurat nå. Da er det godt å ha en slags ventil der man kan tømme ut sorgen og frustrasjonen. Du trenger ingen gode råd. Det er så lett å slenge ut det, eller komme med en fattig trøst. Det er vel “bare” å akseptere at det er som det er – svinge mellom håp og mismot, og kjenne på egne grenser i forhold til hva du kan makte å stå i over tid.Verken du sjøl eller hun du elsker er tjent med at du sliter deg ut. Håper du/dere har et godt, profesjonelt støtteapparat rundt dere.

    14. Etdiktomdagen: De som spør om de “Ikke er bra nok” må man bare avslutte kontakten med. Det skal stemme begge veier og vi må tørre både å avvise og tåle å bli avvist sjøl. Jeg avviste nylig en mann, og forsto på responsen at han ble såret. Jeg kan ikke ta det innover meg, for jeg er ikke på denne siden for å være “Snill og hyggelig”. Jeg er der for å finne den spesielle mannen som kan være en skikkelig god match!! Det kan være et slag i magen for meg hvis jeg liker en profil og får vite at jeg ikke er interessant for den andre , men jeg må også akseptere at mennene avviser meg, og så må jeg gå videre. Jeg kommer nok til å dele noen tanker rundt prosessen, men bare så lenge det handler om meg og min vei og leteprosess!. Kanskje kan andre lære noe av mine erfaringe?.Om jeg får god kontakt med en mann, skal det som skjer mellom oss være privat.:D Du er ei flott dame både med hensyn til utstråling og vesen, så jeg håper du finner en real, varm og humoristisk kar etter hvert!:D

    15. som en litt yngre medlem av den bloggen (mener jeg på karibloggen eller kort K.D.B. 🙂 ) kanskje jeg kan si min meningen om det. du som en veldig sympatisk og hyggelig personen (mitt syn om deg til nå) fortjener alle beste. så hvorfor ikke prøver å finne noen hvis du føle at du trenge noen nær selv. det spørsmål er bare på hviklen måte prøver å gjøre det. de datingsider er på min meningen et stort lotteri. hvis på noen sted har alt, dette stedet er definitivt internett og datingsider. sannsynligvis det lettere delen er å treffe noen (spesielt for kvinner), men deretter kommer en hardere delen, delen hvor vi trenger egentlig bli kjent med noen og slevsagt har like syn på livet. i motsettning det skal ikke fungere. likevel, jeg håper at du skal være heldig til å finne noen som skal vite til å sette pris på din godheten. lykke til Kari 🙂

    16. milan: Tusen takk for varme ord! Ja, det er virkelig et lotteri! Det viktigste for meg er å tilkjennegi at jeg faktisk ønsker meg en kjæreste. Det er første skritt på veien. Samtidig vet jeg å verdsette fordelen ved å være alene, og jeg vil definitivt ikke være i et forhold som ikke fungerer. Jeg har en styrke i det at jeg vet at jeg takler å være single. Jeg har vært det i snart fem år. Denne styrken hadde jeg ikke opparbeidet tidligere i livet, og det medførte at jeg ble i forhold mye lenger enn jeg burde. Nå er jeg ganske sikker på at jeg vil trekke meg ut rimelig kjapt hvis jeg ser tydelige tegn på at det ikke kommer til å fungere!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg