Karidansen leser “Rosablogger”…..

 

Jeg leser ofte innlegg skrevet av toppbloggere.

Da mener jeg de som jevnlig ligger på bloggtoppen.

 

Noen av dem blir også kalt “rosabloggere”……..

 

De “kloke, reflekterte innleggene”………

…….skrevet av de “Samfunnsbevisste, Vellykkede,  Middelaldrende, Mannlige  (Av og til)Toppbloggerne”…..

…….som har velartikulerte meninger om de “Viktige tingene som rører seg i Verden”……

…….leser jeg ganske sjelden…………

 

MEN :  Det skjer jo i blant……

For mange av dem ER jo gode til å ordlegge seg. Dessuten hender det at de har interessante vinklinger på innleggene sine……..

 

 

Jeg leser ofte innlegg skrevet av bloggeren “Pilotfrue”. 

Denne bloggen har på mange måter et nokså “rosa preg”.

 

Jada, jeg har kritisert valg av “Frue-tittel” – navn på blogg. Det står jeg for, men det betyr ikke at jeg “av prinsipp” ikke kan lese en slik blogg!

 

Til tross  for sin unge alder, og pyntede utseende, har jenta tydelig vist at hun har ben i nesa!

(Må det forresten være noe motsetningsforhold her? Har du litt “Sminkedokke-tendenser” så er du garantert heeeeelt blåst i hodet?)

Hun TØR……

Hun er ikke redd for å si at hun har prøvd Botox og annet juks, og hun påberoper seg slett ikke å være noe forbilde av den grunn.

 

Hun tør sågar å reklamere for “Hjelpemidler fra Kondomeriet”!

Bildet er stjålet fra bloggen til “Pilotfrue”

 

Sprekt, synes Karidansen

…… som DEFINITIVT IKKE hadde turt. 

 

Ikke har jeg noe særlig erfaring med “slikt” heller……..

…….så derfor har jeg dårlige forutsetninger for å kunne reklamere for produktene…….

 

Pilotfrue har de siste månedene vært veldig åpen om at hun og mannen har søkt hjelp for å få barn. 

Hun får mange hyggelige kommentarer, men også en del skitt, i form av kritikk og skremselspropaganda. Dette er gjerne kamuflert som “velmente råd”.

(I likhet med det de andre toppbloggerne får).

 

 

Generelt er jo kunsten  å opparbeide en slik trygghet i seg sjøl at en klarer å gi blaffen i ufine kommentarer……..

……og kanskje også la være å ta ALT i verst tenkelige mening?

 

For : Hvordan vi REAGERER på andres uttalelser/kommentarer, det VELGER vi jo sjøl – uansett om de er aldri så ufine!

 

 DET skrev for øvrig en annen topp-blogger, Sophie Elise, et svært godt innlegg om nå nylig!

“ER DU SIKKER PÅ AT DU SKAL SPISE MER?”

 

 

Bildet er stjålet fra bloggen til Sophie Elise

 

Nei, jeg er ikke BLODFAN av “rosabloggere”. 

 

Jeg har verken sansen for botox-bruk eller enorm utseendefiksering……..

…….men jeg har ingen rett til å være UFIN mot, eller hetse, de som forteller om at de benytter seg av ulike “ungdomskilder”…..

…….og er opptatt av klær, hår og sminke……

 

Fordi om jeg leser innlegg skrevet av disse bloggerne, MÅ jeg jo ikke å begynne med botox,…….

…..for deretter å påstå at det er disse jentene som har ledet meg inn i fristelse ……

“For det atte de er så INNMARI dårlige forbilder for meg, asså!!

 

Jeg ser imidlertid at toppbloggerne, som stiller i denne kategorien, ikke er på toppen BARE fordi de skriver om sminke, klær og “overfladiske” emner……..

……. og våger å være litt “Skandaløse” i blant…….

 

Til tross for at de er ganske så unge, har de ben i nesa, har reflektert en del…….

……. er dyktige til å ordlegge seg……..

……..og våger å “Tale Roma midt i mot”…….om det trengs……

 

……..OGSÅ!!!

 

Verden er ikke bare i svart-hvitt….

Det må være rom for å sette farge på tilværelsen…….

……på ulike måter!

 

 

Innlegget nedenfor skrev jeg i august 2015.

 

Hvorfor har jeg ikke blitt OPPDAGET???

 

 

 

15 kommentarer
    1. Det burde ikke være noen motsetning i å kunne ha noe mellom ørene, og likevel bruke litt “fluff” i leppene. Ikke at JEG vil, men andre kan få lov, og kan være greie folk uansett 😉 Jeg leser lite andre blogger som ikke er blokka mi.. Med eller uten fluff, spiller ingen rolle 😀

    2. he he ,du har rett vi har ikke rett til å kritisere andre ,hver og en av oss må få skrive om det en selv vil,så er det opp til leserne om dei vil lese eller ikke ) fikk foresten høre att jeg hadde en rosablogg hi hi ,og jeg er langtifra på toppen )

    3. Ja vi er alle forskjellige, og som du sier, alle må ikke være “blonde” selv om de er lyse i håret..osv.. Man må prøve for å kanskje se det selv..Veldig enig med deg..man må ikke dra alle under samme kam.. og alle fortjener en sjanse.. Man velger jo selv hvem man liker å følge.. Ha en flott ny dag!

    4. Jeg leser svært sjelden (så og si aldri) rosabloggene eller toppbloggene. Men det er jo fordi jeg ikke har energi til å få det til. Eller til å engasjere meg. Så når jeg tar meg selv i nakken, og endelig beslutter at jeg skal lese noe, så blir det deg og andre av mine bloggvenner jeg leser hos. Mer har jeg ikke kapasitet til.
      Men jeg er veldig enig med deg. De er ikke toppbloggere bare pga sitt smukke utseende. De havner på toppen av en grunn. Og det er fordi de klarer å engasjere. Og fordi de har noe å komme med. Det ER jo mange som er interessert i sminke. Men hadde det kun handlet om det, så ville nok ikke bloggene vært på toppen lenge. For det finnes uendelig mange sminkeblogger, som aldri når toppen.
      En periode så jeg realityprogrammet Bloggerne. Fordi datteren min så det. Og hun liker å se TV i stua her 😉 Og det synes jeg var interessant. Og jeg følte at de fikk et “bedre” ansikt da. Jeg fikk bedre forståelse for dem. Pluss at jeg bet meg merke i at blogging, som er jobben deres, faktisk kan være hardt arbeid 🙂 Så all ære til dem 🙂
      Og enda mer ære til deg, som skriver om dem her hos deg selv 🙂 Godt reflektert synes jeg <3

    5. frodith: Jeg har ikke så mange i blokka mi. I alle fall ikke så mange som skriver jevnlig. Det er vel 10-12 stykker. Når jeg leser “rosablogger” er det ikke så ofte jeg kommenterer, for jeg “kjenner”dem ikke slik som jeg kjenner dere andre! 🙂

    6. fruensvilje: Nei, “rosablogg” synes jeg nå ikke at du har, for du er jo noe av det meste naturlige som finnes, Det handler ikke veldig mye om klær og sminke hos deg! Du har derimot en koselig og variert “Hverdags – blogg” ! 😀

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Jeg “følger” ingen av disse bloggene fast, men de er jo lett tilgjengelige på topplista og på side 2. 🙂

    8. Eva: Ja, både “Pilotfrue” og Sophie Elise skriver jevnt over godt. Det er en grunn til at de ligge rpå toppen. Det ser ut til at man “Må tåle” å bli “hatet” når man er på topp. Da blir man en “figur” som folk får behov for å øse ut sin oppdemmeede aggresjon over! Det handler vel noe om misunnelse også. 🙂

    9. Jepp, så enig med deg.”Verden er ikke bare i svart-hvitt….
      Det må være rom for å sette farge på tilværelsen…….
      ……på ulike måter!”
      Mye fint å lese hos andre, samme hvem de blir oppfattet som! Ha en vakker dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg