Hvorfor har jeg ikke blitt OPPDAGET???

 

Det er for galt altså!!!

Her har dere en fantastisk, festlig blogg rett foran nesa på dere………

…..og det har dere hatt i OVER et halvt år……

……..(nesten) uten å legge merke til det!

Ja, det er jo noen få, kvalitetsbevisste, opplyste sjeler som har skjønt det ,da…..

….men hvor blir det av alle dere andre????

Karidansen har en veldig variert blogg!

Hun tar usedvanlig flotte bilder (Sjøl om hun bare har et gammelt pocketkamera.)

Hun skriver  vanvittig morsomt!

(Ja, hun kan være alvorlig også da, når hun synes at DET er påkrevet!)

I det siste har hun også lært seg å tegne i “paint”. Det er ikke alle som klarer å lære seg noe nytt når de har passert 50!!!

Så sånt står det virkelig respekt av!

Jeg skjønner egentlig ingen ting, jeg……

Det store flertallet av norske blogglesere må jo være helt på jordet……..

……..når de ikke har forstått hvilken PERLE bloggen til Karidansen er!

De sitter vel der og leser sånne intetsigende rosablogger i stedet???

MISUNNELIG sa du????

JEG, liksom??

Ha-ha, nå må jeg le altså!

Det er det DUMMESTE jeg har hørt på lenge!

Ærlig talt!!!


 

Fra spøk til alvor :

Ja, visst synes jeg det er stas når mange leser innleggene mine!

…….og når lesertallene har vært svært labre i flere dager på rad……så føles det litt stusselig…….

 

Så er spørsmålet : Hva gjør jeg med den følelsen…..?

 

Prøver jeg å etterligne andre…som har flere lesere enn meg?

Er jeg villig til å gå fullstendig på akkord med meg sjøl – for å få flere lesere?

Eller…begynner jeg å SKULE til dem som er høyere oppe på listene?

Synes jeg så at jeg har rett til å rakke ned på dem og karakterisere bloggene deres som “dårlige”?

Jeg har sett en god del eksempler på slike “kritiske” blogginnlegg.

Jeg er imponert over de som har klart å gjøre blogginga til et levebrød.

En av dem som er aller øverst på lista, “Mammatilmichelle”, kjører en ren linje , så langt jeg har sett.

Det vil si – ingen form for skittkasting og “skuling” til andre blogger!

Bare små innblikk i hverdagen – og tanker og betraktninger om livet….sett fra en ung mors ståsted.

 

Jo visst reklamerer hun for ulike produkter….men det er jo jobben hennes!!!!!

Hun har måttet stenge kommentarfeltet på grunn av hetsing og hat-kommentarer!

Det skal sterk rygg til for å tåle slikt……..for presset blir stort…..

……….og jenta er under tjue!

Jeg leser generelt ikke så mange såkalte “Rosablogg – innlegg” – fordi jeg er en godt voksen dame som ikke deler så mange av de samme interessene som de unge jentene.

Når jeg i blant leser innleggene likevel, så er det fordi jeg vil ha med meg noe av mangfoldet som finnes i bloggverdenen…

……..og ellers i livet!

 

24 kommentarer
    1. Hehe…. har tenkt mye av det samme sjøl! Hvor er leserne mine????? Følger ikke mange rosabloggere, men er rimelig imponert over mammasom16 – super til å være så ung! Vi får stå på videre vi gamliser, hehe….. 🙂

    2. jeg tenker ikke over antall lesere på bloggen,for meg er det kjekt å ha en fin liten gjeng med superfine mennesker på vennelista mi :)) og da er det helst dei bloggane eg les også

    3. fruensvilje: Jeg synes det er koselig at bloggen min blir lest av flere, men enig med deg – i at det er det sosiale rundt det som er det viktigste

    4. Jeg har oppdaget deg iallefall…og helt enig veldig variert og bra blogg :))..og du har blitt god på painttegning også…:))
      Jeg synes også det er gøy de dagene det er litt ekstra med lesere innom…men kunne IKKE ønsket meg fryktelig mange lesere..det hadde føltes veldig forpliktende..og det passer meg ikke akkurat nå 🙂 Slenger innom en og annen av disse yngre populære bloggerne en sjelden gang ..bare for å se litt hva de “driver”med….hva som er en “dårlig”blogg kommer jo ann på hva man liker….:)) Ha ei fin kommende uke <3

    5. annebe: Ja, vi har ulike interesser og det må vi respektere. Jeg hadde også syntes det var “skummelt” hvis jeg plutselig fikk veldig mange flere lesere enn jeg pleier å ha. Det er litt godt å være “liten” i denne sammenhengen. Hadde aldri trodd at jeg skulle få venner via bloggen, men det føler jeg at jeg har fått! 🙂

    6. Jeg har nå oppdaget deg for lengst 😀 og elsker bloggen din vettu 🙂 Både innhold, form og personen bak er helt herlig 🙂 De kan bare angre seg, de som ikke har funnet deg ennå 🙂

    7. Sleng inn et par sterke meninger her og der, så kommer nok leserne løpende for å diskutere. Er jo sånn Sophie Elise har kjempet seg til topp 😉
      Jeg liker bloggen din jeg. Morsomt og interessant å lese.

    8. Jeg tror det har mye å si at det helst er “den yngre garde”, som dominerer området her, både de som blogger og de som leser.
      Jeg tror nok vi godt voksne kunne gjøre et stunt og skrive om, samt ta bilder av , alt som hadde med kropp, sex, fanatisk trening og andre ting som gjorde at nysgjerrigheten hadde tatt over, men jeg for min del, føler at jeg må stå inne for alt jeg både viser og skriver. Jeg vil ikke la meg friste av det. Men først og fremst tenker jeg at alderen er et poeng. Og , jeg er veldig glad for at DU er her inne og blogger!

    9. Det begynner å jevne seg litt ut nå, hvem som leser blogg osv. Tidligere var det mest ungjenter, men nå har vi gamle begynt å følge etter. Og mannfolka også. Jeg har et par venner (menn), som har begynt eller tenker på å begynne å blogge, fordi de er inspirert av at jeg blogger. Og det er kjekt å høre synes jeg. Det er jo det som er så fint her i bloggverdenen, manfoldet 🙂
      Jeg kikker innom de helt unge en gang iblant, men egentlig sjelden. For det er som du sier, de har litt andre interesser 🙂 Men flinke er de. Jeg synes det er sunt å blogge. Men det er ikke sunt med skittkasting.
      Bloggen din er jeg STOR fan av, og veldig glad vi er venner <3

    10. Lina Mathilde:Takk!Dette innlegget var jo mest skrevet for moro! Jeg har ikke tatt mål av meg til å bli noen topp-blogger. Dessuten er jeg lei av at toppbloggerne stadig blir kritisert. Opptrer de ufint, så er det en ting, men det er unødvendig å bruke tida si på å rakke ned på andre! 🙂

    11. Siv Svanem: Jeg skrev dette innlegget mest for moro! Litt ironisk og kanskje et lite spark til dem som kritiserer de som er “På toppen” og stiller spørsmålstegn ved populariteten. Jeg tror det ligge mye misunnelse bak slike innlegg! 🙂 Jo, jeg synes det er moro at folk leser bloggen min, og drivkraften til å legge ut innlegg ville forsvinne hvis jeg opplevde at jeg hadde svært få eller ingen lesere over lang tid. 🙂

    12. Eva: Takk og i like måte! <3 Flott at flere voksne menn begynner å blogge. Ønsker meg at flere menn også setter litt ord på SINE tanker og følelser. De er jo forskjellige fra oss damene, og kanskje ikke like opptatt av nære relasjoner, men det hadde vært lærerikt å lese. Innlegget om å "Bli Oppdaget" handlet mest om at jeg har sett meg lei på skittkastinga og misunnelsen som enkelte legger for dagen, så det var et lite spark til dette "fenomenet"! 😉

    13. maiken: Takk og i like måte!! 🙂 Nei, det blir ingen bikini eller naken-stunt fra denne kanten heller. Det blir en kortvarig berømmelse, og ferdig med det. Jeg synes det er greit å gjøre slikt for å vise at man ikke trenger å være 20 år og “perfekt” for å kunne vise kropp – men jeg vil ikke gjøre det sjøl. Det blir for privat for meg. Jeg tror unga mine også hadde syntes det var leit hvis jeg gjorde noe slikt! Som du skriver, man må føle at man kan stå inne for det man legger ut!

    14. Men, du er jo nesten på topp????!!!! På Aktivlisten står da Karidansen og lyser som en veldig god nummer to!!!! Men som du sier, vi leser vel litt her og der som det passer oss. Jeg får være meg selv som blogger og da nytter det ikke å få en haug lesere. Jeg er nok for kjedelig til det. Men jeg koser meg med mitt, og med å lese ditt!

    15. natheless: Det var jo skrevet mest for tull og tøys – og litt ironisk fordi det jevnlig er noen som skriver innlegg der de kritiserer toppbloggerne og karakteriserer bloggene deres som dårlige. DET synes jeg er en ufint! Så jeg håper flertallet av de som leste innlegget forsto det! Jeg visste ikke at det var noe som het “Aktivliste ” en gang! 😉 😀

    16. Herlige du, jeg forsto at det var litt ironi. Men om du ser på forsiden til blogg.no så ser du listen og på aktiv, er du ført opp som nummer to. Du er superpopulær. Oh jeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!

    17. Tone: Tusen takk! Håper bare at flertallet som leste dette innlegget skjønner at jeg ikke mente alt bokstavelig. I så fall virker jeg jo som den mest sjølgode, ufordragelige kjerringa i mils omkrets! 😉

    18. natheless: Takk, takk! Men det viktigste for meg er likevel at jeg har blitt kjent med så mange trivelige folk!! DET hadde jeg slett ikke forventet da jeg begynte å blogge! 😀

    19. Ser frem til flere innlegg. Skittkasting er ikke noe ålreit. “Man kan tenke hva man vil, men man behøver ikke alltid si hva man tenker!” Og det samme gjelder vel for å skrive. Stikk gjerne innom bloggen min

    20. Tubapappa: Takk! Nei, skittkasting er ….noe skitt – og enkelte tanker trenger verken komme ut av munn eller penn Ja, jeg skal ta en tur innom bloggen din med det første – fordi du kommenterer innlegget mitt uten bare å komme med invitasjon til din egen blogg, Det er veldig mange som “kommenterer” uten å kommentere. (“Super blogg du har – stikk gjerne innom min blogg og legg igjen en kommentar!”) Regner med at du også har vært bort i dette fenomenet! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg