Det mest Romantiske Karidansen kan tenke seg……

 

Ja, det kom jeg på da jeg leste innlegget til Annebe i går……..

Hun og “mannen” (som hun kaller ham), er nemlig glade i å bade, og har tatt seg flere dukkerter sammen i sommer!

 

Det var altså DA Karidansen kom på…….

……..at DET er noe av det mest romantiske hun kan tenke seg…….

 

Dra på stranda og bade sammen med en kjæreste………

Springe barbent i varm sand ……. og så………

…….side om side ut i bølgene……

 

Nå skulle jeg vel si :“…..og legge på svøm i samme takt……”

 

Det KUNNE jeg vel ha gjort hvis det var skikkelig godt og varmt vann……….

…..eller hvis jeg var så DØNN forelsket at jeg var villig til å gjøre (nesten) alt for å imponere han som sprang ved siden av………….

…..men hvis det var kaldere enn 20 grader og jeg ikke var heeeeeeelt hodestups forelsket…….

…..så kan det vel hende at jeg hadde tatt det litt piano…….

……og “hæle meg” på MIN måte…….

 

Men SÅ : Side om side utover i vannet……..

………..svømme innover igjen……..

………..til vi hadde fast grunn under føttene……

(Når man er hodestups forelsket har man vel ALDRI fast grunn under føttene!)

………….stoppe opp, og stå der….tett omslynget……

………… og vandre……..hånd i hånd opp mot stranda…….

 

Kanskje legge seg på et svaberg…….

……….. og ligge der……. (sjølsagt fortsatt hånd i hånd)……

………..og slikke sol…….

………..som det så smukt heter…….

 

 

Du store min………

……..nå mangler det bare “Slow motion” og musikk!

 

Men altså : Karidansen har aldri hatt noen kjæreste som har vært så veldig glad i å bade…….

Derfor har hun knapt nok opplevd noe sånt som dette.

Kanskje det er derfor hun tror at det er så fantastisk og super – romantisk……??

 

Om Karidansen NOEN gang forelsker seg igjen (Og har grunn til å tro at Den Utkårede liker HENNE også)……..

…….. da skal hun spørre om følgende FØR hun vurderer å gi det en sjanse :


“Lik du å bade, hell?”

 

 

I dag har jeg forresten vært ved Mjøsa og tatt årets første bad –  sammen med en trivelig gjeng. Jeg deltok nemlig på en 3P – samling i dag. Jeg har skrevet om 3P (De Tre Prinsipper) før.

Det innlegget kan du lese her :

Er du øverst eller nederst på stigen…?

 

Badinga i dag foregikk kanskje ikke i en sånn romantisk setting som den jeg har skissert ovenfor…….

…….men det var skikkelig trivelig!!

Nå heng’ bikkini’n tel tørk på badet!

 

 

15 kommentarer
    1. Så hyggelig du refererer til mitt innlegg :)) Denne “svømmehistorien “her var jo vakker , og om det sjelden er helt slik i virkeligheten…er det jo ikke så veldig langt unna om man treffer den rette..hehe… Så bra du fikk deg en dukkert i dag, har bada i dag vi også …:))

    2. annebe: Takk! Det er i alle fall koselig å gjøre noe SAMMEN , som begge synes er ok! Og så kan man også jenke seg litt i blant for å glede den andre – sjøl om man i utgangspunktet, ikke synes det er superfantastisk! 🙂

    3. Gratulerer med årets første bad! Jeg har ikke dukket meg helt enda, men vasset mye…:)
      Vi har nok ikke samme bilde av romantikk, men så er jeg vel ikke den mest romantiske heller…:)
      Flink du er å være med på lærerike eller bare berikende? samlinger da…

    4. maiken: Takk! 😀 Både lærerike og berikende samlinger! Hva som defineres som romantisk varierer fra person til person! Jeg er egentlig. ganske så romantisk av meg (slik jeg ser det)……men jeg har nok satt på meg ei litt hard maske som en slags beskyttelse……..

    5. Om jeg liker å bade? ja i varmt vann, om mannen min liker å bade, ja men det er kun når det er varmt nok for meg at vi bader på likt. Men å gå i sand, det er herlig det.
      Ønsker deg en kjempefin dag

    6. Så vakker historie! Jeg har heller ikke opplevd noe sånt, og han jeg bor sammen med liker ikke å bade. Derfor blir det 6-åringen og jeg som drar på badestranda. Jeg har bada i Einafjorden (Toten), men Mjøsa blir for kald for meg, – du er tøff altså!👍

    7. tepausen.blogg.no: Takk – og det samme! :DJa, temperaturen må jo være slik at det kjennes behagelig om det skal være optimale vilkår for romantikken. Kosleig at du og mannen din bader sammen når temperaturen tillater det!Ja, og gå i passe varm finkornet sand, det er herlig!:)

    8. Hanne Beate: Takk for kosleig kommmentar! Lit synd at du ikke får med deg din samboer på bading, men regner med at dere gjør andre koselige ting sammen! Mjøsa holdt nok ca 20 grader i går, og da er det behagelig temperatur å bade i synes jeg – særlig når det også er så varmt på land. Har ei kjempegod venninne på Toten jeg – hun bor på Kapp , og vi har fulgt hverandre i over 30 år!! 🙂

    9. Akkurat 🙂 og jeg som er på trappene med mitt badeinnlegg som jeg lovte fra Lofoten i fjor.. Men har ikke kommet så langt at jeg har fått det ferdig.. men i år BADA jeg i Vestfjorden 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg