Min franske venninnes fjonge servietter………

 

Jeg har litt serviettdilla……..

……. og har ørten pakker i skapet!

(Kan jeg kalles en “Skapserviettør” da?)

 


Fikk litt sjokk da jeg ryddet og sorterte…….

…..og oppdaget hvor mange pakker servietter jeg faktisk hadde!

 

Jeg var nylig på besøk hos min franske venninne…….

Jeg har skrevet om denne herlige dama tidligere :

Nå steker du den jævla ribba……!

 

Da jeg var hos henne, falt jeg veldig for disse serviettene!

Veldig elegant design ………

…..men litt slemt og mannediskriminerende, kanskje….?

 

Hun fant fram flere fra samlingen….

Flaggmotiv fra Bretagne! (Min venninne er fra Bretagne.)

 

Dette er et slags symbol for treenighet, men jeg husker ikke detaljene rundt det………

 


Et klassisk rosemotiv………

 


Ikke sant…..?

 


Hunden Lady…….

Verdens mest elskverdige…………

……men ikke HELT veldresserte hund……

……som stjeler fersk hvetebolle fra asjetten til en uoppmerksom matmor!

Hun som sitter ved siden av Lady er ikke så veldressert hun heller…….

(Tenk, så kjedelig DET hadde vært, da!!!)

 

 

28 kommentarer
    1. Mange fine servietter 🙂 Jeg er ikke så dressert selv jeg ;-D Hi-hi Det er bare fint 🙂 Hvis du få lyst på en Galleri-utstilling er du velkommen til å se en gjeng fæle tryner 😀 hi-hi

    2. Tror vi må begynne å samle på servitetter igjen. Det er jo så mye fint! Ha en herlig dag og ja da, vi har lov til å være litt rampete alle sammen i blandt! 🙂

    3. Så morsomt! ja jeg samlet på servietter når jeg var ung..men de er borte..Men det er jo morsomme og flotte motiver på mange av dem! Flott samling du har!

    4. Bruker du serviettene du samler på, eller sparer du bare på dem? Det var jo veldig mange flotte varianter syntes jeg :o))
      Jeg er heller ikke så veldressert, og det er ikke min to firbente pelsdotter heller, knis :o))

    5. …hehe..gøy å kjøpe servietter..men jeg har ikke så mange pakker som deg :)) Mange fine mønstre og varianter her..:)) Så hyggelig du har vært på besøk hos din venninne også..og det var et koselig bilde av deg og hunden 🙂 Kos deg med kvelden <3

    6. natheless: Koselig å samle litt. Har man bare en av hvert slag , så tar jo ikke samlinga så stor plass heller! 🙂 Bra å være litt rampete så lenge man ikke er det på en slem måte! 😉

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er ikke akkurat samling, Jeg har bare mange pakker….men jeg har dilla, og klarer ikke å la være å kjøpe ei pakke hvis jeg faller for motivet! 🙂

    8. Vera Lynn: Jeg kjøper for å bruke, og har ingen samling annet enn at jeg har kjøpt mange pakker fordi jeg har falt for motivene. Det kan godt være Nilleservietter til 17 kr pakka! 🙂

    9. fruensvilje: Tror det holder for et par år framover. Det er ikke plass til så veldig mange gjester av gangen i leiligheten jeg snart skal flytte til! 😉

    10. Margrethe Hjertaas: En ganske uskyldig dilla. Det hadde vært verre om vi hadde hatt dilla på “Siste skrik” av moteplagg! DER tror jeg også vi stiller ganske likt. Det vil si : Minimal interesse! 😉

    11. Upps,, ja der var det litt av hvert. Jeg husker jo tider med serviettsamling,, men det var liksom bare en av hver sort 😛 Og veldresserte hunder og ellers?,, fyssjom det må da være kjedelig .. uten impulser. nei takk 😀

    12. Servietter er noe jeg glemmer å kjøpe, men det er jammen mange fine motiv. Likte veldig godt recykling…:) Greit å kunne ha slikt på servietter for det er vel ikke så aktuelt til et bilde på veggen kanskje 🙂
      Koselig bilde av deg og hunden. Jeg hadde nok ikke greid å dressere en hund, og det tenker jeg på av og til når jeg får lyst til å skaffe meg en….
      Blir pus med på flyttelasset forresten?

    13. Hei!!
      Så mange flotte servietter 🙂 hehehe flott designe på den første ja……………. hehehe
      Nei, vi skal ikke være fullt dresserte 🙂
      Har du fått deg ny plass å bo??? Leilighet?? Noe jeg kanskje ikke har fått med meg det 🙂
      Det blir spennende, Karidansen 😀
      Lykke lykke til med organiseringen og flyttingen 🙂

    14. maiken: Nei, hun blir igjen hos sønn og svigerdatter inntil videre. jeg har ikke lov til å ha katt i leiligheten jeg skal leie. Så får jeg se om det blir huskjøp eller bygging med tida. Greit å tenke seg om ei stund. Har ikke lyst til å dra på meg gjeld med det samme jeg har overdratt garden! 🙂 Trenger å ta det litt piano på det feltet akkurat nå! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg