UKM (Ungdom Kultur Møtes)

 

Langt ute i skogen……..

…..nærmere bestemt på Rudshøgda………

….står DETTE skiltet…….

Og går du litt lenger innover………

…..kommer du hit :

 

Prøysenstua…..Her vokste n’Alf opp…….

 

Går du litt til, skimter du noe rødt mellom trærne :


Det nye Prøysenhuset……

 


Inngangspartiet……..

 

Kveldens programledere…….


To fjortenåringer…..Kjempedyktige!!

 


Flinke sangfugler i aksjon…….. Og budskapet var :“Love yourself” !

 

Jeg kjenner godt han kameramannen som sitter på huk til venstre i bildet……..

Det var en proff sending med tre ulike kameraer; to inne i salen og ett “Backstage”.

Junior hadde ansvar for å filme på scena.

Han ruslet rundt og filmet fra ulike vinkler i nærmere tre timer til sammen…..

…..mens Mor Karidansen tok på seg Myrsnipehammen ……….

…..og var litt stolt av “Lillegutt” (Som er 1,84 på strømpelesten!)

 

Det var mange sangnumre.

Det var også en del dans, og noen soloopptredener på trompet, trekkspill, gitar og piano.

 

Junior deltok med kortfilmen “Ola” som jeg har vist her på bloggen tidligere.

Hvis du ikke har sett den tidligere, kan du se innlegget her :

VeldreFilm presenterer : “OLA”

 

I pausa var det anledning til å gå rundt å se på billedkunst :


Blyanttegning av James Bond…….imponerende av en ungdom!!!

 

Kjenner du igjen disse gutta?


Bildet hang ganske høyt oppe på veggen, men fint var det!!!

 


Et ku – firkløver med solbriller….Schtiiiilige!!

 


Kulltegning av trær……

 

Ser du at hånda mi, og den limegrønne genseren min, har blitt med på bildet??

Du kan også skimte noen av de som satt på pinnstoler i vestibylen og drakk kaffe!

Det er jo en fototabbe, men jeg syntes det ble litt morsomt!

 

Det var i alt 29 ulike numre……

Nivået var jevnt over ganske høyt……og Karidansen koste seg!!

Men………..

……da programmet nærmet seg slutten, var det lagt inn at et par av de mange publikummerne skulle intervjues……

……og plutselig satt Karidansen der med en mikrofon under nesa……..

……mens hun skuet sitt vakre åsyn på storskjermen der framme…..

Det er ikke bare å synse og mene på direkten……når man er heeeeelt uforberedt.

Junior : – Plutselig såg vi ei hippie på skjermen, gitt! (Jeg går jo ofte med bånd rundt håret).

 – Du hørtes VÆLDI’ pedagogisk ut, mor!  (Det var ikke han som filmet den sekvensen, altså! )

Han hadde forøvrig bursdag i går, så programlederne annonserte det……..

…….og ga ham en bursdagskrone!

 

Og så er det bare å se hvem av aktørene  juryen velger å sende videre til neste runde……. 

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. tepausen: Ja, det er koselig å dra ut og oppleve noe kulturelt. I kveld måtte jeg uansett ,for jeg skulle være sjåfør for to av de som skulle filme. 🙂

    2. Spennende kveld med mye innhold det der. Du har en flink sønn, og litt gøy at mor ble litt KJENDIS utpå kvelden også 🙂 Hi-hi. Skulle gjerne vært i det huset der 🙂 Ha en fin fredag <3

    3. En flott opplevelse og flotte bilder,jeg lurte litt på den hånden i bilde med trær ja )) men å bli intervjua sånn på direkten synes ikke jeg om,uff tenk om det var en nervøs stakkar som ville svime av som fikk mikrofonen stukket under nesen

    4. Sikkert en hyggelig kveld, og som du sier, ungdommen er flink til å skape kulturstunder.
      Forøvrig er Prøyssenhuset er sted jeg har ønske om å besøke…

    5. Oj, det hørtes jo så kjekt ut dette her 😀 Og han er flink han Junior. Og engasjert 🙂
      Og hippie ja….hehe…den har jeg ikke tenkt på 🙂 Synes du kler den stilen jeg…så hold godt på den <3
      Og så fikk du noen sekunders "berømmelse" også 🙂 Ikke verst 🙂
      Så kjekt ut å se på dette 🙂

    6. Du verden her var det mye fint på en gang. Skjønner godt at du kost deg. Synes det ble artig at du ble med i det ene bildet der og at du fikk litt artig oppmerksomhet. Kos deg med fine minner og lykke til for de som blir sendt til neste runde! 🙂

    7. Så mange flotte bilder du har tatt her…og jeg kjenner igjen Olsenbanden ja..:))
      Sikkert en artig forestilling..jeg liker veldig godt Prøysen ..:)) Gøy at junior var med på filming..og hadde med den filmen..som jeg også har sett før….den er skikkelig bra syns jeg 🙂 Skulle gjerne sett deg på storskjermen der..hehe.. Fin fredag videre <3

    8. Eva: Junior trivdes som plommen i egget han! 🙂 Ja, jeg trives som “Hippie”, men jeg prøver å se noenlunde velstelt ut sjøl om jeg går med hårbånd og fargerike klær! 😉

    9. annebe: Takk for det! Ja, Prøysen var en observatør av dimensjoner. Han har noen herlige beskrivelser av folk og fe! Som de fleste andre diktere har han vel blitt mer berømt og dyrket etter sin død! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg