Doreen Virtue…….og om å MOTTA….

 

Doreen er ei dame jeg er litt fascinert av……

Våren 2012 var jeg på et arrangement i Oslo Konserthus der Doreen, Prinsesse Martha Louise og hennes kompanjong sto på scenen…….

Det kan du lese om  HER

Jeg har skrevet innlegg om orakelkort før.

Ett av dem kan du lese  HER

 

Jeg går inn på You Tube nesten hver uke og ser på videosnuttene til Doreen.

Hun trekker tre kort hver uke, og snakker litt rundt dem……..

 


Her har jeg rett og slett trykket på pauseknappen og tatt et bilde…..Syntes omgivelsene var ekstra koselige denne gangen.

Håper jeg ikke har gjort noe “Ulovlig”…..?

 

Jeg har mange av Tarot – og  orakel-kortstokkene som Doreen har laget.

Tarotkort er delt inn i Den Store Arkana og Den Lille Arkana.

Kortene fra Den store Arkana (21 i alt) forteller om betydningsfulle hendelser og vendepunkt i livet, mens kortene fra Den Lille Arkana (57 i alt) sier mer om de hverdagslige aspektene i livet.

 

Denne gangen trakk Doreen kort fra “Erkeenglenes Tarotkort”, en kortstokk som jeg kjøpte for ikke så lenge siden.

Doreen trakk disse kortene for kommende uke :

For mandag og tirsdag : To av Mikael ( Fra luftkort som omhandler vårt intellekt, våre tanker, vår frykt, vår evne til å kommunisere)

Kortet sier : Alt vil bli bedre om du bare tar et valg. Å overanalysere et problem. Inngå kompromiss.

For onsdag og torsdag : Mikaels Ess (også fra luftkortene)

Kortet sier : En fantastisk ny ide! Ikke tillat at humper i veien hindrer din fremgang. Løse kommunikasjonsproblemer med andre.

For fredag, lørdag og søndag :

Fra Den Store Arkana : Kort 8 –  Rettferdighet.

Kortet sier : Kjemp for rettferdighet og likhet. Avgjørelser i din favør. Ikke gi opp!

 

I videoen sier Doreen en del om det å motta.…..

…….og ikke minst å føle at man fortjener å motta……..

Vi kan ha stengt hjertene våre slik at vi blir mer eller mindre uimottagelige….for eksempel for å motta KJÆRLIGHET i ulike former……

Vi kan ha blitt mistroiske og skeptiske på grunn av ting vi har opplevd…..

Vi kan synes/tro at vi ikke fortjener å ha det godt……

 

Lillasjel anbefalte meg nylig boka : “Slipp kjærligheten inn”. Boka er skrevet av ei som heter Anne Jones.

Lillasjel har skrevet et innlegg om dette temaet : 

Magiske klemmer

 

 Jeg har kjøpt boka, og føler at den taler veldig til meg…..

Jeg står jo i en fase av livet der mye skal endres.

I løpet av året skal jeg trolig både flytte og finne meg en mer stabil jobb……

Jeg kjenner på mange rare følelser i den forbindelse……

En del sårhet og sinne……..vemod……..

……men så absolutt også GLEDE…….

…..over at jeg står mye friere nå!

 

Det blir mange tilbakeblikk…….

…..og en form for å gjøre opp status :

Hvordan vil jeg bruke resten av livet mitt…….?

Jeg føler meg i “Ingenmannsland” akkurat nå!

Det er mange drømmer….og mange løse tråder…..

 

Når jeg trekker kort, føler jeg at de både bekrefter, veileder og understreker…..

Det er ikke alltid at jeg “liker” de kortene jeg får……

…..men jeg ser jo at de som regel “treffer”…..

….enten jeg liker det eller ei!

 

 

8 kommentarer
    1. Spennende med kort. Jeg bruker og tarot innimellom. Og nå fikk du meg til å ta dem fram igjen, nå når jeg skal starte i opplæring på et nytt sted, så får jeg se hva det gir. Ha en fin mandag <3

    2. Flott innlegg 🙂 takk for deling 🙂 Glad boken var riktig for deg. Når den treffer såre punkter er det jo også riktig, ting vi skal kastes og du er jo så flink å se deg selv og jobbe med de tingene du må. De kortene treffer en ja, skal gå inn og høre på henne jeg også. Det fine med å være i ingenmannsland er at man kan roe ned og se hva som kommer dalende foran nesen på en. Jeg er jo egentlig der selv også for tiden 🙂

    3. Min matgale verden: Spennende å se hva du skal begynne med. kanskje du har skrevet det, men jeg har ikke fått det med meg! Ja, tarot er spennende! 🙂

    4. Mariann Sæther Tokle: Ja, det er absolutt noen fordeler med ingenmannsland. Det er ganske stor frihet i at mye står åpent, og så får en heller tåle at det “svever” litt! 🙂

    5. Nå har ikke jeg noe forhold til slike kort…men kan uansett være fint å bruke slike ord som kommer frem til inspirasjon :)) Og spennende at du skal i gang med nye utfordringer i livet ditt :))
      Så “gutta” hadde kost seg på hyttetur uten strøm 🙂 Og så koselig at du har møtt Eva igjen da :)) Fin dag videre :))

    6. Det er veldig spennende:) Av og til trenger man litt drahjelp og litt oppmuntring:) Tenker dette er en god måte:) Ønsker deg en strålende mandag koselige Kari:)

    7. annebe: For noen år tilbake hadde heller ikke jeg sansen for sånt! Jeg forbandt det med “Spåkjerring – tendenser” og lureri!! 😉 Nå koser jeg meg med å trekke kort, men jeg legger ikke kort for andre. De får lov å trekke kort, men jeg tolker ikke for noen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg