Trekk et kort…….

 

Jeg synes det er spennende med tarot – og orakelkort! Jeg har ganske mange forskjellige orakelkort og et par forskjellige tarot-kortstokker.

Doreen Virtue har laget mange ulike kort – stokker, og jeg har de fleste av dem.

I dag trakk jeg et kort fra denne kortstokken :

Her handler det om valg av yrke, eller “Life Purpose” som det står på framsida. Dette er jo et svært aktuelt tema for meg om dagen. Jeg lever litt for spennende både når det gjelder jobb og økonomi for tida. For ett år siden valgte jeg å si opp en 50% lærerstilling fordi jeg hadde lyst til å ha en jobb der jeg har mer fleksibilitet i forhold til arbeidstid. Når man er lærer har man mange og lange ferier, men det er ingen fleksibilitet i forhold til når man vil ta ut avspasering og ferie.

Nå har jeg bare en liten helgestilling i en omsorgsbolig som “Det faste”. Resten er tilkallingsvakter.

Innen få år skal jeg flytte på meg. Da skal yngre krefter ta over eiendommen jeg bor på. Det blir godt! Samtidig må jeg skaffe meg en en jobb og en inntekt jeg kan leve rimelig godt av.

Jeg er spent på hva jeg holder på med og hvor jeg bor om…….

…..tre år…….?

Ingen av oss har garantier for noe som helst, men jeg VET at jeg ikke skal bo her i lang tid framover……… Jeg har bodd her i 26 år – altså halve livet mitt, så det blir rart….

 

Jeg trekker kort for meg sjøl nesten hver dag. Jeg har venninner som gjør det samme. Noen ganger trekker vi kort for hverandre. Sjøl om vi bor langt fra hverandre finner vi løsninger. Det er jo noe som heter telefon!

Jeg har sett at det er andre bloggere som også trekker kort….

Det er moro! Stadig oppdager jeg nye mennesker som jeg har felles interesser med. Jeg har fått flere “venner” her inne. Vennskapene blir jo ikke så “nære” i og med at vi verken snakker i telefonen eller møtes, men det er koselig lell. En vakker dag treffer jeg kanskje en eller flere av bloggvennene “Face to Face”? Foreløpig synes jeg det er best å bare ha kontakt via blogg Jeg er såpass fersk her inne og trives med å ha litt avstand. Men altså ……. kanskje en dag……..et stykke fram i tid……?

Det vil framtida vise…..

Jeg trakk for øvrig dette kortet i dag :

 Et lite utdrag fra teksten som hører til dette kortet (Oversatt fra engelsk) :

 

“Dette kortet indikerer at din drøm om å bli en profesjonell taler er mer enn en drøm. Du har mye å dele med andre; og den beste måten du kan nå ditt publikum på, er ved å stå på talerens plattform.”

Det står mer også, men dette er hovedessensen.

Ja, vi er jo for så vidt noen “talere” alle sammen her inne på blogg.no. Vi ønsker alle å formidle noe. Vi har ulike interesser og ulik uttrykkssform, men det er med på å skape et mangfold.

Det hadde jo vært kjedelig om absolutt alle skrev om akkurat det samme!

 

 

6 kommentarer
    1. Det er sikkert et år siden jeg trakk et kort sist, så nå minnet du meg på det. Da måtte jeg lete fram engle kortene fra Doreen Virtue 🙂
      I dag fikk jeg Akasha som sier at jeg er en spirituell lærer. Og jeg har mulighet til å konsultere andre og hjelpe dem til å vekke sine spirituelle gaver og livsoppgaver. Jeg syntes sånt var mer spennende før, men nå skal jeg la kortene ligge framme og trekke en gang iblant 🙂
      Jeg har ikke noe formidlings behov på blogg. Det blir for store menneske masser som kan få tak i det for meg. Men jeg synes det er utrolig moro å være her inne på grunn av alle bekjentskaper man får som man ikke hadde fått ellers 🙂
      Jeg skriver nesten alltid fra mobil og det blir både lange og rare setninger av det ser jeg etterpå. Så jeg avslutter med å ønske deg en riktig fin dag 🙂

    2. Åse Helen: Jeg har ikke de kortene. Akasha var ukjent for meg. Å være en spirituell lærer kan bety mange ting det. Man behøver ikke nødvendigvis å være så “synlig”. Jeg tenker at det å skrive blogg handler om formidling på en eller annen måte uansett. Man trenger ikke “vrenge sjela”, eller være så personlig hvis man ikke føler for det. Alt er i grunnen “lov” så lenge man ikke bevisst henger ut andre, baktaler og sprer elendighet rundt seg! Man lærer seg noen kjøreregler underveis, og så er det å håpe at de tabbene man evt måtte gjøre ikke får så store konsekvenser. Ønsker deg en riktig trivelig dag! Her skinner sola! 😀

    3. Jeg har vel aldri prøvd sånne kort, og jeg leser veldig sjelden horoskop. Men det er jo sjarmen at man ikke er like. Om du ikke ender i filmbransjen, så er jeg sikker på at du finner både jobb og tihørighet et sted når du bestemmer deg for det. Lykke til 🙂 Og ha en fin søndag

    4. dedicat: Takk! Orakelkort er nok mer en “damegreie” tror jeg, sjøl om det også finnes menn som legger kort.Ja, akkurat nå er jeg i en “Mellomfase” og jeg tror det er slik det skal være nå. Ingen brå bevegelser og drastiske avgjørelser akkurat nå. Fin søndag til deg også. 😀

    5. Jepp, her har vi talestolen vår, og alle har forskjellige blogger. Og det er så fint. OG man blir faktisk rimelig godt kjent med en del folk. Ikke alle så klart, men en del folk. Og er det noen man får en spesiell kjemi med, så er det jo bare å treffe dem 🙂 Moro det skjønner du 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg