I Oslo….DER kan det skje mye skummelt, der…..!

 

For noen dager siden dro dattera mi til Oslo for å besøke ei venninne som studerer der.

Med seg på veien fikk hun noen formaninger fra mor……..

“Pass deg for å gå i byen sent på kvelden….og SÆRLIG i området rundt sentralbanestasjonen….osv…osv…..”

Joda….jenta er student i Trondheim på tredje året, og er både fornuftig, sjølstendig…….

……..og egenrådig!

Ofte kan det gå et par uker uten at vi har kontakt når hun er der oppe………

…men det er TRONDHEIM det……….og der er hun kjent!!

….OSLO er noe heeeeelt annet!!!!

 

I går fikk jeg ikke kontakt da jeg sendte melding…….

…….timene gikk……

….og fantasien min begynte å BLOMSTRE!!!!!

 

For tenk på alt som kunne ha hendt!

Så prøvde jeg å tenke med fornuften…….

OM noe hadde skjedd, så hadde jo venninna ringt!!

MEN………tenk om noe hadde skjedd med venninna også!!!!

 

I dag kunne jeg trekke et lettelsens sukk………

Jenta er vel hjemme…..

Hun HADDE svart på meldingene mine,,,,,,,

….men hadde trykket på feil knapp, så den hadde blitt lagret på “utkast”…..

 


Mor må passe litt på frøkna si! (Bildet er tatt av Junior!)

 

Men……

…….kua har jo vært kalv, da…….

En gang, mens jeg gikk på lærerskolen, kom hybelverten og sa fra at faren min var i telefonen…….

Jeg ble kjemperedd……

…..og var overbevist om at det hadde skjedd noe alvorlig hjemme!!

 

 

 

 

 

 

 

Jeg hadde ikke gitt livstegn fra meg på to uker…….

Og DET syntes n’far var leeeenge………

….men det syntes ikke JEG!!!!

Dessuten bodde jeg ikke langt hjemmefra!

 

Da jeg dro alene til Hellas i høst, var det ei dame (på min alder) som sa følgende til meg :

“Min mor hadde IKKE likt at jeg dro alene til Hellas!”

HÆÆÆÆÆÆ! Skulle mora mi liksom bry seg med DET!!!

Var jeg ikke 52 år, kanskje?!

 

Men ……..hadde JEG likt at dattera mi dro alene til Hellas???

DEFINITIVT IKKE!!!!

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Hi-hi, ja man kan bekymre seg for hva som helst 🙂 Tenk jeg da Kari, jeg BOR her jeg 😀 i farlige Oslo 🙂 Det går så fint atte 😀

    2. Haha, ja sånn er det. Og fantasien får (nesten) fritt spillerom når man bekymrer seg…. 🙂 Har vært der selv hvor jeg har innbilt meg de verste ting, (nesten) helt uten grunn… Det er sånn mammaer er, kanskje uansett hvor gamle barna blir… 😀
      Ha en fortsatt god helg. 🙂

    3. he he sånn er det,uansett alder blir vi litt engstelige når våre er ute og reiser,særlig nå som det er så mye terror ,og ingen hvet hvor det slår til neste gang

    4. Smiler.. unger er unger uansett alder.. er så herlig å få sms fra eldste sønnen.. at han har landet.. og vi ikke en gang aner at han har letta.. Han kjenner mor si,.. så det så 🙂

    5. Det er bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite:) Jeg tenker nok dattera di bare er takknemlig for at mor bryr seg jeg:) Oslo er jo litt skummelt også synes jeg. Er ikke så glad i å ferdes der selv på kveldstid jeg. Men på dagen er den koseligste byen jeg vet:)

    6. Sånn er det å være mamma. Sønnen vår reiste til finland her forrige uke, å jeg så for meg alle mulige senarioer. bekymringene slapp først da han landet på gardemoen igjen. jeg ringer ungene mine minst 2 ganger i uka, bare for å sjekke at de ikke har sultet ihjel. 🙂 Tenker at ungene syns det er litt trygt at vi bryr oss.

    7. vi er “alltid” redd for at det skal tilstøte de noe om ikke vi har de i nærheten eller de er litt “skumle” steder…Jeg følger deg i alle fall der. Har en hang til å krisemaksimere og lage meg historier i hodet om jeg ikke hører noe.
      Jeg mener vi har mye mer kontakt med barna våre nå, enn det som var vanlig før. Helt sikkert fordi det er mye enklere. sende sms osv. og det er mye mer som kan skje i dag…tror jeg …
      Forstår godt at mor er redd for den fine frøkna si.

    8. natheless: Ja, det er jo en form for omsorg, og også en frykt for å oppleve å miste eller at det skal skje noe vondt med noen vi er glade i. 🙂

    9. frufrydefull: Det kommer jo litt an på hvor gamle de er og hvor lenge de har bodd for seg sjøl. Dine er vel noen år yngre enn mine to eldste, tror jeg. Vi kan jo ikke “henge oppå dem” til evig tid heller. Å bry seg om i stedet for å bry seg med…det er viktig! 🙂

    10. birdbay: Ja, på dagtid liker jeg også å ferdes i Oslo, men på sen kveldstid vil jeg i alle fall ikke drive i området ved sentralstasjonen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg