“Helaften” på Hamar!

 

Jeg har tidligere skrevet at jeg er glad i å gå på restauranten Jaipur i Oslo.

Det innlegget kan du lese HER…..

 

Jeg trenger imidlertid ikke å dra helt til Oslo for å komme på indisk restaurant!

I ettermiddag dro jeg hit…….

 


Denne restauranten befinner seg på Hamar………


Litt av interiøret……..

Jeg synes det er ordentlig lunt og koselig her……


Bestikket er litt mer forseggjort enn på mange andre restauranter……..

…….og maten kommer i metallboller med stett og tent telys under….

 

Jeg bestilte en vegetarrett…….

“Navrattan Korma”….heter den (Sånn omtrent) Det er min indiske favoritt-grønnsaks-rett!!

Den smakte helt nydelig…..

Betjeningen er serviceminded og hyggelig….akkurat som på Jaipur!!

Når man har spist, og må gjøre seg et lite ærend, så kommer man til denne døra……

For damer og rullestolbrukere…….

 

I overskrifta skrev jeg at det var “Helaften på Hamar” 

Etter restaurantbesøket dro jeg nemlig på kino, og så filmen “En mann ved navn Ove”.

Ove er borettslagets grinebiter og kverulant………..

 

Han er en pest og en plage for sine omgivelser…..

Så rulles historien opp……..

Vi får en del tilbakeblikk på livet hans……….

…..og ser at Ove har fått sin del av motgang og sorg i livet……

Karidansen lo og gråt om hverandre……..

Hovedrolleinnehaveren, Rolf Lassgård, gjør en fabelaktig jobb i rollen som Ove…..

 

Dette er en komedie med en ganske klar undertone av alvor……..

 

Moralen er : 

Et menneske er ikke tjent med å bli bitter………..

…..uansett hva livet har bydd på……….

I Oves tilfelle blir det en slags “Happy Ending” på flere vis……

Mer skal jeg ikke røpe……

….i tilfelle du har lyst til å se filmen!

 

Ja, jeg dro alene i kveld også……………..

……… for jeg liker å observere omverdenen……..

………uten alltid å være så delaktig i det sosiale som foregår rundt meg……

Når en drar sammen med andre, så blir en gjerne mest opptatt av de en er sammen med……

…..og slik skal det jo være også!!

Det er ikke så moro å dra sammen med ei kjerring som springer rundt med kameraet og tenker : “blogg”….. 😉

 


Julegrana er fortsatt tent på Hamar Torg……..

 

(Innlegget er ikke sponset.)
 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Å så koselig med en liten date med seg selv da! Hadde en helaften i Larvik 01.01. På nyttårskonsert og på peppes etterpå ! Men vi var fire sammen. Koselig, og ikke så vanlig for meg de siste åra
      ….. klem 🙂

    2. Jeg elsker maten Royal India 🙂 Men nå er det dessverre blitt altfor lenge siden jeg har vært der. Må få tatt turen dit igjen i løpet av året vel 🙂
      Ha en riktig god natt er det vel blitt nå 🙂

    3. Å, er så glad i indiske restauranter. Vi hadde “vår egen” i Bergen, der vi sverma for 20 år siden. 🙂 Den Ove-filmen må jeg se. Leste boka for noen år siden, og den falt veldig i smak. Ha en god natt. 🙂

    4. tepausen.blogg.no: Nei, det har jeg ikke. Er nesten glad for det, for det er så fort gjort å lage seg en egen forestilling om hvordan karakterene er. Så blir det fort nedtur å se filmen! 🙂

    5. BforB: Ja, indisk mat er nydelig! Filmen har fått blandede kritikker, men det bryr jeg meg lite om! Jeg koste meg. En kritiker vil aldri klare å være helt objektiv…det blir synsing uansett! 🙂

    6. Ja det kan jo være slik men ikke alltid En gang ble jeg skuffet over utseende i boken. Hun var en høy og flott dame i boken. I filmen var hun en liten tynn dame. Mannen skulle visstnok være en sjarmør i boken men i filmen så lurte jeg om de hadde plukket opp en lasaron.. ikke pent skrevet men ….

    7. du verden for et vakkert tre dere har på Hamar ) ja det bilde likte jeg.
      En helaften hørtes heller ikke feil ut,og både maten og interiøret var lekkert ,så der hadde nok jeg også kost meg.
      Har sett mye reklame om den filmen der,no har ikke vi kino her på bygda så den blir ikke sett av meg uten att den kjem på tv )) men godt det finnes litt slike filmer også og ikke bare dei som handler om vold og nedslakting av mennesker

    8. Så koselig det så ut der:) Og den filmen har jeg skikkelig lyst til å se:) Du er så flink til å gjøre ting på egenhånd, det synes jeg er beundringsverdig:) Ha en strålende dag fine karidansen:)

    9. birdbay: Takk og det samme. Det er bra å kunne gjøre ting på egenhånd, men jeg tenker at jeg må balansere det ved å finne på ting sammen med andre i blant også….Fort gjort å bli sær og einstøing! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg