Aldri sur…på JAIPUR!

 
Jeg er ikke så ofte på restaurant.

I dag har imidlertid dattera mi og jeg vært på “Jentetur” til Oslo.

Da måtte vi ta en tur hit :


Her ser du et utsnitt av interiøret!

De har kjempegod mat her!

 

SÅ god mat har de!

Karidansen glemte å ta bilde av maten. Hun bare smattet og koste seg. Hun er ikke blitt så proff på blogging ennå at hun har lært at man skal ta bilde FØR man spiser!

I denne skåla har det vært en aldeles nydelig vegetarrett……. (“Frøken Pollen slikket Bollen!”)

 

Så skjerpet Karidansen seg…….

Desserten ble behørig foreviget!

 


Namnam……Mango Lassi!

Blid jente som gleder seg til dessert!  (Bare mor blir ferdig med fotograferinga….. så!)

Smiiiil! Moro å erte mor litt,da! (Legg merke til at hun har Prinsessekrone på hodet!)

 

Servitøren….Jeg har vært her noen ganger, og han kjenner meg igjen!

Blid og serviceinnstilt! (Han har gitt tillatelse til at bildet blir publisert på nettet!)

 

Både Ellen og jeg elsker indisk mat. Vi velger gjerne mild eller medium krydret. Vegetarrettene er våre favoritter, men de har nydelige lam og kyllingretter også!

Prisene er gunstige! Vegetarretten vi kjøpte kostet 175 pr. porsjon, og det er RIKELIG med mat!

Maten kommer raskt på bordet, og betjeningen står på for at kundene skal ha det bra!

 

Jentene fra Brumunddal har hatt en herlig dag i Oslo!

Etter besøket tuslet vi litt rundt. Det ble ikke så mye handling, men det er moro bare å oppleve bylivet!

Mens vi satt og spiste, var det forresten en fakir som hadde flammeshow på gata. Da fikk vi underholdning til maten også!

……….men akkurat det syntes Karidansen at var litt skummelt……

……….hun var nemlig redd for at gutten skulle brenne seg!

 

Til slutt et “orntli” bilde av Ellen – med leppestift og ørepynt! 😀

 

 

 

22 kommentarer
    1. Kjempe fint blogginnlegg. Håper sommeren blir super fin videre! Kanskje du vil ta en tur innom min blogg også<3 klemmer <3

    2. Herlig med jentetur til hovedstaden ser jeg 🙂 Der tror jeg faktisk at jeg aldri har vært og spist 🙂 Men har jo farta innom Oslo i noen år.. så det er jo ikke alle steder man husker.. og noen komme og noen går 🙂 Nå kan jeg jo ikke kommentere om maten så god ut.. for den hadde du jo slukt i deg.. 😛 leer. men ser jo at fatet var tomt 🙂 Og det er jo ikke tvil om at du og datteren trives sammen på tur 🙂 kjempebra

    3. Så mange fine bilder! Ja, indisk mat er godt, men ikke den sterkeste… Og uansett mat og gjøremål, jenteturer er kjempekoselige. Trenger det av og til…

    4. Min matgale verden: Det er ikke ofte jeg er på restaurant, så dette er vel først gang jeg skriver blogginnlegg om et restaurantbesøk, tror jeg! Det er kjempetrivelig der. Du får få med deg Frodith dit neste gang du besøker henne! 😉

    5. dedicat: Jeg vurderte faktisk å spørre personen ved ett av nabobordene om jeg kunne få lov til å knipse et bilde av hans mat…..men så syntes jeg det var litt vel frekt….. Så da ble det slik! 😉

    6. maiken: ja, det gjør vi! Et avbrekk fra det daglige. Jeg har nesten bare jobbet i juli, så nå trenger jeg litt fri snart. Gleder meg til ei uke fri i august! 😀

    7. Så fine jenter..begge to 🙂 og servitøren så blid og hyggelig ut han også :)) Så hyggelig med Oslotur og deilig mat..
      Var en liten tur i Oslo i dag vi også..men tok bare en kaffe mens vi venta på yngste sønn som skulle levere nøkler til leiligheten han flytter fra 🙂 Og da vi kjørte hjem så vi Frodith gikk over gata…det var jo litt gøy :)) Mange ganger greit å bare gå og titte litt og ikke stresse med noe handling :)) God natt <3

    8. annebe: Ja, da kunne vi teoretisk ha møtt på hverandre i dag!. Moro at vi var i Oslo på samme dag. Det er ikke så ofte jeg er der, nå som jeg ikke går på skole der mer.Den gangen jeg gjorde det, så pendlet jeg en gang i uka. Da spiste jeg ganske ofte på Jaipur….men langt fra HVER gang! Ja koselig å stort sett bare titte. En kan ikke tømme lommeboka hver gang en er av garde på noe! 😉

    9. Så koselig den Oslo turen hørtes ut. Hvor ligger Jaipur?
      Veldig glad i Indisk jeg også. Skulle egentlig til Oslo mot sutten av neste uke, har en sønn som blir litt eldre…..men så har jeg en hund da…..og akkurat nå har jeg ingen utsikter til pass. Men faren og jentene drar nedover. Så det går nok bra. Og så er det meldt sol på mine trakter, så kanskje det går greit likevel og halde boffen med selskap.
      Dere så begge flotte ut, med dessert og krone, uten – og med leppestift ;),

    10. Anonym: Takk for hyggelig kommentar. Håper du får tatt deg en tur”! Restauranten ligger langs Karl Johan, på venstre side når du kommer fra togstasjonen. Jeg tror det heter Egertorget der. Samsons bakeri er i samme bygget! 😀

    11. Så herlig med jentetur <3 Det er noe helt eget. Og veldig kjekt å spise på restaurant 🙂 Jeg er selv ikke så veldig glad i indisk mat, men kan godt spise der likevel. Det er ikke favoritten min, for å si det sånn. Men en gang jeg var på Mallorca, spiste jeg på en indisk restaurant, og der fant jeg en rett jeg bare forelsket meg i. Men om den finnes på restaurantene her til lands, aner jeg ikke. For jeg husker jo ikke hva den het heller 😉
      Så veldig fint ut der dere var i alle fall. Kjekt å bli gjenkjent, da føler man at man er ekstra velkommen <3

    12. Eva: Ja, når jeg blir gjenkjent, så føler jeg meg litt sånn VIP-aktig! 😉 Dette stedet er det nærmeste jeg kommer å være en “stamkunde”, for jeg er ikke akkurat så ofte på restaurant. Min favorittrett er noe som heter “Narvattan korma” eller noe lignende. det er en vegetarrett med masse grønnsaker kokos, cashewnøtter, rosiner og masse karri! Ja, jentetur er stas! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg