Sorgens time…..

 

Heter den siste filmen fra VeldreFilm. Åsmund (16), og to av hans jevngamle kamerater, har laget filmen.

 

Filming og fotografering har vært  en av yngstemanns kjæreste hobbier de siste årene. I høst har han begynt på Media&Kommunikasjonslinja på Hamar Katedralskole. 

Jeg har tidligere lagt ut filmen “Ola” :  VeldreFilm presenterer : “OLA”  og :  Da Høna hadde hatt mensen…….. har blitt film!

 

Storesøster Ellen (som også skriver blogg i blant) har skrevet monologen i “Sorgens Time”

Jeg var litt nervøs for dette prosjektet….for det er et alvorlig tema de har gitt seg i kast med……

………men jeg synes de har gjort en god jobb alle sammen!

De to døgnene filmopptakene pågikk, var jeg i Oslo og hilste på bloggvenninner! Syntes det var like greit når heimen skulle være filmstudio!

Jeg fikk klump i halsen av filmen………

Jeg håper du tar deg tid til å se på den………

Den varer i knapt fem minutter!

 

 

video:sorgens time

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. etdiktomdagen: Det er dystert…Noen vil sikkert reagere negativt på filmen, men jeg valgte å dele den, for jeg synes det er modig gjort at de lager en slik film. Tidligere har de stort sett laget filmer med en undertone av humor. Jeg synes det er bra at de våger å prøve seg på flere sjangere.

    2. Ja, det er helt sant. 🙂 Gode bilder – tekst – og de fanger min oppmerksomhet, og jeg forstår etter hvert at noe trist kommer til å skje….. derfor fikk jeg vondt i magen. Det er mye som skjer blant umgdom i dag. Alle krav som blir stilt……. det er tøft….

    3. etdiktomdagen: Jeg vet ikke om det kom så godt fram…..men i starten av filmen hører vi lydene av en bilulykke. Hovedpersonen har mistet noen som sto henne nær…..Her er det tolkningsmuligheter.

    4. Nydelig laget..men trist ja..men det er ikke alt som er lett her i verden..dessverre 🙂 Grei du som lot de få plass til filming også da <3<3

    5. Veldig fin filming syns jeg. Liker vinkingene.
      Men historien er veldig trist, …en historie uten håp.
      Men gjengen er utrulig flink.

    6. Sterkt budskap. I alle fall når jeg så filmen uten lyd. Vet ikke hva det er, men jeg får ikke frem noen lyd 🙂 Men filmen gikk helt fint uten lyd også. De er flinke de som har laget den <3

    7. Eva: Tusen takk! Jeg vet sjølsagt ikke hva det komme av…at du ikke får lyd. Det er en monolog der jenta snakker om tap,tristhet og en følelse av ikke å komme seg videre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg