Prinsesse på vift!

 

Ja, DET høres vel fint ut??

Jeg lurte på om jeg skulle skrive “Frue på vift”, men når man har vært skilt i snart ni år, så er det vel litt drøyt å kalle seg “Frue” ??

Frøken er jeg vel heller ikke….Skolefrøken har jeg ikke vært på flere år……

Dessuten så har jeg jo DETTE på inngangsdøra til huset mitt!


Det bor en EKTE Prinsesse i Veldrebygda………tenk DET!

 

Jeg kjørte Junior til fjells i dag. Han skulle ha et par dager sammen med noen venner der oppe. 

På turen hjemover fant jeg ut at jeg også ville på ferie!

Så da dro jeg hit :


Inne i dette bygget finner vi domkirkeruinene. Her er det populært å gifte seg!

 

 Det er koselig på Domkirkeodden! I dag var det fullt av folk der. Det var noen hardhauser som badet også, men det fristet ikke Karidansen.

Jeg hadde forresten fjonget meg med kjole for anledningen også!

Først gikk jeg meg en runde.

Så havnet jeg på Spiseriet. Der fant jeg meg et bord……… verdig en Ekte Prinsesse fra Veldrebygda………

Slik utsikt hadde jeg derfra :

Og så bestilte jeg meg en kyllingsalat!


Den var like god som den ser ut til å være. Jordbær og blomster til pynt!

(Je åt opp æilt!)

 

Da jeg kom tilbake til parkeringsplassen………så jeg dette……..


Tenk så koselig det hadde vært å sitte på verandaen her og nyte et glass portvin og spise småkaker fra et stettfat med en hvit blondeserviett på….

…..sammen med bloggvenninnene…..

Dere husker vel at jeg skrev om det?

Blomster, engler, portvinskaraffel…..og et hvitt hus med glassveranda…..

  Har nok en liten mistanke om at lommeboka til Karida…… Unnskyld, jeg mente sjølsagt Prinsessa ….ikke tåler et sånt kjøp.

 Ikke var det til salgs heller!

……..men det er jo lov å drømme…!!

 

 

 

18 kommentarer
    1. Drømmene er de beste!!!! Herlig dag du har hatt. Domkirkeodden har jeg ikke vært på siden jeg var 17, så det er kanskje på tide snart igjen? Den gangen var det ikke glasstak nei! Kos deg videre i kvelden og nyt prinsessefølelsen!

    2. natheless:Tusen takk! 😉 Hvis du tar deg en tur til Domkirkeodden så er det ikke mer enn 20 minutters kjøretur til Prinsessen. Kan ikke garantere portvin på verandaen,(tror faktisk ikke jeg har hatt det i huset noen gang) men kaffe, DET skal du få! 😀

    3. Hørtes koselig ut det da. Kommer jeg din vei, så kan du aldri vite!!!!! 🙂 Men hjelp det er ikke lett å besøke en prinsesse. Da må man vel ha bunad eller lang kjole?Portvin står jeg også over, men kaffe er godt da!

    4. natheless: Åh, du har da så mange flotte, sjølsydde prinsesseantrekk, at du kommer til å gå prinsessa en høy gang i klesveien. Prinsessa er nemlig ei krøkke til å sy, så hun må gå i “ferdigkjøpt”! 😉

    5. Du verden Prinsesse på vift 🙂 Ja hvorfor ikke.. og vi er jo ikke uvant med prinsesser med drømmer her i landet 🙂 Og det var jo både vakkert og innbydende der 🙂 både med og uten drømmer 🙂

    6. Fint å drømme litt og du er da en fin prinsesse 🙂 Det så jo veldig koselig ut på det stedet også 🙂 både der du spiste og det huset du så 🙂 Kanskje du kjøper en dag 🙂

    7. Det er flott på Domkirkeodden ja 🙂 og den kyllingsalaten så møe god ut! Der var jo huset “ditt” – akkurat sånn jeg hadde sett det for meg 🙂

    8. frodith: Ja, jeg har nok lyst til å kjøpe meg hus når jeg flytter herfra, men det blir nok ikke så stort…og ikke midt i Hamar for der er det dyrt. Hvis jeg ikke vinner i Lotto, da – men sjansen er ganske liten, så lenge jeg ikke tipper! 😉

    9. Margrethe: Ja, veldig fint. Jeg vil nok ha et som er noe mindre. Skal jo ikke bruke all tida på å rydde og vaske heller! Men jeg liker sånn stil! Litt nostalgisk! 😀

    10. Prinsesse på vift passa bra syns jeg 🙂 Og det så ut som en fin dag ..og den salaten så veldig delikat ut ..nam !
      Har ikke frista med noe bading her enda heller ,for selv om det er sol er det ikke sååå varmt 🙂
      Kan være fint å drømme …i noen tilfeller er drømmen bedre enn virkeligheten også ..sikkert mye vedlikehold med et slikt sted ! Sov godt :))

    11. annebe: Ja, jeg vil ha det lettvint. Ønsker verken å bli gjeldsslave eller vaske – og vedlikeholdsslave. Liker imidlertid den litt romantiske stilen……

    12. fruensvilje: Ja, det fikk jeg. Liker å dra på vift på egenhånd. Koselig med følge også, men da er det ikke alltid så lett å ta det helt på sparket! 🙂

    13. Herlig drøm, og nydelig sted du besøkte. Så flott at de har laget glass rundt ruinene, sånn at det kan brukes den dag i dag <3
      Salaten så veldig innbydende ut, så skjønner godt at du spiste opp alt 😀
      Ha en god natt, nå når den kommer 🙂

    14. maiken: Ja, det dørskiltet liker jeg godt. Det er moro når det kommer fremmede….noen ser helt vettskremte ut når jeg åpner døra. De lurer vel på hva slags “raritet” som gjemmer seg inne i huset! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg