Blomster, engler, portvinskaraffel…..og et hvitt hus med glassveranda…..

 

Det er litt hardt å være plante om dagen…. Det er noen som har flyttet inn her som skal “klå” på alt som er……..

…….nevner ikke navn…

Orkideen min har fått hard medfart det siste døgnet. Klippet av blomstene og laget en liten dekorasjon. Litt koselig å pynte med blomster. Har plukket noen strå og syrinblader, og tatt noen blader fra stueplantene. Så supplerte jeg med “gerbera” (eller er det “germini”(?) fra blomsterbutikken…..

Ikke det store kunstverket, men likte fargene!

Jeg er glad i engler. Har skrevet om alteret mitt i et tidligere blogginnlegg…….. 

Engler, finnes de…???

Disse englene var ikke med i det innlegget.


Min lille gipsengel…….


Min store gipsengel……

 

Denne portvinskaraffelen kjøpte jeg i en bruktbutikk til den nette sum av kr 75,-  Det var en som så den som mente at den var fra begynnelsen av 1900-tallet. 

Ikke vet jeg, men jeg synes den er fin. Den er ca 20 cm høy, så det er ikke plass til så mye portvin…..

……bare sånn passe mye…….

Når jeg bli gammel….eller kanskje før det også….skal jeg invitere venninner til å sitte på verandaen og nyte et glass portvin sammen med meg…….

Så skal jeg servere hjemmelagde kjeks på et stettfat……

Jeg skal ha et hvitt hus med glassveranda……….

Huset skal være omringet av syriner, roser og noen frukttrær………

 

Det blir bra, tenker jeg!

21 kommentarer
    1. Det høres ut som en flott måte å leve på når vi blir gamle! Men – det er lenge til, så portvinen bør nok begynner på snart 😉 fin blomsterpotte – du kan det du!

    2. Margrethe: Nei, jeg skal ikke vente til jeg blir gammel……men kanskje til jeg finner huset med glassverandaen…eller noe som er ENDA bedre….Hva vet jeg? 😉

    3. lev på den drømmen,den hørtes koselig ut :)) håper gjesten din lærer fort att blomstrane er forbudt område 🙂 men finn dekorasjon da hi hi og karafellen var skikkelig yndige,fin å ha framme uten innhold no

    4. fruensvilje: Takk! 🙂 Ja, foreløpig har den bare vært til pynt. Jeg er ingen storforbruker av alkoholholdige drikkevarer…men et lite glass portvin er vel ikke å forakte! 😉

    5. Fin dekorasjon. Og fyll opp portvinskaraffelen. Jeg kommer. For det hørtes veldig koselig ut. Når vi blir gamle da, og det er jo altfor lenge til, så kanskje like godt å begynne nå 🙂

    6. Min matgale verden: Ja , kanskje jeg skulle invitere til et “Bloggvenninnetreff” med tid og stunder….Det blir ikke i sommer, men det behøver ikke å bli mange år til heller. Hadde vært artig å hilse på dere “live” etter hvert! 😀

    7. Anastasia.. nå må du skjønne en gang for alle at ho Matmor må få lov til å være sjef i huset i alle fall ut juni måned. Det må da være måte på og overta fullstendig. Men, men antar katta ikke gadd lese mer en den linja.. leer. i alle fall skjønner jeg at det dukker opp planer fremover.. og det er jo veldig bra 🙂

    8. Gode planer for fremtiden 🙂 Og for noen herlige engler 🙂 Den lille rakkeren du har fått i hus veier vel opp for all verdens blomster 🙂

    9. dedicat: Ja, en må lage seg noen drømmer….Og ha tro på at noe går i oppfyllelse. Det er det som er viktig…å ha trua!! Anastasia er ganske vill av seg, men jeg hadde ikke trivdes med en søt og føyelig pus. Jeg liker spilloppmakere som skaper liv i hverdagen! Særlig hvis de har fire ben! 😉

    10. Synes jeg ser deg der på glassverandaen…:) Godt å kunne drømme litt om noe. Jeg planlegger en akkurat passe stor leilighet der jeg kan se sjøen…:) Og engler..har jeg alltid trodd at finnes i ulike former

    11. maiken: Du kan komme og drikke portvin med meg på galssverandaen…. kanskej jeg kan komme å besøke deg ved sjøen?
      😉

      Du kan få komme på verandaen min og drikke portvin. 😀 Kanskje jeg kan komme en tur til deg6 og ta et bad i sjøen. DET liker jeg! 😉

    12. Jeg skal ha et hvitt hus med glassveranda……….
      Huset skal være omringet av syriner, roser og noen frukttrær………
      Det hørtes ut som en vakker drøm det der! 🙂

    13. Nydelig blomsteroppsats <3 Sånt er ikke jeg så flink med må jeg innrømme 😉 Og engler er vakkert. Jeg liker å pynte med engler til jul. Portvin har jeg ikke jeg heller, men jeg har portvinsglass 🙂 De bruker jeg stort sett til likør, for det er mer sannsynlig å ha likør her i huset, enn portvin 😉
      Drømmene om dine eldre dager støtter jeg fullt ut <3

    14. Eva: Takk for hyggelig kompliment! Ja, drømmer må vi ha! Jeg skal jo flytte i løpet av et år eller to, så jeg må “skape” meg et nytt hjem…først oppe i hodet…og så får vi se hva det blir til! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg