Apekatt??? JEG?? (Hemlaga hamburger og hamburgerbrød…….)

 For en tid siden la Annebe ut bilder av nybakte rundstykker….. Bakte noen rundstykker til kvelds…

Og da kunne jo selvfølgelig ikke Karidansen være noe dårligere, så da la hun ut bilder av sine nybakte rundstykker…. Bakst i heimen……..

For ei uke siden la Annebe ut bilder av sine hjemmebakte hamburgerbrød……..KJEMPEGODE HAMBURGERBRØD 

Og da kan jo selvfølgelig ikke Karidansen……eh……….altså…….


Jeg brukte oppskrifta til Annebe, men jeg hadde glemt å kjøpe sesamfrø… Så da ble det ingen pynt. Kom til å tenke på at jeg kunne ha pyntet med tørkede krydderurter som f. eks oregano, basilikum eller timian… Men det tenkte jeg ikke på før etter at de var stekt.

Jeg skiftet ut ca en tredjedel av hvetemjølet med grov, sammalt hvete.

De ble veldig gode!!!

Så var jeg riktig i husmorhjørnet, så jeg lagde hamburgere fra bunnen også :

 

400 gr karbonadedeig

1/2 ts havsalt

1/2 terning grønnsaksbuljong (knuses)

1 egg

2 ss vann

litt kvernet pepper

litt revet muskatnøtt

Form til fire hamburgere, og stek i godt smør.

 


Adskillig bedre enn Kjøpe – hamburger og “Viskelærsbrødene” en får kjøpt i butikken.

 

Det er Junior som har tatt bildene med sitt kamera. Det er mer avansert enn mitt kamera.

 Joda, jeg er litt “apekatt”……. men det er jo lov å “ape” så lenge en INNRØMMER det!

 

Itte sæint……?

 

12 kommentarer
    1. Så flinke dere er å lage mat 🙂 Jeg er helt misunnelig på både ferdigheter og energi til sånt 😀 Her går det bare i flytting 🙂 Men vi kommer oss vel i havn til slutt 🙂

    2. frodith: Akkurat nå er det vel flyttinga som er viktigst for deg! Jeg er ikke akkurat noen Superhusmor til vanlig, men jeg har begynt å lage mye mer mat fra bunnen av. Det er som regel både billigere og bedre! Jeg er imponert over at du i det hele tatt har tid til å stikke innom bloggen når du og Herr Frodith står på hodet i pappesker! 😀

    3. …hehe..hyggelig at jeg inspirerer da 🙂 ..og burger`n din så “digg”ut…får lage hamburgeren selv nestegang jeg også..og da kan jeg prøve oppskrifta di :))
      Må jo ikke være “pynt “på burgerbrøda…men jeg hadde sesamfrø stående så da var det jo greit å ha på litt :)) Nattaklem:))

    4. Jeg elsker å se når det kommer ut oppskrifter på noe spennende og fristende. Da får jeg et lite øyeblikk matlyst 😉 Men siden du nevner rundstykker, så tenkte jeg å bake annebe sine rundstykker i dag eller i morgen 🙂 For dem har jeg blinket meg ut 😉
      Takk for burgeroppskriften. De så gode ut. Også noe å tenke på. Jeg har en oppskrift jeg bruker selv, så kanskje jeg også må lage et innlegg alá dette her? 😉 Hihihi 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg