Bakst i heimen……..

 

Klokka var ca 19.30 da Junior gjorde meg oppmerksom på at det var kjemisk fritt for brød og rundstykker i heimen. Fruen har ikke alltid full oversikt over hva som finnes av mat i huset, så det er ikke første gang at det går tomt  for “grunnleggende” matvarer her. I morgen skal jeg på farten, så da måtte jeg bare sette i gang å bake. Nå er første steken ferdig. Junior hadde besøk av en kamerat i kveld, og gutta fant ut at de ville bake brownies. I og med at det hadde blitt såpass sent, fordelte de røra i muffinsformer så det skulle gå litt fortere…….

Her er kveldens bakst – i alle fall det som er ferdigstekt :

Noen store og noen små…….. Jeg var innom bloggen til Annebe i sted. Hun hadde også bakt rundstykker………. De var litt mer “velskapte” enn mine…..  😉

Jeg har ikke smakt på rundstykkene, men Junior var godt fornøyd. Muffinsene ble kjempegode…….

………derfor er det bare fire igjen…… 😉

 

 

10 kommentarer
    1. Se der ja..så bra ut det da:))..kan jo være greit med litt ulike str…ettersom hvor sulten man er ..mine var litt ulike de også..men passa på å legge de jevneste i front..hehe..

    2. annebe: Ah, du er en liten Luring, du! (Men ikke verre enn at du tilstår, da!) 😉 Mora mi sa en gang : “Går det an å få tel no’ gæli, så kan en væra sikker på at du greier det!” Jeg har levd opp til utsagnet så godt jeg har kunnet, men noen ujevne rundstykker, DET får tåles! 😀

    3. Det var i alle fall bra å oppdage det før i morgenstunden 🙂 Og det er jo det ulike som skaper sjarme. Hvem legger merke til en stabel med rundstykker i absolutt perfekt og lik fasong? Jeg bare spør..

    4. sein bakst 🙂 men du så deilig da og kunne stå opp til ferske rundstykker til frokost.Er enig med anneba her ,det er jo greit med litt forskjellige størrelser alt etter hvor sulten mann er :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg