Ser bloggen min ut som………gangen…….?

 

De siste dagene har jeg vært høyt oppe på grunn av mine nye kunnskaper om linking og bilderedigering. I dag kom jeg meg ned på jorda igjen….

Junior foreslo nemlig at jeg kunne spørre en av hans venninner (som i en alder av 16 år er svært dyktig både på foto og design) om å hjelpe meg slik at jeg fikk et litt mer fancy utseende på bloggen min.…. Jeg har snekret i hop designet på bloggen sjøl………men det var for to måneder siden, altså….. leeeeenge før jeg var i ferd med å bli en sånn derre…..

………dataekspert!

– Bloggen din ser ut omtrent som gangen her, mor………

Jeg malte gangen for fire år siden. Før var den trehvit. Den hadde blitt ganske mørk, for huset er fra 1969. Jeg har malt nesten hele første etasje + deler av andre etasje i løpet av de siste 5-6 årene. Jeg har fått mye skryt for fargevalget i diverse rom…….

……bortsett fra…….

….. i gangen….

Det var en som sa at han fikk følelsen av å ha havnet i ei iskremsjappe …………

Ei dame som var på besøk her, ble stum da hun kom inn i gangen….

– Sånne farger kunne nok ikke jeg ha hatt hjemme hos meg……. sa hun da hun kom til sans og samling igjen…….

Men SÅ kom det store vendepunktet : Min franske (og ganske frittalende) venninne kom feiende inn døra :

– Åh, Karrii, den farga er schempefiiiin, asså!

Det var helt tydelig at hun mente det, for ikke lenge etter malte hun sin gang i akkurat samme farge!  Da følte jeg at jeg hadde fått oppreisning, og jeg var veldig smigret!!

Sånn ser gangen min ut – i hvertfall deler av den :

Fargen på veggene er nærmest limegrønn. Den kommer tydeligst fram på det nederste bildet. Dørene er malt kaffebrune og taket er cremehvitt. Ja, jeg skjønner jo hva han med iskremsjappa mente……. det er et visst pistasjeis- preg her…..

Junior har forresten malt bildet av kattene. Jeg skrev et innlegg om kunsten hans en gang:  Når katta er borte….. danser Bernt på bordet……?

Når jeg får lært meg enda flere festligheter her på blogg.no, så skal nok designet på bloggen min bli mer fancy……… Jeg vil ikke ha en sånn ferdigmix-side!

Den skal være EGENDESIGNET………….. av ingen ringere enn karidansen.……

Men altså : Synes dere at bloggen min ser ut som gangen….? Ser dere i det hele tatt NOEN likhetstrekk her?

 


16 kommentarer
    1. Ha-ha, litt lik farge da 😉 Og vi velger jo ting vi liker 🙂 Jeg tør ikke røre designet mitt jeg. Bare flaks at det er noe der i hele tatt. Den biten er jeg livredd for, sånn teknisk ;-D

    2. Se min gang, den er grrrønn som Karrris,
      (Nesten) alt jeg eier, der der grrrrrønt som den
      det er forrrrrdi, jeg likerrr frrrukt og grrrø-ønt
      og fordi Granny Smith er min venn!

    3. Nei altså nå altså. Jeg synes bloggen din ser fin ut og da må det vel bety at gangen gjør det også 🙂 Men forandring fryder, men håper ingen for ide her i huset om maling der altså. Men er ikke så veldig lenge siden sist. Jeg har jo sånn ferdig design jeg, men har tenkt å finne ut åssen man får gjort den mer personlig. Men nå har jeg..linking,, paint.. layout.. pjuhh.. blir svett 😛

    4. frodith: Ja, fargen er litt lik…… Jeg skal fikse på den etter hvert, for den er litt “søt”……… men den får duge ei stund til…. 😉

    5. dedicat: Ta EN ting av gangen du, dedicat…. Ellers blir det så UOVERKOMMELIG. Jeg er veldig glad for at jeg får til det med linkinga nå. Det var det som sto øverst på lista over det jeg var frustrert over at jeg ikke kunne! Bilderedigering er også moro. Paint er mer for moro skyld og for spesielt interesserte. Jeg er innom painten og trener litt…sånn innimellom. 😀

    6. Mariann Sæther Tokle: Ha-ha. ja, fargene ligner jo litt… Jeg er også en ærlig, (og troskyldig) sjel, og har nok trampet i klaveret mer enn EN gang gjennom livet. Derfor har jeg blitt litt flinkere til å tenke meg om………
      …….men bare litt!

    7. Ganske lik farge på veggen og på headeren..men det var jo en fin grønnfarge så det er jo bare positivt :)) Det maleriet var veldig artig 🙂 Og du har vært flink å lært deg mye nytt ang linking og bilder og denslags :)) Kos deg med lørdagen videre<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg