Når katta er borte….. danser Bernt på bordet……?

  

Nei, dette bildet har ingen tittel. Hvilken sammenheng det egentlig er mellom fela og kattene (om det er noen i det hele tatt) vet jeg ikke….

Det var den yngste sønnen min som malte bildet da han var elev ved Kulturskolen for noen år siden. Han malte det da han var ca 11 år. Det har fått plass på veggen i min grønnmalte gang.

 

En artig fargeklatt!

 

 

Kulturskolekunsten har blitt fordelt mellom Juniors to hjem………

En gang laget han en skulptur : Bernt Discodanser!

DEN figuren er virkelig flott. Han har både “attitude”  og tidsriktig kinnskjegg. Dessuten har han en imponerende hårmanke av brun saueull. Det var en firbeint en ute i fjøset som måtte ofre litt av pelsprakten til formålet. Det luktet litt stramt av håret til Bernt, sånn helt i starten, men det har gått seg til etter hvert……..

Det var Eksen min som gikk av med seieren da Bernt skulle flytte fra Kulturskolens lokaler og inn i sitt nye hjem. Hos ham fikk nemlig Bernt danse i stua. Her i huset hadde han blitt henvist til gangen, og Bernts opphavsmann syntes at det ble for kummerlig for en ekte discodanser……..

Men jeg har da sneket meg til å ta et bilde av fyren i alle fall………..

(Det med Snikfotografering har jeg for øvrig lært av “Frodith” her på blogg.no.)

 

Bernt Discodanser………

 

 

8 kommentarer
    1. Akkurat, fikk med meg katta,, musikken og Bernt. Og snikfotograferinga 🙂 Men dansen på bordet, var vel mer sånn ”parkett-like” 😀

    2. Å hva driver så den sønnen din med i dag? Jeg håper virkelig han har fortsatt din kunstneriske bane. Det maleriet var skikkelig artig og discodanseren likeså.Gutten hadde jo stor tallent allerede som 11 åring.

    3. natheless: Takk for hyggelig tilbakemelding. Han er 16 nå og veldig interessert i fotografering og filming. Nå driver’n med redigering av påskekrimmen : “Egg i mosen”! 😉

    4. dedicat: Ha-ha – jeg flyttet ham for å få et godt bilde. Dessuten snikfotograferte jeg hos eksen min, og da måtte jeg vise litt diskresjon i forhold til familiebilder og sådant!! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg