Kan jeg…?

 

På baksida av blokka her jeg bor,

er det en veldig fin og forseggjort hage.

Ikke bare er den vakkert beplantet med blomsterbed og frukttrær…

…det er virkelig gjort mye for at vi som bor her skal trives.

 

Nå om sommeren er det satt ut mange bord og stoler,

slik at vi kan sitte ute og nyte sola.

 

Jeg har ikke oppholdt meg så mye i hagen…

…for jeg har jo balkong…

 

I dag hadde jeg tenkt å ta meg en tur på stranda,

men etter en runde med ærender i byen,

endte jeg opp i en fluktstol i hagen i stedet.

 

Etter ei stund kjente jeg at jeg begynte å bli temmelig varm.

Jeg fikk lyst til å gå og ta på meg bikini, hente meg et pledd…

…og legge meg på plenen…

 

Men…kunne jeg det?

 

Kan ei dame på snart 60 år gjøre slikt…?

 

Dessuten: Hva om alle som bodde her tok seg den friheten…

…og la seg litt sånn lettkledde på plenen?

Da kunne vi fort ha endt opp med å måtte ligge like tett

som man ofte gjør når man er på ei strand her i Oslo…

 

Jo, det hadde kanskje gått an å legge seg for seg sjøl…

…borte i et hjørne av plenen…

…tidlig på dagen…?

Da er det jo ganske mange som er på jobb…

 

Det ble til at jeg lot det være…

Jeg kjente at jeg uansett ikke hadde

vært helt bekvem med det i ettermiddag.

 

Da jeg la meg på balkongen rundt kl 15,

var det fortsatt mye sol der.

Illustrasjonsbildet under ble tatt rundt klokka 18,

da skyggen hadde begynt å gjøre sitt inntog.

Litt i skyggen, nokså skjermet…

…og absolutt ikke til sjenanse for naboene…

 

Så kan man jo tenke:

Er det noe verre å legge seg i bikini i hagen utenfor blokka der en bor…

…enn å legge ut bikinibilde av seg sjøl

på en blogg som “alle” kan se…?

 

Joda, jeg har tenkt på om det er “innafor”

(mine egne grenser for hva jeg er bekvem med)

…og kommet til følgende konklusjon:

 

Ei godt voksen dame som deler et bilde

av at hun ligger og soler seg på balkongen…

…i sin svært så anstendige bikini…

(attpåtil med bikinitruse som kan reguleres helt opp til “navvel’n”)

det er helt ok!

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Jeg legger meg ikke i parken lenger heller jeg. Er vel ikke så glad i å sole meg lenger uansett. Men synes veldig greit at andre soler seg der, også de på nærmere 60 😊

    2. Jeg syntes det helt greit å legge seg ut på plenen når det er varmt og godt. Her oppe hvor bor har vi store plener rundt alle blokkene, og om sommeren er det alltid noen legger seg ut. Alder er ingen hindring 😉 Selv soler jeg meg ikke lenger, men liker meg i sola. Ha en fortsatt fin torsdagskveld 🥰

    3. Jeg hadde nok valgt balkongen, for det føles best å være litt for meg selv når jeg har på bikini. Men de som er bekveme med det, gjør som de vil for meg. Godt med lit D-vitaminer på kroppen før høsten. 🙂

    4. god morgen ,nå har jeg skrulla meg nedover siden din her og jeg synes du har opplevd mye kjekt i sommer sammen med både frodith og lady ,skikkelig kjekt å lese,nydelig teppe fikk du og det var nok lurt å bytte om rya ikke var helt stabil :=) er det noen som ligger i bikini i blokkas hage ? isåfall tenker jeg att da kunne du også ,det spørs kanskje om det er en skjermet bakhage eller åpent så forbipaserende har innsyn ,jeg hadde fint solet meg i hagen men med en kortebukse på ,iallefall en lårkort kortebukse hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg