Hvis jeg jatter med noen – hvem sitt ansvar er det?

 

Det er selvfølgelig ansvaret til “Den Andre”.

Den som jeg jatter med altså…

 

For jeg er jo bare redd for at Den Andre skal bli sur..

…eller sint…

…skuffet…

…og kanskje slutte å like meg…?

 

Jeg er redd for at det skal bli ubehagelig for meg, jeg!

Så…

…da er det vel ikke noe rart at jeg bare jatter med, vel?

 

Det er Den Andre sin SKYLD…

…ALT sammen!

Hadde Den Andre bare oppført seg litt bedre – og sett sine egne feil…

….så hadde det ikke blitt sånn!

 

Jeg har all grunn til å klandre Den Andre…

…som gjør det så vanskelig for meg…

…ved å være sånn som h*n er!

 

Det går jo ikke an å SNAKKE til vedkommende, jo…

Jeg har ikke noe annet valg enn å jatte med, jeg…

 

Så det…

 

 

22 kommentarer
    1. I noen anledninger kan det være greit å jatte litt med..men ikke lurt i lengden ! Kult bilde med snakkeboble …Kos deg med hælja <3

    2. hmm. tror ikke du er noen jatter,, så tenk. I såfall så vil det vises på deg, at du blir utilpass 😀 Men som du sier, det kan være lurt av og til. Men er det rette kverulanten, så har de en tendens til å forandre mening totalt om man jatter med.. så da blir det feil uansett 😀

      1. Ha-ha! neida, Jeg er nok ikke så “jattete” av meg. Det jeg mente med innlegget, var å vise at om man jatter med, så er det ens eget ansvar. Visst finnes det kverulanter. Jeg kan være litt kverulerende i blant, men ikke tyrannisk, tror jeg! 🙂

    3. Jeg er den som sier fra. Jeg er ingen søppeldunk for andre mennesker. Jatter aldri for å behage den andre. Jeg vil heller ha integritet å være populær hos 3 enn å sleske med 100.

      1. Jeg jatter sjelden med. Innlegget er skrevet med en undertone av humor. Det er jo fullt og helt mitt ansvar hvis jeg jatter med! 😉 Jeg er blitt mye flinkere til å sette grenser/sette foten ned enn det jeg var da jeg var ung. 😉

    4. Jeg vet ikke jeg Kari, føler du er litt mer av den rett frem sorten dame, men du er flink å ikke få det til å høres så bestemt og stramt ut, sånn at motparten ikke føler det så direkte. Vet ikke om jeg klarte å ordlegge meg så bra her.

      Jeg jattet nok mer med før. Etter jeg ble tryggere på meg selv har jeg blitt flinkere til å ikke bli “overkjørt”. Men ja, det hender man jatter med, for å få fred og sånne ting. For å få en ende på temaet.

      1. Jeg jatter nok ikke så ofte med , nei! Da jeg var yngre skjedde det nok oftere. Jeg tør som regel å si min mening hvis det er noe jeg syne ser viktig. 🙂

    5. Hehe … jeg er ekstremt dårlig på den der jattinga. Det er rett og slett ikke noe for meg. Hadde sikkert vært veldig mye mer behagelig i noen settinger, men altså … jeg får det ikke til.

      1. Jeg er heller ingen “jatter”. Jeg jattet nok oftere med før, da jeg var yngre og mer usikker på meg sjøl!Innlegget her er jo humoristisk ment – med en undertone av alvor. Om jeg jatter med noen , så må jeg ta ansvaret for det sjøl!:)

      1. Innlegget mitt er humoristisk ment. De gangene jeg ikke har turt å si det jeg egentlig har ment, så har de vært av de årsakene jeg har nevnt her. Men – jeg jatter sjelden med lenger. 🙂

      1. Jeg jatter egentlig ikke så ofte med lenger. De få gangen jeg gjør det, så er det helst fordi det er noe som ikke spiller så stor rolle for meg. 🙂

    6. Tror ikke jeg jatter så mye med. Men om det er noe som jeg ikke bryr meg så mye om, eller jeg tenker at jeg har vært litt VEL mye “motstander” og klagefant en periode, så holder jeg meg litt mer stille i den nye situasjonen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg