Påminnelse: Bloggertreff den 02.06.18!!

 

Nå nærmer det seg!

Dersom alle som har sagt “ja” eller “kanskje” til blogger-treffet kommer, ligger det an til at vi blir rundt ti stykker!!

 

Vi må bestille bord senest et par dager i forveien.

Derfor: Gi beskjed innen 30.05. om du kommer eller ei.

(Ikke “bindende påmelding”, bare så vi vet noenlunde sikkert!!)

 

“Påmelding” sendes til:

[email protected] (Karidansen)

ELLER : 

[email protected] (Frodith)

 

Vi møtes ved “tigeren” foran Sentralstasjonen kl 13.

 

Derfra går vi opp til den indiske restauranten “Jaipur”. 

(Det er vel kanskje rundt 500 meter å gå).

 

Karidansen har vært på denne restauranten mange ganger. 

 

Her er det god mat, godt utvalg og rask servering!

Prisen på maten er heller ikke aldeles avskrekkende…

 

Jaipur ligger i 2. etasje.

Det er derfor ingen mulighet til å sitte ute og spise.

Om været tillater det, kan vi eventuelt rusle ned til fjorden og ta kaffen på ett av utestedene der.

 

Det viktigste er at vi treffes, og at støynivået er slik…

…at det går an å snakke sammen…

…uten nærmest å måtte ROPE!!

 

På Jaipur er det som regel ganske stille på dagtid.

 

For et par år siden skrev jeg et innlegg om stedet:

 

ALDRI SUR PÅ JAIPUR!


Jeg er ikke så ofte på restaurant.

I dag har imidlertid dattera mi og jeg vært på “Jentetur” til Oslo.

Da måtte vi ta en tur hit :


Her ser du et utsnitt av interiøret!

 

De har kjempegod mat her!

SÅÅÅ god mat har de!

 

Karidansen glemte helt å ta bilde av maten. Hun bare smattet og koste seg.

Hun har ikke blitt så proff på blogging ennå at hun har lært at man skal ta bilde FØR man spiser!

I denne skåla har det vært en aldeles nydelig vegetarrett……. 

(Før altså “Frøken Pollen slikket Bollen!”)

 

 

Så skjerpet Karidansen seg…….

Desserten ble behørig foreviget!


Namnam……Mango Lassi!

 

Blid jente som gleder seg til dessert!  

(Bare mor blir ferdig med fotograferinga….. så!)

Smiiiil! Moro å erte mor litt,da! (Legg merke til at hun har Prinsessekrone på hodet!)

 

 

Servitøren….

(Jeg har vært her noen ganger, og han kjenner meg igjen!)

Blid og serviceinnstilt! (Han har gitt tillatelse til at bildet blir publisert på nettet!)

 

Både Ellen og jeg elsker indisk mat. Vi velger gjerne mild eller medium krydret. Vegetarrettene er våre favoritter, men de har nydelige lam og kyllingretter også!

Prisene er gunstige! Vegetarretten vi kjøpte kostet 175 pr. porsjon, og det er RIKELIG med mat!

Maten kommer raskt på bordet, og betjeningen står på for at kundene skal ha det bra!

 

Jentene fra Brumunddal har hatt en herlig dag i Oslo!

Etter besøket tuslet vi litt rundt. Det ble ikke så mye handling, men det er moro bare å oppleve bylivet!

 

Mens vi satt og spiste, var det forresten en fakir som hadde flammeshow på gata. Da fikk vi underholdning til maten også!

……….men akkurat DET syntes Karidansen at var litt skummelt……

……….hun var nemlig redd for at gutten skulle brenne seg!

 

Til slutt et “orntli” bilde av Ellen – med leppestift og ørepynt! 😀


 

 

Og så…

…et par bilder fra da jeg besøkte restauranten nå i mai:

 

Det er mulig å kjøpe lunsj fra buffet fram til kl 14.30.

Men…

… jeg kom litt senere, så jeg bestilte favorittretten:

 

Vegetar-retten “Navrattan(?) korma”. 

 
Jeg hadde på ris på tallerkenen…

…før jeg husket at jeg skulle ta bilde av herligheten!

 

 

 

 

 

Her er to “frøkner” som gleder seg til blogger-treff:

Frodith og Karidansen på Storo kjøpesenter den 12.05.

 

 

VÆLKØMMIN!

 

32 kommentarer

Siste innlegg