Med Frodith som guide…og litt om bloggertreffet den 2. juni

 

I dag har jeg kost meg sammen med Frodithen igjen…

 

Det var tid for en liten…

…sightseeing! 


Etter mange år i hovedstaden er jo Frodith er nesten som “En Innfødt Oslo’ing” å regne!

 

Vi gikk langs Akerselva…

På veien langs elva, stakk vi innom huset til Hønse-Lovisa…

(Litterær figur i Oscar Bråtens “Ungen”)

 

…og kjøpte oss hver vår eplemost…

 

Det er koselig at de slike gamle hus blir tatt vare på, og at de blir brukt!

(Jeg tok ikke noe bilde der!)

 

 

Så spiste vi lunsj på Storo-senteret…

(Veldig ok til kjøpesenter å være!)

 

Der var det tid for den sedvanlige selfie-seansen…

 

 

Vi hadde sjølsagt blogger – treffet den 2. juni i bakhodet mye av tida…

 

Her har jeg knipset Frodtihen ved en plass som heter “Astral”.

 

Det var ganske idyllisk der, men prisene viste seg å være såpass stive at vi fant ut at vi fikk finne et annet sted til bloggertreffet.

 

Det viktigste er jo at vi MØTES…

…og får spist litt og skravlet.

 

Det trenger ikke koste SKJORTA, liksom!

 

Akerselva var våryr og voldsom…

Vannet bruste og spruten sto…

…. der det vanligvis er en relativt stillferdig foss!

(Ja, nå har ikke jeg gått der så mange ganger da, men jeg ANTAR at det er sånn, for det er jo logisk!)

 

“Ta bilde tå meg ved fossen, da!” sa Karidansen til Frodithen…

…før hun begynte å springe ned bakken…

 

En tenker jo liksom ikke på…

…at det nærmest skal være HOLKEFØRE på en grønn plen?

 

Men det VAR det…

…for underlaget hadde løst seg opp på grunn av vannspruten fra fossen!

Riktig så gjørmete og sleipt…

…så Frodithen hadde moroa si av kjerringa som sklei nedover gutua…

… mens hun kom med noen forskrekkede hvin!

 

 

Her har Karidansen nesten gjenvunnet balansen…

…OG fatningen…

 

 

Det hadde vært LITT ergerlig å gå på ræva..

…og få hele den lyse buksa innklint i gjørme!!

 

(Men det hadde HELT sikkert blitt noen riktig fjonge bilder ut av det!)

 

Ferdig oppstilt!!

 

Steintroll…(Frodiths bilde).

 

 

Til dere som lurer:

 

Det BLIR blogger-treff den 2. juni.

Vi møtes ved “tigeren” (statuen) på plassen foran sentralstasjonen kl 13.

 

Jeg skal sjekke ut mer om spisested i morgen!

(Overnatter i Oslo i natt!)

 

Noen har sagt at de kanskje kommer, og noen har sagt at de ganske sikkert kommer.

Frodith og Karidansen kommer, så sant de kan stå på bena…

…og unngår å ramle i elvestryk og fossefall!

 

 

Det er fint hvis dere skriver i kommentarfeltet om det er rimelig sikkert at dere kommer, slik at jeg vet sånn ca hvor mange jeg skal bestille bord til. Det trenger ikke være HELT nøyaktig. Vi bestiller ikke på noe “Høytidelig og stivt” sted. Dessuten er det antagelig lettere å få bord litt tidlig på ettermiddagen enn om kvelden.

 

34 kommentarer
    1. God aften 😀 Ja da skjønner jeg at Frodith og du har hatt en herlig dag i tigerstaden 😀 Regner med som sikkert at jeg blir med en stund på treffet. Det tar jo et par dager å kjøre, så satser på at vi er fremme den 1. juni. 🙂 Lykke til med forberedelsene 🙂

    2. dedicat: Koselig at du blir med! Det blir ikke noe “voldsomt arrangement” rundt det. Vi spiser et måltid sammen. Tenker at vi bestiller på et sted der det er litt rolig så det går an å prate med normal stemme – det vil si ingen høy musikk! Så håper vi på fint vær, så det også går an å være litt utendørs. 🙂

    3. Kjekk dag har dere hatt kan jeg se 😀 Og sånt er verdifullt. Jammen godt det gikk bra ned den glatte bakken mot fossen <3
      Som du jo allerede vet, så kommer jeg, og gleder meg masse.
      Ja, du vet jo til og med hvor jeg skal overnatte 😉
      Er glad for tiden dere har valgt. For jo lenger ut på dagen man kommer, jo mer sliten og vond er jeg, så nå er det håp for at jeg skal klare å henge rimelig godt med 😀
      Blir kjekt å treffe alle 🙂

    4. Så fine bilder! og ser at dere har kost dere i hovedstaden! Jeg blir ikke med…Vi har planer den 2 juni…Bobilen skal ut på vift…Men dere må kose dere masse!

    5. Så flott at dette ordner til dette. Jeg skulle gjerne vert med, men jeg sliter med frozen shoulder for tiden. Jeg har blitt bedre de siste dagene, så det er meget mulig at jeg hiver meg med på dette. Jeg bor ikke så langt fra Oslo
      ( kun 20 min med buss). Det hadde vært gøy å møte personene bak tastaturet 🙂

    6. Eva: Vi tenkte at det er like greit å møtes tidlig på dagen. Da er det trolig ikke slik trengsel på spisestedene.Ja, jeg vet godt hvor du skal overnatte! 😉 Når det gjelder den glatte bakken, så hadde jeg nok “Unnsluppet” med ei tilsølt bukse og litt såret forfengelighet! 😉

    7. Jeg melder meg gjerne på, så får jeg se hvordan jeg er den 2 juni.
      Jeg glemte helt å skrive at det var gøy å se dere to sammen. Du og Frodith virker som et flott par. Det ser ut som at dere har det gøy sammen 🙂

    8. deveny: Ja, det er ikke “bindende påmelding” nå. Det kan jo også komme noe i veien i siste liten. Det er i forhold til eventuell bordbestilling det er greit å vite ca antall. Da er det bedre å bestille til to for mye enn to for lite!?

    9. Fint dere koste dere og fikk tatt litt bilder…selv om du holdt på å gå på “rattata”..hehe..
      Jeg sier JA til bloggtreff ..selv om du vet alt med meg er med et lite forbehold og jeg blir ikke langt utover kvelden…..Blir artig å se og prate deg og de andre som kommer “live”..Frodith har jeg jo møtt da <3

    10. annebe: Hadde jeg gått på rattattan så hadde det vært noe å GLISE av i etterkant,sjøl om det hadde vært ergerlig der og da. Velkommen til treff. Skal bli moro å treffe deg! Det er jo ingen som kan være 100% sikre, men skjønner jo at det blir litt ekstra usikkert når formen er så variabel!?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg