“Vinglefrøken Vankelmodig”…..eller?

 

Da jeg var i “Min Grønneste Ungdom” var det en fyr som kalte meg det……..

 

Ingen dårlig betegnelse…………

……..for det passet ganske bra på den usikre, impulsive, naive og følelses – styrte ungjenta…….

…….som var meg……

 

Hun bor jo fortsatt i meg…….

….til tross for at livet har bydd på mange erfaringer og utfordringer……

….som både har styrket meg…….

….og samtidig har gjort meg mer skeptisk og “pansret”.

 

Nylig skrev jeg at jeg ikke orket mer dating på en stund, og at medlemsskapet i Elitesingles ikke vil bli fornyet når det går ut i desember……

 

Det siste står ved lag……

Jeg vil ikke bruke flere tusenlapper……..

………på ett år til i akkurat den “Bransjen”.

 

Men :

Dagen etter at jeg takket nei til han som sa :

 

“Når du blir over 60, så blir du nok mer på hugget!”

 

 

………fikk jeg et e-post – varsel om at det var en ny mann som hadde sendt meg ei melding.

Først tenkte jeg : “Å nei, jeg orker ikke nå!”

Så leste jeg meldinga. Den var kort, men koselig.

 

Da jeg gikk inn på profilen hans, likte jeg både den skriftlige presentasjonen hans – og bildene han hadde lagt ut.

Han var litt yngre enn meg – noe som i utgangspunktet er noe jeg er litt skeptisk til……

(Har aldri vært i forhold til noen mann som har vært yngre enn meg. Det er en slags “rar greie” hos meg dette!)

 

Men…..så lenge han var “På den rette sida av 50-tallet”, så fant jeg ut at DET ikke skulle få avgjøre…..

Dessuten likte jeg at han henvendte seg til meg sjøl om jeg er litt eldre enn ham.

Det viser at han antagelig ikke har en sånn holdning……..

………som en del menn har :

Nemlig at de bare vil ha ei dame som er MYE yngre enn seg!

 

Den siste uka har vi sendt noen meldinger til hverandre inne på datingsida….

Jeg aner ikke hva han heter.

(Vet ikke om fornavnet han har oppgitt er hans virkelige navn, og jeg har ikke spurt.)

Det er ikke vesentlig å få vite så mye om ham nå.

 

Han trenger ikke få vite så mye om meg og min historie heller……

 

Historien vår har vært med på å skape oss til de menneskene vi har blitt, men det er NÅ og framover som teller mest!

 

Det viktigste er å finne ut av hva slags holdninger og grunnverdier han har……

 

Ser han ut til å være ganske pålitelig?

Kan det virke som om det er noenlunde samsvar mellom det han SIER og det han faktisk GJØR??

 

Og så spør jeg kanskje : 

“På hvilken måte liker du å vise/få oppmerksomhet?”

 

Så er det noen praktiske ting som det er greit å finne ut av.

“Har du hjemmeboende barn?”

(Det handler om tilgjengelighet og mulighet for eventuelt å kunne bli kjent i fred og ro –  uten hele tida å måtte ta hensyn til andre!)

“Ønsker du primært en kjæreste du kan tilbringe helger og ferier sammen med, eller kan du tenke deg en samboer/ektefelle på sikt?”

 

Jeg aner ikke om han har kontakt med to eller ti andre damer i tillegg til meg.

 

Det spiller ingen rolle………

…….akkurat nå!

 

Jeg aner ikke om han virkelig ER slik han kan virke nå (Veldig positivt inntrykk!)….

….eller om han er en litt sånn smart og beregnende “Bad Guy” som vet hvordan han skal “selge seg”!

 

Jeg har bedt om EN ting :

“Gi beskjed om du finner ut at du ikke ønsker mer kontakt med meg, i stedet for bare å “forsvinne” uten videre!”

(Noe som jo er veldig “lettvint” – men like fullt en smule feigt.)

Jeg har også sagt fra at jeg eventuelt vil gjøre det samme overfor ham.

 

Selvfølgelig kan ikke jeg BESTEMME hva HAN skal gjøre, men jeg kan gi uttrykk for hva JEG synes er mest realt og greit, så vet han i alle fall det!

 

Oddsene for at vi innleder et forhold………

…….eller at det blir “alvor” er pr i dag…….

…….helt MINIMALE!!

 

Såpass har jeg erfart……

….og det er helt greit!

 

Det handler om forventninger…..

Det handler om å spørre : 

“Kan du forklare det litt nærmere?” 

………..i stedet for å tolke……

“Han mener sikkert…..!”

 

Det handler om å være realistisk……..

…….heller enn å spinne seg inn i fantasier eller drømmer……

…….som ikke har noen som helst rot i virkeligheten…..

 

Den mannen som er “riktig” for meg, han tåler at a’ Kari er litt “rar…..

……og “rett på sak!”

Han aksepterer det – samtidig med at han også sier klart i fra når han føler seg tråkket på!

 

Jeg har absolutt kanter å slipe……

…..men jeg lærer stadig.

 

Det er jo DET som er så spennende……..

……..sjøl om jeg stadig sørger for å få meg noen “Skrubbsår”………

……..og kanskje forårsaker noen “Skrubbsår” hos andre også….

……..underveis…..

 

 

Noen synes kanskje det er rart å dele det jeg gjør her…..

Jeg synes ikke det!

For :


Pr i dag er jeg antagelig ikke en gang i BEGYNNELSEN av noe…..

Skulle kontakten mellom ham og meg utvikle seg videre, slik at vi avtaler å treffes, så blir det noe annet.

En date hører privaten til……

…..i alle fall hvis den fører til flere dater!

 

Skulle det på litt sikt BLI en date som ikke fører videre, så hører også DET privaten til…………

……..i den forstand at jeg ikke deler noe som kan gjenkjennes av utenforstående.

 

“Det ble ikke noe mer ut av den kontakten jeg skrev litt om for en stund siden…….”

 

DET har jeg delt før……

……….og DET kan jeg dele igjen….

……….uten at det går ut over NOEN andre!!

 

 

Fant ut at jeg fikk legge ut en rykende fersk selfie da ……

……..litt sånn “Dagsaktuell” liksom!

 

Selfien ble til ved at jeg “gildret” mobilen opp på skjenken i stua……..

……….og satte meg på en stol rett foran.

 

Så var det bare å kline på seg leppestift……

…….og smile……

……så søtt og nuddelig som jeg var i stand til……

……akkurat der og da….!!

 

 

18 kommentarer
    1. Synes ikke det er rart å dele det du gjør her, det er jo tross alt ikke noen du utsetter for noe, heller ikke deg selv…..
      Var bra at du hørte noe mer, selv om jeg , som du vet, har liten tro på eliteingles, og heller synes du skulle prøve match…..
      og om han er yngre enn deg synes jeg virkelig ikke har noe å si.
      Fin selfie, synes du ser litt håpefull ut jeg…:)

    2. Lurt å spørre litt nærmere i stedet for bare å anta hva andre mener..mange som har noe å lære der :)) Spennende dette da uansett hva det blir ut av det etter hvert… Fin selfie av deg, fint blikk og nydelig smil <3

    3. Ja, du er herlig og en yngre mann passer fint til deg med det undommelige utseende og humoren din. Nyt det å “date” på nett, og så får fremtiden vise hva dette blir til. Heia deg 🙂

    4. Det er viktig å leve. Det er viktig å tørre. Skrubbsår gror. Ønsker deg lykke til uansett hvordan denne eller neste viser seg å være. 🙂

    5. Så koselig at du deler med oss syns jeg…og som du skriver…du nevner jo ikke noe private meldinger osv..så ser ikke noe galt i det…JEG syns bare det er virkelig hyggelig å høre…og kan være med litt på spenningen! Det KAN jo være at han er en knakens god kar! Krysser fingre….og lykke til!

    6. maiken: Takk! Nei, nå får medlemsskapet gå til i midten av desmber. Da har jeg vært medlem i ett år, og da tror jeg at min fartstid på datingsider er over. (Legg merke til at jeg skriver : “TROR” ! 😉 )

    7. fruensvilje: Takk! Ja, jeg har ikke den store trua – lav forventning er det beste i slike sammenhenger. Dessuten trenger jeg uansett tid på å bli kjent. Han virker ikke veldig pågående. Det kan jo tyde på at han har kontakt med mange….men det kan også bety at han er litt forsiktig av seg. 🙂

    8. frodith: Takk! Vet ikke hva som skjedde med det bildet, men rynkene ble liksom utvisket! Ja, om det blir noen fortsettelse – så håper jeg jo at den blir hyggelig! 😉

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Ja, det kan det godt hende at han er.Han kan godt være en knakandes kjekk kar om han ikke vil ha meg også! Det må jo “stemme”! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg