HattifnattiFNATT! (Mette – Marit På Ville Veier?)

 

Du har vel sett at Kronprinsessa vår av og til har iført seg noen ganske heftige hatte-kreasjoner?

 

Som her for eksempel…….?

 

 

I går var jo Karidansen i bryllup!

(Det kommer noen små glimt derfra i løpet av få dager, men jeg må sortere bilder først!)

Med tanke på dette bryllupet, gikk jeg i vår til anskaffelse av et ganske kreativt hodeplagg!

 

Bryllupsantrekk med cardigan….

 

……..og uten.

(Frisør Phuong har knipset bildene for meg)

 

Det var for kaldt til å gå “ermeløs” i går, så jakka satt på nesten hele tida!

 

Jeg er blitt ganske flink til å posere – ikke sant?

 

Tok’n ikke helt ut i form av tungespiss og slørete blikk, men legg merke til benføringa!

 

Timen hos frisør Phuong bar preg av latter og moro.

Stakkars Phuong fikk seg imidlertid en kilevink da undertegnede gjorde en ukontrollert bevegelse i forbindelse med at kjolen skulle på.

Jeg er ikke vant til å ha påklederske, serru!

Tvert i mot er jeg for det meste vant til å klare meg SJÆL – men Phuong tok også SMELLEN med godt humør!

 

 

Det var da jeg skulle sette meg i bilen, at problemene startet………

For………som vanlig hadde jeg ikke bedrevet særlig mye “research” eller………….

……..KONSEKVENSANALYSE………!!

 

Hvordan sette seg inn i en bil, når man har ei 15cm høy “antenne” på hodet??

 

“That’s The Question”!

 

Karidansen klarte ikke biffen i første forsøk.

Hun skallet i dørkarmen, og hatten som frisøren møysommelig hadde festet, fikk seg allerede DA den første trøkken mot “løsrivelse”.

Senere gikk det “slag i slag” (i dobbel forstand).

 

Det verste av alt var da jeg oppdaget at “antennen” subbet i taket INNE i bilen når jeg satt i vanlig sjåfør – positur.

 

Hver gang jeg skulle snu på hodet for å se til høyre…………

(som man faktisk ofte må når man kjører bil)

…….kom “antennedelen” i bøy mellom hodet mitt og den laveste delen av taket (Den delen som er nærmest sidevinduet).

 

Løsningen ble å vekselvis sitte litt foroverbøyd, eller skakke litt på hodet mens jeg kjørte…..

 

JA……etter hvert klarte jeg å se det KOMISKE i det!!

JE ER EI EKTE TULLFØRKJE  – OG DET LÆV JE (i hvert fall stort sett) GANSKE GØTT ME’!!

 

 

Til alle dem som er litt engstelige i dag………….

 

………fordi de trodde at de så syner…………

 

………i form av en lettere framoverbøyd Kronprinsesse Mette-Marit………….

 

……… kjørende i en litt sliten og smårusten Passat stasjonsvogn på Gamle E6…….

 

………mellom Hamar og Brumunddal i går :

 

“Døkk kan roa HELT ner.

 

 Det VAR bære………..

 

 

…….MEG!”

 

 

Hilsen Karidansen

 

18 kommentarer
    1. Så flott du er!! og det antrekket var jo gullende godt!! hihih..og jeg hadde nok heller ikke tenkt over at det faktisk kan by på problemer å kjøre bil!! hihihih..herlig! syns jeg ser deg! håper dagen ble super bra! du så ihvertfall helt knallbra ut!

    2. suttung: Skjønner at du tror det er desigual, for det kan ligne litt. Denne kjolen er faktisk så eksklusiv at det bare er lagd ett eksemplar av den. Det er den samme kjolen som jeg kjøpte hos fay house, og det er ei dame som driver med “Kjolemakeri” som har designet den. Likevel var den ikke så gæli dyr – jeg ga 1400 for den, og det koster da fort vekk en masseprodusert kjole av det litt finere slaget også. Hvis jeg må bruke sånn hatt for å ta inn DAB, da kan det være. Jeg vil ha det mest mulig stille når jeg er sjåfør. Før likte jeg å høre på musikk i bilen, men nå blir jeg fort sliten av det.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Ja, jeg kan røpe såpass som at det ble en minnerik og flott dag for både brudepar og vi som var gjester! 🙂

    4. Så flott du er 😀
      hehehehehe jeg ser for meg deg ved rattet og hodepynten til litt bry mot taket, kjørende 🙂 hihihihihi herlig innlegg karidansen 😀
      Tenker dagen i går gjekk helt flott – og både mor og sønn og svigerdatter og alle andre – strålte 😀

    5. Kjempeartig historie, det er ikke like enkelt å være så fjong og samtidig være sjåfør nei. Burde hatt privatsjåfør i det flotte antrekket der vel 🙂 🙂

    6. Skikkelig fin ble du..likte antrekket !.. og hodeplagget var minst like fint som Mette Marit sitt… litt plunder får en heller tåle da..hehe…

    7. Den fiiine sommerkjolen, og ja du er flink å posere!
      Ha, ha , ha, synes jeg ser deg i bilen med hode på snei. Ikke alt man kan tenke på på forhånd….. Jeg synes både du og Mette Marit kler de stilige hattene

    8. annebe: Ja, jeg ble veldig fornøyd. Nå vet jeg jo om problemet til en annen gang. Det er ikke ofte jeg går til frisøren for å sette på en hatt. Neste gang jeg skal bruke den, så kommer jeg trolig til å ordne det sjøl. Bryllup er det noe ekstra ved – og særlig når det er ens egne barn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg