“Skræppet”…?

 

Karidansen og mora hennes sitter på skysstasjonen på Gjøvik……

Karidansen roter i veska, finner fram den mørkerøde leppestiften…….

………og tar “et svarv” på munnen……

 

Hun ANER et blikk fra sidekvinnen……..

………..og VET hva som kommer :

 

Mor : “Vet du å je kaller dætta”?

Karidansen : “Ja…….. ! SKRÆPPET”!

Mor : “Akkurat! Åssen trur du JE ville bli sjånes ut om je gjorde slik?”

Karidansen : “Du har itte så diger trut å måle på, du!”

Mor : “Å…………..je kan fell få sprøyte inn litt silikon, ve….!”

 

DER slutter “Diskusjonen”……

………for DENNE gangen!

 

Karidansen får av og til et lite “anfall” av forsinket tenåringsopprør………………..

Det er, for eksempel, EN ting jeg kunne ha tenkt meg å gjøre…….

………for å ERTE mora mi litt :
 

Jeg kunne ha tenkt meg å gå til en leketøysbutikk……………………

………….og kjøpt meg ei “Jukse – tatovering”.

Så skulle jeg ha tatt på meg singlet, og hatt “tatoveringa” på  halsen, skuldra, eller underarmen, FØR jeg dro til mor.

 

“Tatoveringa” måtte ha vært enkel og vakker – f. eks et bilde/mønster i ensfarget svart!

Hadde jeg kommet med ei glorete, fargerik “Harry” – tatovering, hadde hun skjønt det med en gang……

………..for DET hadde hun ALDRI trodd at jeg ville gjøre!

(Sjøl om hun frykter at jeg er “Troende” til litt av hvert!)

 

Det skulle ha vært morsomt å se reaksjonen hennes……….

……..men………..

……..jeg kommer sannsynligvis ikke til å gjøre det!

 

Ikke kommer jeg til å ta en EKTE tatovering noen gang, heller. 

Absolutt ikke!!!

Jeg har ikke en gang hull i ørene!

Det får holde med sånt som kan vaskes av til kvelds……………..

 

Skikkelig “Skræpp-trut”!!

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Hadde vært gøy å fleipe litt med slike uskyldige ting.. men når folk kjenner en godt må man gjøre det på en enkel og troverdig måte ja ..:))
      Jeg liker også varianter som kan vaskes av…. vakker “Skræpp-trut” <3<3

    2. kanskje du kan ta et bilde fra tyggis som du kan bruke som tatovering (håper at du forstå på hva jeg mener ) , og da du kan vise den tattoo fram mora si hehe 🙂 , du vil se reaksjonen hennes men også til slutt av dagen du vil kunne vaske den 😉

    3. Hihih..kjenner igjen den “opprørske” trangen ovenfor foreldre..hihih.. Syns du skal kjøpe sånn tato jeg..finnes fine border som barna har på..som ser ekte ut..en fin bord i halsen…og se hva mor sa…Det hadde jeg jammen gjort..hihih.

    4. annebe: Takk!<3 Ja, jeg vil ikke pynte skrotten min med noe som ikke kan fjernes. Greit med sminke - blir det for mye så er det bare å vaske det vekk! 😉

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, kanskje det? Mor har ikke internett annet enn via mobilen, så hun pleier ikke å lese bloggen min annet enn hvis jeg har med pc’en til henne og viser fram noe! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg