“Sett deg ned – og slå av en prat!”

 

 

DET sto det på denne benken……..

 

 

Den var plassert ved ei vakker elv.

Nå var det ingen andre der, så om jeg skulle ha satt meg ned og slått av en prat…..

……så måtte det ha blitt en prat med meg sjøl!

 

Men – det var jo en koselig oppfordring!

 

Den turkise kofferten som står ved siden av  benken tilhører …….

…………..Karidansen!

 

Så tror du kanskje at jeg har vært på reise………

…..og det HAR jeg!

 

Men jeg hadde ikke med meg koffert fordi jeg skulle overnatte noe sted………

 

Jeg har vært en tur i……………….

 

 

………….Lysaker!

 

Det var første gang jeg besøkte stedet!

 

Etter at jeg gikk forbi denne elva…………..

……..gikk jeg til et kjøpesenter som het CC Vest!

 

Jeg slet litt med å finne fram……. for jeg har jo TMPR (Total Mangel På Retningssans).

Da jeg gikk der og surret og glante, møtte jeg først på en drosjesjåfør.

Han var sikh. (Inder med turban).

Han gikk ut av drosja, og pekte på et skilt – og forklarte meg at jeg var på ville veier!!

 

Rett etterpå kom det ei ung jente bak meg……

“Trenger do hjelp, eller?”

Hun var OGSÅ “Ytlending”. 

“Ja takk!! Je skar tel CC Væst, je!”…..sa Karidansen.

Jenta pekte og forklarte, og var hjelpsomheta sjøl!!!

 

 

Da jeg kom til et parkeringshus, var jeg i villrede ENDA en gang!

Der møtte jeg på en ung mann :

 

“Unnskyld, men hen skar je gå førr å komma tel CC – Væst?”

“Excuse  me, do you speak English?”

 

Så fikk jeg hjelp av enda en “Ytlending”! (Disse utlendingene er jammen bedre enn sitt rykte!)

 

Da jeg omsider kom til CC – Vest, gikk jeg på denne “baren” og kjøpte meg en eplemost med ingefær!

 

Måtte ta bilde av de fine og forseggjorte tavlene!!

Etterpå fant jeg en benk inne på kjøpesenteret  – og satte meg til å lese blogginnlegg mens jeg ventet på at det skulle bli tid for avtalen jeg hadde!

 

Jeg leste blant annet DETTE innlegget :

 

Den spiselige pappskiva.

 

Jeg lo meg omtrent skakk!

 

Det er ikke pent å le av en kar som sitter på dass og har dritua fordi han har spist glutenholdig mat…..

Men …….

……..jeg klarte ikke å la være, for jeg lider av sånn barnslig bærsje –  og prompe – humor.

 

Jeg tror ikke at det finnes noen kur for den lidelsen!

 

Tenk deg at du ser ei dame……..

………som sitter på en benk inne på et kjøpesenter og stirrer på mobilen sin…..

………mens hun ler høyt og uhemmet!

 

Hadde du ringt etter helsepersonell?

Omtrent slik ser det ut når “Karidansen får Kula”!!

(Bildet er tatt av bloggvenninne “Frodith”)

 

Nå lurer du kanskje på hva Karidansen skulle med Den Turkise Kofferten på Lysaker…….

.…….når hun “bare” var på dagstur??

 

DET skal du få vite…….

 

…..men det får komme i et eget innlegg…….

…. en dag om ikke så lenge!

 

 

18 kommentarer
    1. Ja nå ble jeg nysgjerrig på den kofferten.. men den var veldig fin ved siden av den krakken i alle fall 🙂
      Litt bæsje og prumpe-humor kan være gøyalt det..når det har den rette sjarmen :)) Ikke ofte en ser folk sitter å ler for seg selv… men det må jo bare være positivt.. Herlig latterbilde av deg .. :)) Til det forrige innlegget om å være snål.. liker jeg at folk har særpreg, slik jeg tenker at du har( men sånn innafor liksom). Noen ser nok på meg som litt snål også.. men samtidig ganske A4 og vanlig :)) Fin dag videre til deg <3

    2. annebe: Tusen takk! Jeg tror du kan være litt “Rampete” (Eller det VET jeg at du kan), men samtidig er du veldig hensynsfull og omtenksom, så “Rampestrekene” dine går aldri ut over noen! <3

    3. det var no en fin benk da ) men ja hyggelig om det var to som satt der for en prat )
      Så du har vært på tur du med en blå koffert )) ja det er det en kaller å sette oss på pinebenken med tanke på nyskjerrighet hi hi

    4. Ha, ha, nei jeg hadde ikke ringt etter helsepersonell, for det er bare befriende og man forstår at det må være noe veldig morsomt med latteranfall i offentligheten….
      Jeg elsker slike benker med skrift på. Har vel etpar stykker i noen blogginnlegg selv…
      Var det på storshopping du skulle med kofferten kanskje?

    5. maiken: Niks! Men jeg vil ikke røpe hva det var. Du får vente på blogginnlegget. Vet ikke helt når det kommer. Må sortere bilder og velge ut først! 😉

    6. Ja nå ble jeg spent…Lysaker i Sandvika? Det er i jo i nærheten av der du var på kurs her om dagen…så noe med det…hihih..ja det innlegget du lo av leste jeg også…pappskive..er jo rett navn på den riskaka..og han skriver så levende…ha en god kveld, hvor en du er..:-)

    7. Vil bare fortell deg at nå er magan fin igjen, men stumpen er veldig sår. Psssst. Om du lover ikke å fortelle det til noen så har jeg smurt den med sinksalve så trusa sitter som klistret fast 😂 Hva var det i den kofferten tru ……….en oppblåsb……….nei ikke det vel 😜

    8. suttung: Ha-ha! Sinksalve gjør susen for såre stumper! Jeg vet ikke HELT hva du hentyder til, men tenker du på en mannlig utgave av Underbara, Oppblåsbara Barbara? I så fall har jeg IKKE investert i en sånn en. Det får være grenser for hva en skal dra med seg i kofferten! 😉

    9. Nå er jeg ganske nysgjerrig på hva du har gjort på Lysaker 😀 Men å få latteranfall i full offentlighet er bare sunt tror jeg 😀

    10. Fant du kanskje kofferten på CC-vest?? Jeg må nok følge med og forbedre mine turer innom blogg.no. Litt ute av kurs.
      Damer som ler uhemma inne på et kjøpesenter når de ser på mobil…..det tror jeg vi tåler, latter er smittsomt, så kanskje fikk du flere til å le :)))

    11. heheh tro meg eller ikke men jeg må le nå da jeg ser på deg :))) latter er en veldig smittende ting, skjønner du det :)))
      håper at vi skal ikke vente for lenge for det “kofferten hemmelighet” hehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg