Novelle : Kvinne, det er din plikt…..?

 

Hun lå og leste på senga……..

Hun hadde lagt seg så langt unna ham som det var mulig å komme………

……..i ei dobbeltseng………

 

Han pustet rolig…………………

Hadde han sovnet?

Det kunne virke slik………

 

Forsiktig la hun boka på nattbordet………

………løftet armen og slukket lyset…….

 

Hun måtte være stille……..

………..så hun unngikk å vekke ham!

 

Hun krøllet seg sammen under dyna…………

Fortsatt lå hun så langt ut på siden av senga som det var mulig å komme……..

 

DA kom han med armen………………..

 

NEI!!!!!!

 

Det var aldri et kjærtegn å få i løpet av dagen……………….

Om hun prøvde å gi ham en klem eller viste tegn til at hun ønsket å bli holdt rundt……..

……..vek han unna.

 

Forholdet deres var for det meste preget av…………

……avstand……..

……taushet……..

……og likegyldighet……..

 

“Jeg orker ikke å ligge med ham!” , tenkte hun.

 

Men :

Uvilkårlig krøp hun nærmere………

Det var jo lenge siden sist…….

……..det hørte jo med…….

……..gjorde det ikke?

 

Hun kunne ikke avvise ham hver gang han kom med armen…..?

 

Dessuten hadde hun erfart at stemningen ble litt lettere mellom dem i dagene etterpå………

…………..hvis hun kom ham i møte……..

 

Lenge etter…………

……..da hun hadde vært single i flere år……….

……..tenkte hun tilbake på alle de gangene hun hadde akseptert å ha sex uten egentlig å ville……..

 

“Det blir nesten det samme som å prostituere seg!” tenkte hun.

 

Hun lovet seg selv……….

………at det aldri skulle skje igjen………

 

 

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Har tenkt sånn jeg også……. men nå – NIKS! Jeg gjør ingenting fordi jeg føler at det hører med…. Ikke en plikt – da blir det såå feil! Da er det bedre å avslutte forholdet! 🙂

    2. Veldig interessant. Og igjen: Temaene dine blir mer og mer interessante!
      Og det skremmende er: Jeg holder på med AKKURAT de samme temaene. Spooky!
      Jeg er nå inne i en “avseksualisering” av meg selv. Nettopp pga. dette. At kvinner skal kunne oppleve samvær/samhold osv. uten å måtte “prostituere” seg. Føler at dette er så tullete. For både mannen og kvinnen. Artig! Stå på! Du er spennende!

    3. Kjenner meg litt igjen i denne “novellen” Men er det noe vi bare føler noen ganger også tro? at om jeg legger meg på armen din nå…tror du da det MÅ bli noe mer? Tanken har streifet meg..men er vel forskjeller der også..Ikke alltid lett!

    4. For et trist liv det må være å ha det sånn… Sjølopplevd eller ei!! Noen menn er dessverre sånn at de kun viser “følelser” når natta kommer! Å da er det hæringas plikt å være klar!

    5. snuskelasken: Takk! Begge må ønske det. Det handler om samspill og å ville hverandre godt, OGSÅ på dette feltet. Det er ingen menneskerett å ha sex med et annet menneske! Man kan få utløp for seksuelle behov uten å involvere et annet menneske , men det blir jo dårlig med hudkontakt og en følelse av samspill! 😉

    6. annebe: Takk! Ja, det må være en helhet. Man må føle seg elsket for mer enn for det man har mellom bena; for å si det litt flåsete og brutalt!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er viktig å snakke om dette, i stedet for å “Tro”. I denne novellen var det ingen tvil om hva armen betydde, for å si det sånn……. 😉

    8. Vera Lynn: Håper disse mennene er en utdøende ase….Ellers må vi kvinner også være tydeligere på hva vi trenger av menn for at vi skal ha lyst og ork til å ha sex. 🙂

    9. Men det som jeg er så opptatt av er at det mannlige, seksuelle behovet er svært relativt. Svært programmerbart. Det er ikke noe absolutt.
      Nå har jeg gått inn for å “avprogrammere” meg selv i lang tid og det fungerer ekstremt bra. Spennende!
      Det sies at menn tenker på sex 90% av tiden. Nå har jeg oppdaget disse 90%. Veldig spennende!

    10. snuskelasken: Nei, det er vel ikke noe absolutt. Dersom det virkelig ER slik at menn tenker på sex 90% av tida, så blir det ikke plass til så mye annen tankevirksomhet Da er det vel ikke så dumt å jobbe med saken, sånn som du gjør! 😉

    11. Nei, det er virkelig slik at vi tenker på sex 90% av tiden. Men nå jobber jeg steinhardt med å “omprogrammere” meg. Og det er kjempegøy. Det er egentlig litt synd på dere kvinner. Fordi dere har en tung og utakknemlig jobb.
      Først skal dere gjøre oss avhengige og hekta på dere. Og så skal dere jaggu venne oss av dere senere. Men sånn er det.
      Mye uvitenhet rundt dette. Så jeg gjør mitt beste for å endre på det. All uvitenheten skaper unødig skuffelse og frustrasjon. I verste fall kan det være farlig.

    12. snuskelasken: Hmmmmm. Vi har vel hatt denne diskusjonen før. Jeg ønsker ikke at en mann skal bli “hekta” på meg. Da vil jeg føle meg som i et fengsel. Det ville bare føles vemmelig!!! At han bryr seg om meg og VISER det – JA sjølsagt, men ikke “Hekta”. Jeg skal heller ikke “hekte” meg på en mann. Ja, det er nok mye uvitenhet rundt dette. I dag tenger vi ikke hverandre på samme måte som før for å overleve. Derfor stiller vi andre “krav” for å gå inn i et forhold. Partene må være “På nett” på en annen måte – både mentalt og fysisk.

    13. Jo, men nå tror jeg du blander kortene litt.
      Når vi er i den “biologiske fasen”, dvs. i tyvårene hvor vi først og fremst tenker forplantning, ja da tror jeg at man ønsker at mannen skal bli “hekta”. Er han ikke det blir han en ustabil person og det er det siste man trenger med små barn.
      Nå som 40/50+ blir det noe helt annet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg