Matchmaking……………..(og om å ta vare på femininiteten sin!!)

 

 

Dette er ganske nytt her i Norge! 

I alle fall den typen Match – making som jeg skal skrive litt om i dette innlegget!

 

Match – makere er altså “eksperter” på dating.

Jeg meldte meg inn som kunde i et sånt firma i romjula. 

 

Rett FØR jul meldte jeg meg inn i “Elitesingles”.

 

Der fikk jeg god kontakt med en mann………

…….men han bestemte seg for å finne ut mer i forhold til en annen dame han hadde blitt kjent med.

 

Det var litt leit med det samme, men nå er det greit!

Jeg har ikke opplevd det som “råttent spill” på noe vis!

 

Det har derfor ikke ført til noen “Oppblomstring” av sinnet jeg tidligere har følt overfor menn!

Kanskje heller tvert i mot!

I det siste har jeg (på ulike vis) kommet i kontakt med menn som viser at de har både “ryggrad” og evne til å vise omsorg. 

Ikke minst har jeg “blitt kjent” med flere koselige menn via bloggen min!

 

Jeg er et menneske som raskt byr på meg sjøl (på det mentale og sjelelige planet) hvis jeg føler det er en god kjemi mellom meg og en annen.

Akkurat nå føler jeg derfor at jeg ikke orker å begynne på “scratch” igjen.

Det koster for mye krefter å lete, og å innlede kontakt med flere menn i løpet av kort tid.

Man kan fort ende opp med å bli både frustrert og desillusjonert!

 

Det er derfor det KAN være klokt å la en profesjonell Match – maker komme inn i bildet!

Kort fortalt så fyller man ut et skjema, sender et par bilder av seg sjøl –  og møter til en kartleggings – samtale. 

En dyktig Match – maker kan da ha mulighet til å danne seg et bilde av HVEM man er og HVA man ønsker/søker.

SÅ begynner Match – makeren søket…….

 

Dette er selvfølgelig en prosess som kan ta en del tid.

 

Men : OM matchmakeren etter en stund finner en kandidat h*n tror kan passe godt, tar h*n kontakt med “oppdragsgiver”!

Man blir så presentert for den aktuelle kandidaten – i form av opplysninger og bilder!

Så spørs det om dette virker såpass lovende at man får lyst til å treffe vedkommende!

FÅR man det, blir kandidaten presentert for “oppdragsgiver”.

Så spørs det om interessen for å møtes er gjensidig……..

 

Og begges hjerter gleder seg….?

(Bilde fra nettet)

 

Match – makeren gjør rett og slett “Grov – arbeidet”.

Så slipper man altså å sende ut disse “Prøveballongene” til totalt ukjente mennesker på nettet!

 

Jeg var VELDIG selektiv på “Elitesingles”!

Jeg tok kun kontakt med de som skilte seg ut i ALLER mest positiv retning, og jeg konsentrerte meg fort om EN mann!

 

Sånn vil jeg fortsette : EN av gangen!

 

“Gjør det du gjør, fullt og helt – ikke stykkevis og delt!”

 

Det blir noe halvhjertet over det ellers, og det vil den andre parten merke!

Det er også veldig forvirrende for en sjøl…..

 

Så…… nå legger jeg all dating på is for en stund…………………

………..i den forstand at jeg slutter å lete aktivt på egenhånd!

 

Kanskje hører jeg fra match – makeren i løpet av våren eller sommeren?

Det blir spennende!

 

 

I mellomtida blir det flere “Gudinne-kurs”!

Jeg har meldt meg på noe som heter “Female Mastery”.

 

Det er DENNE dama som holder kursene:

Fay Skandsen  – litt vill og gal………. og ganske så HERRRLIG!

 

Kursene holdes hjemme hos henne, nærmere bestemt i villaen “Casa Blanca” i Sandvika.

(Interiørbilde fra villaen – “stjålet” fra siden “Female Mastery”)

 

Jeg gleder meg til å komme hit på kurs!!

Første kurshelg er i mai!!

 

Jeg skal ta bedre vare på femininiteten min.

 

Den har nemlig blitt litt “glemt” i ansvar og plikter i mange år!

 

Litt sånn feminin……………….me’ hue på skakke!


Dette bildet har jeg vist før. Jeg tok det i høst.

Kjolen fikk jeg sydd til konfirmasjonen til yngstemann. Det var høsten 2014.

 

Den gangen var den litt trang……..

………… men nå er jeg noen kilo lettere, så nå sitter den fint!

 

Jeg LIKER i grunnen å ha på meg kjole, men det blir jo mest bukser i hverdagen……

 

Det er jo så PRAKTISK………

……og det KAN være feminint også!

 

Men………

………kanskje ikke så feminint som :

 

“En hatt med slør og silkestrå…….

………og kjole med blonder på kragen…….”

 

 

 

Om en kvinne ønsker å være tiltrekkende, må hun ta vare på femininiteten sin.

Å være FEMININ er laaaaangt fra det samme som å spille :

 

“Hjelpeløs, Tomhodet Babe Med Trutmunn”!!!

 

(Innlegget er ikke sponset!)

 

 

 

12 kommentarer
    1. Ja det høres jo lurt ut..å få en som kan luke ut litt..og finne noen som passer til deg! Masse lykke til! Spennende å høre og følge med!

    2. dette er min meningen også, du bør ta vare på deg selv. Og den grunn for dette er enkelt. Om du ta være på deg selv, du skal føler deg bedre og om du føler deg bedre, du skal ha mye mer positiv energi som du vil være i stand til å dele med andre 🙂
      btw, du er en kjempebra feminin dama, men du skjønner det sikkert 😉

    3. Du er så absolutt feminin, og det kan jo være et godt fortrinn hos det annet kjønn.
      Det er interessant å lese om matchmaking, selv om jeg aldri kunne tenke meg det.
      Hadde jeg ville være søkende hadde jeg prøvd på match igjen. Har stor tro på å gjøre “grov arbeidet ” selv….
      Du kan jo slenge inn en profil der. Magefølelsen min er god på det…:)

    4. maiken: Har jo en profil på ELitesingles, men nå gidder jeg ikke drive der inne. Jeg trenger en pause og lar andre gjøre grovarbeidet så lenge! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg