Karidansen blir satt ut……..når noen viser omtanke!

 

 

I dag ringte telefonen……

Det var husverten :
 

“Hei, jeg hører at det ramler så veldig når vaskemaskina di sentrifugerer?”

Karidansen : “Huff ja, det er no’gæli. Det har vøri slik ei stønn. Je skar ringe og få noen tel å sjå på det!”

Husverten : “Det plager ikke oss, men vi lurte på om du trengte hjelp til å flytte på den – i tilfelle den ikke står støtt?”

Karidansen : “Tusen takk!! Je trur itte det er DET som er problemet. Je skar ringe over hælja!”

 

Så kommer Karidansen på at hun har fått tilkjørt en kubikk med ved…….

….som står midt ute på tunet :

“Je skar stable veden i skålen en dag med det første!”

Husverten : “Det gjør ikke noe for oss at den står der!”

 

Litt senere skal Karidansen ut med bilen.

I det hun passerer inngangen til husverten, åpnes døra –  og husverten stikker hodet ut :


“Det var en nettopp en kar her med traktor.

Vi fikk ham til å kjøre veden din nærmere skålen.

Da blir det ikke så langt for deg å bære når du skal stable veden!”

Karidansen (Litt forjamset) “Døkk får ha tusen takk!!!”

 

I det Karidansen setter seg i bilen, skjer det noe rart :

Tårene begynner å renne……..

……..og det fortsetter de med ei god stund…….

 

For : Det er så godt når noen viser litt omtanke……..

 

Når det attpåtil er noen som absolutt ikke har noen PLIKT til det, men som likevel GJØR det……..

………DA er det ekstra rørende!!

 

Da Karidansen kommer fram til venninna hun skal besøke, forteller hun hva som har skjedd.

Og……..tårene begynner å strømme igjen!

 

“Det er så kos’li når noen bære er hjelpsomme og snille!” snufser Karidansen.

“Er du itte så vant tel det, kanskje?” sier venninna.

“Joa………. je er fell det……?”

 

Men : Fjoråret var tøft for Karidansen. Hun følte seg ganske alene og rotløs ei stund.

 

Dessuten er jo Karidansen slik……..

……..at hun helst vil klare “alt” sjøl!

Det er liksom tryggest ikke å gjøre seg avhengig av NOEN…………

 

 

Denne figuren kjøpte jeg i en blomsterbutikk i dag.

 

Det var to figurer som var ganske like, men den andre figuren var slik at mannen og kvinnen sto vendt mot hverandre og kysset.

Jeg likte ikke den figuren så godt, for mannen sto og bøyde seg over kvinnen, og han virket så “dominerende”. 

 

“Det ser nesten ut som om’n har søgi seg fast på a’!”, tenkte Karidansen

Det ser ut til at det er mer jevnbyrdighet, et bedre samspill……

………og mer omsorg mellom disse to………

 

  

24 kommentarer
    1. du er heldige med husverten din ) men husverten er heldige med leieboeren sin også og da er det bare hyggelig å hjelpe ) det var en nydelig figur,akkurat en sånn kunne jeg også tenkt meg )

    2. Det er alltid kjekt å klare seg selv, men det er ikke så galt å få litt hjelp av og til heller. Og jammen kan vi da vel klare oss sjøl om vi takker ja til litt hjelp 🙂
      Kjempefin figur, både koselig og romantisk 😉

    3. Skjønner deg så godt. For det er godt at noe viser omsorg. Uventet omsorg. Spesielt etter perioder der det kanskje har vært krevende. Unner deg det skikkelig. Slikt er godt.
      Figuren var fin, jambyrdighet. Håper din jevnbyrdige er på veien mot deg. Klem.

    4. Så flott..fikk tårer i øynene selv jeg..for ja, man er ikke vant til at noen bare er snille for å være snille..da smelter jeg også.. Men du skulle jo ha takket ja for hjelpe til vaskemaskinen da..kan bare være å vatre den opp..men som du sier..du er vant til å klare deg selv..hihihih..flott den figuren..Ha en god dag!

    5. Nydelig par det der, som oser av omsorg for hverandre. Ja, det er rart det når man blir overrasket med omtanke. Skjønner godt at tårene trillet. Kos deg med tanken på at flere bryr seg! Klem fra meg i denne siste helg i februar for dette året!

    6. Hyggelig med slike folk :)) Og det føltes nok ekstra godt for deg etter en periode da du følte deg alene som du sier… Vi er slik at vi klarer det meste selv (men vi er jo to) eller betaler noen for å gjøre en jobb om det trengs…av og til burde man kanskje vært flinkere til å be om hjelp.. i alle fall når en ofte stiller opp selv for andre :)) Nydelige di to <3<3

    7. fruensvilje: Takk! Ja, jeg er nok ikke den verste leieboeren noen kunne ha hatt!. Det er ikke så mye bråk med meg og jeg betaler husleia når jeg skal! 🙂

    8. GTduA: Takk! Ja, det er ikke noe galt i å be om hjelp når det virkelig trengs, men samtidig være bevisst i forhold til å være mest mulig sjølhjulpen! 🙂

    9. BforB: Takk! Ja, jeg tror at han er på vei. Hvor langt han han har kommet på veien vet jeg jo ikke, men han dukker opp når han skal! Jeg håper at det ikke blir VELDIG lenge til! 😉

    10. natheless: Tusen takk. Ja, det er godt når noen bryr seg, og så tenker jeg på at det ofte ikke er så mye som skal til for at en annen person kan føle på glede og takknemlighet En annen gang er det kanskje jeg som kan utgjøre en forskjell for noen! 🙂

    11. annebe: Ja, ekstra godt når en føler at en har vært veldig “alene” en stund. Det finnes alltid lyspunkt – og det er ikke så farlig HVEM det er som viser omtanke, bare det er NOEN som gjør det!! 🙂 Nei, vi skal ikke være så redde for å ta i mot. De fleste synes det er godt å gi en hjelpende hånd i blant! 🙂

    12. Blir helt rørt selv, når jeg leser.
      Det er vel kanskje nå du kjenner hvor krevende alt har vært med flytte prosess, og alt du har vært gjennom.
      Håper du finner en som vet å sette pris på deg, ikke velge feil nå…
      Men flott du tør lete, da må du vel være litt klar for det…

    13. maiken: Takk! Ja, nå er jeg klar til å lete, og jeg vil bruke god tid på å bli kjent med en evt kjæreste før jeg “kaster” meg ut i det for alvor. Mange menn er så opptatt av at de vil ha ei å bo sammen med. Da blir de fort så opphengt i dette at de forhaster seg, og lar seg styre av forelskelsen. Dette kan vel gjelde for oss damer også, men hovedsakelig er det menn som er ivrigst på den samboerbiten!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg