Mer mellom himmel og jord…….

 

Karidansen står på trappa utenfor leiligheten sin. Hun er i ferd med å låse døra, for hun har tenkt seg bort. Nærmere bestemt til moren sin.

Mens hun står der, begynner hun plutselig å tenke på et ektepar som moren og faren hennes hadde en del kontakt med da hun var barn/ungdom.

De hadde to døtre som holdt på med samme fritidsaktivitet som Karidansens søster…..

……nemlig pianospill.

Karidansen skjønner ikke helt hvorfor hun plutselig begynner å tenke på dem……..?

Hun har jo ikke hilst på dem……..

……på kanskje så mye som 30 år!

“Om døm læv nå, må døm være vældi’ gamle”, tenker hun.

Et par timer senere kommer hun til moren sin.

Og…….

………så sier plutselig moren hennes :

“Je møtte på Herr og Fru…….da je var i Leiret (Navn på Elverum sentrum) i dag!

Da skvetter Karidansen skikkelig!

“Je tenkte på døm i dag da je sto på trappa og låste døra!”, utbryter hun.

Mor kan fortelle at begge er ved ganske god helse. Mannen er 97, og kjører fortsatt bil!

Da Karidansen spør om hvor mange klokka var da hun møtte dem, viser det seg at det stemmer overens med tidspunktet da Karidansen sto på trappa og tenkte på dem….

 

Tilfeldig???

Nei, JEG tror ikke det!

Jeg tror vi fanger opp MYE mer enn vi aner……..

……..og enda mer ville vi “fange opp” hvis vi åpnet opp for det…….

……..uten å tenke at det er noe “rart” ved det!

 

Hvor mange ganger har du ringt til noen og fått opptattsignal……..

…….for så å oppdage at den du har ringt til har prøvd å ringe deg samtidig?

Jeg har opplevd det mange ganger………..

 

Kall det telepati……

……eller hva du vil…..

……men NOE er det!!

 



Dette bildet så jeg på en utstilling på Domkirkeodden for litt siden.

 

Nå husker jeg ikke navnet på kunstneren, men jeg synes det er vakkert….

…….og at det passer til temaet i dette innlegget…….

 

8 kommentarer
    1. Jeg bare elsker slike historier, for jeg tror heller ikke det er tilfeldigheter. har opplevd og blitt fortalt for mange “tilfeldigheter til det. Synes det er spennende med ting vi ikke kan forklare…..

    2. Det er nok noe der ute som vi ikke helt forstår,men spennende når en opplever det så nerme som det du og din mamma gjorde )
      Helt enig i att det var et vakkert bilde,jeg elsker slike flotte aleer

    3. Ja, det er mye mellom himmel og jord! Men man er så opptatt av å stresse rundt, at man ikke legger merke til det..tror jeg.. 🙂 Flott bilde ja!

    4. Det er mer mellom jord og himmel enn andre steder er det sagt…..men du ga meg i alle fall “ståpels” når jeg las dette. Ikke for at det var skummelt, men jeg fikk sikkert en sterk reaksjon fordi jeg tror og er enig. Og så blir jeg nok glad når jeg ser folk har et åpent sinn. Dette er interessant syns jeg.
      Vurderer et innlegg om temaet.

    5. Jeg har opplevd noe liknende tror jeg, og tror på at det er mer mellom himmel og jord enn vi ser, sånne opplevelser som dette..Men vet ikke hva man kaller det, og det er ikke så nøye 🙂

    6. Ja, du har så rett at vi må være åpne. Jeg tror mye av det “varslingssystemet” forsvinner i dag, fordi vi stadig er opptatt av å holde kontakten med den telefonen. Jeg kunne fortelle deg mange sånne lignende historier. Noen sier at min familie er litt rar, men for oss er det helt naturlig. Ha en vakker helg Kari!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg