“Vi som aldri blir dyktige nok”- klubben…

 

“Kari, hvorfor i alle dager gjør du ikke mer ut av dette?

Du er jo skikkelig dyktig til det!”

 

Akkurat det spørsmålet har jeg fått noen ganger gjennom livet…

“Nei… je vet itte helt je…” sier jeg…

…og drar litt på det…

…før jeg prøver å hoste opp noen riktig gode grunner…

…for  å la det være!

 

Men…innerst inne vet jeg veldig godt hvorfor jeg ikke gjør mer ut av mine evner, anlegg og interesser.

 

Jeg er nemlig høyst kvalifisert til:

“Vi som aldri blir dyktige NOK”– klubben.

 

Det er jo alltid så mange som er så mye dyktigere…

…og som kan og vet så utrolig mye mer enn meg!!

 

 

Veldig mange av de som gjør seg fortjent til å være med i denne klubben…

…er “Flinke piker”.

Flinke piker blir, som kjent, aldri flinke NOK!

 

De har kanskje opplevd å gå i dørken av all flinkheten sin…

…i all sin streben etter å bli likt og anerkjent…

…på andres premisser…

 

Ikke bare har de gått i dørken…

…men de har kanskje vært nærmest svimeslåtte i mange år

…etter det fatale fallet.

 

Da er det jo veldig greit å melde seg inn i:

“Vi som aldri blir dyktige nok” – klubben.

Det er litt anonymt og deilig der…

…sjøl om det innimellom kan være en smule utilfredsstillende og kjedelig…

 

Det finnes sikkert en del menn som også er godt kvalifisert til å være med i den klubben…

…men jeg tror bestemt at kvinner “utmerker seg” på dette feltet.

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg